Synology NAS: welke processor

Started by AleSyS, September 17, 2019, 21:05:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AleSyS

Helaas is mijn Synology 415+ overleden. Blue LED of death (of CPU bug)
Nu wil ik dus een andere Synology 2 -of 4 bay
Nu lees ik geruchten dat de 218+ / 718+ / 918+ hebben allemaal een Intel Celeron die mogelijk ook een bug hebben.
Daarnaast hebben sommig Synology modellen un realtek CPU

Waar gebruik ik de NAS voor

Opslag et delen familie fotos
Opslag muziek voor SONOS
Opslag series en films icm apple tv 4K en infuse
Downloads

Hebben jullie eventueel tips en ervaringen te delen?

angelo41

benieuwd welke bug?ik heb paar maand terug een 218+ gekocht,en moet zeggen is wel een topapparaat.ik gebruik hem ook voor opslag,down,streaming met plex.dit gaat allemaal zeer vlotjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk



angelo41

is dit dat type van celeron dat er in de 218 zit?ik ga me er allezins niet druk in maken.tevreden gebruiker hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


angelo41

morgen eens opt gemak verder lezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


Kjelt

Er staat in dat artikel dat Intel het bericht weer heeft ingetrokken.
Vreemd verhaal idd.

Jack_D

Ik heb een Synology 216Play met twee harddisk in raid 0 configuratie.
Draait perfect, en zelfs twee films tegelijk afspelen in 4K via SMB verbinding werkt perfect, en dan bedoel ik 4K met bitrate pieken van 100Mbps. En dan nog is een muziekje streamen of fototje kijken geen probleem :D
Hij kan zelfs hardwarematig 4K h.265 transcoderen, mocht dat nodig zijn.


Draait al een poos bij mij en bevalt tot nu toe prima. :thumbs-up:


Geloof dat de vervanger van de 216Play die ik nu heb de 218Play is, en die is ook nog iets goedkoper als de 218+


Hanky Panky

Ik heb een 418 Play. Draait als een tierelier, hiervoor altijd met een server / Windows gedraaid maar dit is echt super. Boven verwachting goed. Ik heb 3 schijven in raid 5 en een vierde schijf als stand alone waar al het externe verkeer zoals BTSync / Resilio Sync over loopt. Nooit een hikje.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jantje112

Quote from: AleSyS on September 17, 2019, 21:05:50
Helaas is mijn Synology 415+ overleden. Blue LED of death (of CPU bug)
Nu wil ik dus een andere Synology 2 -of 4 bay
Nu lees ik geruchten dat de 218+ / 718+ / 918+ hebben allemaal een Intel Celeron die mogelijk ook een bug hebben.
Daarnaast hebben sommig Synology modellen un realtek CPU

Waar gebruik ik de NAS voor

Opslag et delen familie fotos
Opslag muziek voor SONOS
Opslag series en films icm apple tv 4K en infuse
Downloads

Hebben jullie eventueel tips en ervaringen te delen?

Intel laat daar echt steken vallen, met name omdat een NAS veel langer draait als een normale "atom pc". Je komt dus vaak in de problemen, erg spijtig :(

Voor wat je ermee gaat doen, voldoet een instapper prima. Tegenwoordig heb je al 12 en 14tb schijven.. dus allicht kun je het met 2 bays af.

Vhond

Quote from: AleSyS on September 17, 2019, 21:05:50
Helaas is mijn Synology 415+ overleden. Blue LED of death (of CPU bug)


Is misschien weer tot leven te roepen met het aanbrengen van een weerstandje (moet je wel kunnen solderen  ;)

https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/is-het-kapotgaan-van-synology-hardware-met-een-intel-c2000-cpu-hardware-falen/