Soundbar??

Started by Carrol, September 18, 2019, 19:21:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Carrol

Wat is het verschil??
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Rowdy

Een soundbox is dieper dan een soundbar. Je kunt de televisie met voet er boven op zetten.

Carrol

Oh oké, interessant,thx zal ff googlen
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

xlr8

Je heb meer zoekresultaten met Soundplate ipv box.

Carrol

Ziet er wel interessant uit, enig idee hoe t klinkt??
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Pallenmans

Ik weet dat i niet goedkoop is Maar de SENNHEISER AMBEO SOUNDBAR is echt heel erg goed
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel


gast_001

Toch niks mis met een soundbar. Zonder soundbar spelen veel tv's maar enigzins kil.
Heb al jaren een simpele Panasonic Soundbar als aanvulling, zou niet meer zonder willen.

Tuurlijk vervangt het niet een goede set :) maar het is maar wat je wilt bereiken :)

Rick-DTS

Quote from: Pallenmans on September 21, 2019, 14:53:08
Ik weet dat i niet goedkoop is Maar de SENNHEISER AMBEO SOUNDBAR is echt heel erg goed

Inderdaad. De beste Soundbar op dit moment.Zelfs de meest kritische zijn verbaasd wat deze kan. Kost wat, maar heb je ook wat.

NielsLu

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

KayaRahnee

Speakeradvies geven is steeds moeilijk omdat klank iets erg persoonlijk is, is dat bij een soundbar ook niet zo? ... omdat het dan niet over weergave muziek gaat?
(Ik heb niks met films en de klankweergave die daarbij hoort).
Die Sennheiser is dan misschien wel erg goed, maar voor die centen kan men wel erg goede (actieve) speakers kopen met sub (mijn bescheiden mening).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Rach

Nubert heeft ook een aantal zeer goed klinkende en betaalbare soundbars: https://www.nubert.de/soundbars/567/
Ik ben zeer tevreden met mijn Q Acoustics M2 :)

Carrol

Mijn keuze is gevallen op een Canton DM 100.Soundbox.
Er is nu ook een Canton DM 101.Deze is nog niet verkrijgbaar in Nederland volgens mij.
Iemand ervaring met één van deze twee?
Laat het ff horen
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

master30

 Ik heb al een tijd een yamaha ysp/2700. Genoeg aansluitingen, redelijk geluid maar   :confused:

Het nadeel vind ik dat er geen crossover instelling is naar de subwoofer, al het signaal gaat ook gewoon naar de sub heen.
Ik had op een update gehoopt, maar tot nu toe is het nog steeds hetzelfde
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

KillerbeeNL

Quote from: master30 on September 30, 2019, 23:12:41
Ik heb al een tijd een yamaha ysp/2700. Genoeg aansluitingen, redelijk geluid maar   :confused:

Het nadeel vind ik dat er geen crossover instelling is naar de subwoofer, al het signaal gaat ook gewoon naar de sub heen.
Ik had op een update gehoopt, maar tot nu toe is het nog steeds hetzelfde
Die heeft mijn JBL SB400 zelfs en dat was zeker geen erg duur ding.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Carrol

Het is de Canton DM 101 geworden.
Speelt lekker, vooral het hoog is lekker.
De stemmen zijn goed verstaanbaar.
Het laag is prima,het film kijken doe ik nu weer met plezier.
Ook een sub is niet meer nodig,mag ook niet van vrouwlief.
Kortom hij bevalt mij prima.
Thx allen voor de input
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

KillerbeeNL

Quote from: Carrol on October 21, 2019, 20:14:11
Het is de Canton DM 101 geworden.
Speelt lekker, vooral het hoog is lekker.
De stemmen zijn goed verstaanbaar.
Het laag is prima,het film kijken doe ik nu weer met plezier.
Ook een sub is niet meer nodig,mag ook niet van vrouwlief.
Kortom hij bevalt mij prima.
Thx allen voor de input
Heel veel plezier ermee , dat zal vast gaan lukken , ik wil voorlopig niets anders en nog altijd beter dan de Sonos Ikea "oplossing" ( zeer WAF bestendig )

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Carrol

Dit is hem
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

KillerbeeNL

een beauty  hoor [emoji3059]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Carrol

#45
Hallo,wil er toch een subwoofer bij hebben.Hebben jullie n idee welke?
Heb gisteren mn Rel r 218 op gehad,en dat viel een beetje tegen.Heb hem low level aangesloten.
De Canton heeft een subwoofer aansluiting.
De sub moet niet te groot zijn en niet te duur.Budget rond 300 euro.
Hij hoeft mij ook niet mn broekspijpen te laten wapperen,gewoon net dat beetje extra.
Hoop dat jullie war goeie tips hebben voor mij
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

gerard1

#46
Dat moet die rel toch wel kunnen?
Misschien een andere plaats van de sub proberen?

Carrol

Heb hem boven op mn stereo set via high level aangesloten,dat geeft aanzienlijk meer laag als op low level.De volume knop staat dan zeg maar op '11uur' high level in tegenstelling tot low level helemaal open.Ik hoor hem ook wel maar had veel meer verwacht....De Rel zou het idd makkelijk moeten doen...
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

gerard1

Quote from: Carrol on May 24, 2020, 12:53:23
Heb hem boven op mn stereo set via high level aangesloten,dat geeft aanzienlijk meer laag als op low level.De volume knop staat dan zeg maar op '11uur' high level in tegenstelling tot low level helemaal open.Ik hoor hem ook wel maar had veel meer verwacht....De Rel zou het idd makkelijk moeten doen...

Misschien kan iemand je hier meer mee helpen, het lijkt mij dat het iets te maken heeft  met een instelling van de soundbar of sub.
Voordat je geld uitgeeft voor een andere sub, zou ik hier eerst eens naar gaan kijken.

Carrol

Mit den ,,Volume +/–" Tasten kann der Ausgang für einen externen Subwoofer ein-
bzw. ausgeschaltet werden. Achtung, bei aktiviertem SUB OUT wird die Tonwieder-
gabe der Soundbar bei 80 Hz begrenzt. Frequenzen unterhalb von 80 Hz werden an
den externen Subwoofer geleitet.
Drücken Sie ein weiteres Mal kurz die ,,Sound" Taste springt das Display auf EQ .

Dit staat in de handleiding,dus heb hem ook op "on"gezet...
Dus onder de 80 Hz moet in principe de subwoofer doen.
Maar nogmaals hij heeft de impact die ik boven op high level heb..
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater