Welke cloud dienst? One drive is traaaaag...

Started by HJ, September 20, 2019, 14:08:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Ik weet niet of ik hem hier goed geplaatst heb, anders graag in het juiste board plaatsen.

Ik heb pas gekozen om microsoft one drive te installeren om al mijn foto's op te slaan in de cloud. De betaalde versie dus, incl office.

Ik heb ook de gratis versies van Google drive en dropbox.
Nu probeer ik alles te uploaden maar dit is niet te doen. Een enkele foto duurt soms minuten!

Mijn internet is prima, router ook en ik gebruik een galaxy s10e om alles te doen.

Nu lees ik net deze:
https://onedrive.uservoice.com/forums/913522-onedrive-on-windows/suggestions/32854606-verrrrrrrrry-slow

Het is dus niet tijdelijk als ik het zo lees...

Heeft iemand misschien een goede tip?
Welke cloud service zou ik misschien beter kunnen kiezen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


angelo41


HJ

Quote from: angelo41 on September 20, 2019, 14:14:10
stack .

https://www.transip.be/stack/

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Kun je deze keus ook onderbouwen?
Een NL bedrijf is leuk maar als ze failliet gaan ben ik alles kwijt bv.


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


Teejoo

Ik gebruik onedrive als onderdeel van office 365 pro, en herken je klachten eigenlijk niet zo. Het synchroniseren gaat best snel, maar vooral onopvallend.

angelo41

Quote from: hans. on September 20, 2019, 15:55:19
Kun je deze keus ook onderbouwen?
Een NL bedrijf is leuk maar als ze failliet gaan ben ik alles kwijt bv.


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
snel,goeie support en vooral 1tb free.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


angelo41

ook heb je je eigen webadres etc.
zelf gebruik ik ook nog box alsook mega.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


angelo41

ik ben onlangs 4tb kwijtgeraakt met te wisselen van nas.fotos documenten noem maar op.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


alexeiboris

Ik gebruik alleen nog iCloud (Apple dus) voor het syncen van foto's en Notes etc. over alle iOS devices, en ik heb nu voor al het andere een Nextcloud docker draaien op een eigen server in de meterkast (unraid)... supersnel, gratis, en oneindig veel opslag:) maar ja moet je wel een eigen server hebben, maar ik denk dat je NextCloud ook wel bij een provider op een machine kunt zetten. Prive cloud! Dus geen gezeik of risico met privacy, en je data wordt niet gemined, je gedrag niet geanalyseerd en je gegevens niet verkocht. Ik zoek nog een manier om iOS ook over NextCloud te syncen, dat zou helemaal mooi zijn.

https://nextcloud.com/

Jack_D

#8
Mijn cloud draait gewoon in mijn kelderkast, doet het altijd en werkt altijd snel.
Enigste nadeel is dat je zelf goed je periodieke backup moet regelen, anders is het bij een crash huilen geblazen.
Voor de rest helemaal prima. Heb een boel gratis en betaalde cloud services geprobeerd, wat mij vooral tegen ging staan was dat ze om de zoveel tijd weer alles veranderde, zo blijf je bezig.....

Mijn cloud staat nu al jaren in de kelderkast en ben al jaren helemaal happy. :pompom: :headbanging:


HJ

Quote from: angelo41 on September 20, 2019, 18:03:48
snel,goeie support en vooral 1tb free.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Bedoel je dat de service gratis is tot 1tb?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


HJ

Quote from: angelo41 on September 20, 2019, 18:13:17
ik ben onlangs 4tb kwijtgeraakt met te wisselen van nas.fotos documenten noem maar op.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Ik ken het helaas  vandaar ook een cloud ernaast.


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


HJ

Quote from: alexeiboris on September 20, 2019, 18:20:47
Ik gebruik alleen nog iCloud (Apple dus) voor het syncen van foto's en Notes etc. over alle iOS devices, en ik heb nu voor al het andere een Nextcloud docker draaien op een eigen server in de meterkast (unraid)... supersnel, gratis, en oneindig veel opslag:) maar ja moet je wel een eigen server hebben, maar ik denk dat je NextCloud ook wel bij een provider op een machine kunt zetten. Prive cloud! Dus geen gezeik of risico met privacy, en je data wordt niet gemined, je gedrag niet geanalyseerd en je gegevens niet verkocht. Ik zoek nog een manier om iOS ook over NextCloud te syncen, dat zou helemaal mooi zijn.

https://nextcloud.com/
Ik gebruik geen Apple;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


HJ

Quote from: Jack_D on September 20, 2019, 18:58:27
Mijn cloud draait gewoon in mijn kelderkast, doet het altijd en werkt altijd snel.
Enigste nadeel is dat je zelf goed je periodieke backup moet regelen, anders is het bij een crash huilen geblazen.
Voor de rest helemaal prima. Heb een boel gratis en betaalde cloud services geprobeerd, wat mij vooral tegen ging staan was dat ze om de zoveel tijd weer alles veranderde, zo blijf je bezig.....

Mijn cloud staat nu al jaren in de kelderkast en ben al jaren helemaal happy. :pompom: :headbanging:
Wat bedoel je met "dat alles veranderd"?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


alexeiboris

#13
Quote from: hans. on September 20, 2019, 20:14:52
Ik gebruik geen Apple;-)
*zucht* Lees het verhaal nog eens, maar dan goed. Nextcloud heeft NIETS met apple te maken. Ik zeg alleen dat ik naast Nextcloud alleen nog iCloud gebruik voor specifieke ios dingen zoals syncen van foto's en notes.

Heb hiervoor jaren dropbox gebruikt, totdat ze vorig jaar ineens moeilijk gingen doen, en je flink moest gaan betalen, en ze ondersteunden geen XFS meer, dat soort onzin, dat is denk ik ook wat Jack bedoeld met dingen die veranderen.

angelo41

Quote from: hans. on September 20, 2019, 20:13:10
Bedoel je dat de service gratis is tot 1tb?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
ja

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


Jack_D

De interface structuur, en dan weer iets technisch dat je je software of app's die met de cloud praten ook weer moet update, en dat onder het mom van veiligheid, meer opties en mogelijkheden..... Hoe moeilijk wil je het maken, ik blijf niet bezig. En altijd gedonder na zo'n update ronde, altijd wel iets wat dan net weer niet lekker werkte... dus weer wachten op een update of een workaround.... enz enz enz enz, en zo blijf je bezig.  :crazy:

Dus vandaar nu lekker happy met mijn eigen cloud in de kelderkast :D
(Maar zoals altijd is dit maar mijn persoonlijke mening en ervaring, thats all....)


Quote from: hans. on September 20, 2019, 20:15:40
Wat bedoel je met "dat alles veranderd"?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

alexeiboris

Quote from: Jack_D on September 21, 2019, 02:38:35
Dus vandaar nu lekker happy met mijn eigen cloud in de kelderkast :D
Maar wat gebruik je daar dan voor? Ook nextcloud, of owncloud?

Jack_D

Ik draai op een Synology NAS. En dan heb je al gelijk een boel aan gratis cloud software en tools tot je beschikking van de fabrikant zelf.

Voor meer info en wat allemaal mogelijk is met welke NAS, kun je het beste even op hun website kijken. Ze hebben van goedkoop tot duur.

Quote from: alexeiboris on September 21, 2019, 03:12:22
Maar wat gebruik je daar dan voor? Ook nextcloud, of owncloud?

HJ

Quote from: Jack_D on September 21, 2019, 13:11:21
Ik draai op een Synology NAS. En dan heb je al gelijk een boel aan gratis cloud software en tools tot je beschikking van de fabrikant zelf.

Voor meer info en wat allemaal mogelijk is met welke NAS, kun je het beste even op hun website kijken. Ze hebben van goedkoop tot duur.
Die heb ik ook maar dat kan natuurlijk gewoon een keer mis gaan. Daarbij moet je idd back-ups etc regelmatig zelf regelen, daar ben ik dan weer niet zo goed in ;-))

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


alexeiboris

Quote from: Jack_D on September 21, 2019, 13:11:21
Ik draai op een Synology NAS. En dan heb je al gelijk een boel aan gratis cloud software en tools tot je beschikking van de fabrikant zelf.

Voor meer info en wat allemaal mogelijk is met welke NAS, kun je het beste even op hun website kijken. Ze hebben van goedkoop tot duur.
Ah ok. Zolang het de boel maar slim en netjes over je devices synct etc. met goede apps. De wijze van syncen vond ik ook een nadeel van bijv. dropbox, die syncte alles letterlijk fysiek naar elk device. Elk device was feitelijk een fysieke copie. Dus met 10 devices had je alle data letterlijk 10x overal fysiek staan. Klinkt leuk, maar je 16GB phone zit dan voor je weet vol omdat je cloudmeuk alles fysiek synct. Nextcloud synct 'virtueel' dwz je ziet alles wat ook op de cloudserver staat, maar pas als je het nodig hebt, wordt het fysiek overgehaald.

Ook zijn er services die zich 'cloudstorage' noemen maar die totaal geen fysiek, externe cloudstorage bieden, maar puur syncing van bestanden tussen devices. Kan ook een oplossing zijn voor sommigen.

HJ

Quote from: Teejoo on September 20, 2019, 17:30:20
Ik gebruik onedrive als onderdeel van office 365 pro, en herken je klachten eigenlijk niet zo. Het synchroniseren gaat best snel, maar vooral onopvallend.
Als ik een enkel filmpje wil overzetten (337mb mp4) en ik selecteer deze. Hij gaat dan downloaden,  daarna kan ik een map in onedrive selecteren.  Als ik in die map ben dan moet dat vinkje rechtsboven eerst wit worden zodat je
Die kan aanklikken en het bestand overgezet kan worden. Dat "wit" worden is na 20min nog niet gebeurd. En dan heb ik het nog maar over 1 filmpje....
Nog mooier.... Als ik in die 20min mijn foon gebruik schiet dat schermpje weg en kan ik opnieuw beginnen.
Ik kan filmpjes dus niet overzetten.

Zit echt ergens iets niet goed ben ik bang.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


Teejoo

Quote from: hans. on September 21, 2019, 13:47:02
Als ik een enkel filmpje wil overzetten (337mb mp4) en ik selecteer deze. Hij gaat dan downloaden,  daarna kan ik een map in onedrive selecteren.  Als ik in die map ben dan moet dat vinkje rechtsboven eerst wit worden zodat je
Die kan aanklikken en het bestand overgezet kan worden. Dat "wit" worden is na 20min nog niet gebeurd. En dan heb ik het nog maar over 1 filmpje....
Nog mooier.... Als ik in die 20min mijn foon gebruik schiet dat schermpje weg en kan ik opnieuw beginnen.
Ik kan filmpjes dus niet overzetten.

Zit echt ergens iets niet goed ben ik bang.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Je hebt het nu over je telefoon begrijp ik? Ik heb net een filmpje op mijn iPhone van 106mb naar Onedrive gekopieerd in ongeveer 22 seconden totaal. Dan zie ik het meteen in de online versie staan, en na enkele minuten in de lokale onedrive map op de pc.

CZ79

Hier ook echt niets te klagen met OD, werkt perfect en snel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HJ

Quote from: Teejoo on September 21, 2019, 16:14:00
Je hebt het nu over je telefoon begrijp ik? Ik heb net een filmpje op mijn iPhone van 106mb naar Onedrive gekopieerd in ongeveer 22 seconden totaal. Dan zie ik het meteen in de online versie staan, en na enkele minuten in de lokale onedrive map op de pc.
Correct. Enige is dat het filmpje niet op mijn telefoon staat maar op de samsung cloud (denk ik).
Het filmpje moet dus vd ene cloud naar de andere.

Ik zal eens proberen om de filmpjes eerst naar mijn telefoon te laden en dan naar OD.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


HJ

Mss toch iets gevonden. Ik laat het bestand nu eerst vanaf samsung cloud naar mijn foon laden,  dat lukt wel prima. 8stuks gaat ineens en in redelijke tijd.
Daarna wil ik uploaden naar one drive, dit gaat wel maar erg traag.
Mijn verbinding is ziggo 50/5 zou dat de oorzaak zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk