Yamaha A4A vs Pioneer LX59

Started by Freakymarf, February 2, 2024, 19:15:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Freakymarf

Hallo ik heb een vraag ik heb momenteel de Pioneer LX59 class D is het waard om deze te upgraden naar een Onkyo A4A class A/B? Is het geluid van de Yamaha beter. De pioneer is wat ouder maar klinkt mooi wil niet op geluid inleveren. Ik weet dat Yamaha A4A betere HDMI specs heeft op het gebied van gaming. Via de Pioneer moet ik de xbox rechtstreeks aansluiten op de tv en dan heb ik alleen dolby digital via arc. Wat zijn jullie meningen?

Mijn setup nu:
Pioneer LX 59
2 Kef r500 fronts
2 Kef r8a atmos
Kef r200c center
Kef r400b subwoofer
2 Kef t305 surround back

Joost80

Koop als je het budget hebt een Denon 3800h, instellen met de audyssee appen je Pioneer klinkt opeens niet zo goed meer . Ik kan het weten aangezien dat de reactie was van een maat die van een LX85 naar de Denon 3800h is gegaan. Ik ben zelf van de Lx59, die idd goed klonk, naar de 4800h gegaan en vond het geheel fijner en beter klinken dan de Pioneer. Zal meer met de instellingen van audyssee te maken hebben dan de versterker zelf, maar goed. De Yamaha heb ik niet gehoord maar de Denons zijn gerecenter en staan beter aangeschreven. Gebruiks gemak ook fijner met de Denons, zeker als je ook stereo wilt luisteren.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

jazzy

Ik kan niet voor de A4A spreken want ken alleen de V4A maar gebruiksgemak vind ik bij Yamaha absoluut op orde. Zowel via de AB als de app, heel eenvoudig wisselen tussen bronnen en dergelijke en je kunt je favo combinaties opslaan als 'Scene'.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

hillie

#3
Pioneer en Yamaha hebben gemeen dat ze helder, breed en gedetailleerd klinken. Voorheen had ik een Pioneer AX10AVi, ik heb nu een Denon X3800H. Niks mis met de Denon, en toch heb ik er een Yamaha versterker (A-S2200) achter gezet. Ook mede door uitbreiding naar Auro-3D 11.2. De Yamaha kleurt het minste en mijn speakers (B&W 702 S2) komen beter uit de verf. Bij de Denon mis ik de eigenschappen van de oude Pioneer en die heb ik wel met de Yamaha. In de toekomst ga ik de Denon waarschijnlijk vervangen door een Yamaha AVR. Net als Yamaha geeft Auro-3D een open en breed geluidsbeeld. Dit is mijn smaak en tevens mijn doel. Bij iedereen is dat weer anders.

Robert

Quote from: hillie on March 22, 2024, 10:34:10Pioneer en Yamaha hebben gemeen dat ze helder, breed en gedetailleerd klinken. Voorheen had ik een Pioneer AX10AVi, ik heb nu een Denon X3800H. Niks mis met de Denon, en toch heb ik er een Yamaha versterker (A-S2200) achter gezet. Ook mede door uitbreiding naar Auro-3D 11.2. De Yamaha kleurt het minste en mijn speakers (B&W 702 S2) komen beter uit de verf. Bij de Denon mis ik de eigenschappen van de oude Pioneer en die heb ik wel met de Yamaha. In de toekomst ga ik de Denon waarschijnlijk vervangen door een Yamaha AVR. Net als Yamaha geeft Auro-3D een open en breed geluidsbeeld. Dit is mijn smaak en tevens mijn doel. Bij iedereen is dat weer anders.

Wat hoor je precies met de Yamaha A-S2200 als eindversterker achter de Denon?
Is het meer controle in het laag? Ruimtelijkheid?
En gebruik je Audyssey MultEQ XT32 op de Denon?

De B&W 702 S2's vragen inderdaad veel power.