Hoe krijg ik de drivers uit mijn luidspreker

Started by Koei, September 21, 2019, 19:00:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koei

Ik heb jaren geleden een setje Scan Speak Reference Monitors van een forumlid overgenomen. Vandaag had ik ze tijdelijk losgekoppeld en toen ik ze weer aansloot deed 1 van de 2 het niet. 100% zeker dat het de speaker is (kanalen gewisseld op versterker en bron om dat uit te sluiten). Tweeter en woofer doen het beiden niet, dus ik vermoed dat het voor de crossover al iets los zit. Echter is deze speaker zo gebouwd dat ik alleen binnenin kan komen als de drivers eruit zijn, maar ik krijg ze er met geen mogelijk uit. Ik heb de schroeven losgehaald maar er zit geen beweging in. Heeft er iemand tips?
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Koei

Aan de hand van een tip op zelfbouwforum heb ik ze eruit gekregen. Was niets te zien, en ineens werkten ze weer.   :huh2:
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

gerard1


Koei

Quote from: gerard1 on September 21, 2019, 21:53:51
En de tip was?

Schroef/bout gedeeltelijk in de rand van de driver draaien en dan met een tang en plankje eronder (hefboomeffect) eruit wippen. Ik heb het niet hetzelfde gedaan, heb gewoon met een tang aan de bout getrokken. Toen kwam hij ook los.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs