Limetree Bridge versus Auralic Aries versus Metrum Ambre

Started by Vhond, September 16, 2019, 12:57:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vhond

Iemand deze 3 wel eens gehoord en hier iets over te zeggen qua gehoormatige verschillen?

En is het bv. zinvol om dan de Limetree Network aan te schaffen ipv de bridge omdat de afstemming met de DAC die daar in zit beter is dan een losse Limetree bridge met afzonderlijke DAC?

Ben wel benieuwd naar de Limetree producten (en ga daarvoor ok beslist eens luisteren), maar ben benieuwd naar luisterervaringen van gebruikers van dit forum, mag natuurlijk ook in vergelijking met andere networkbridges van dezelfde prijsklasse zijn dan eerdergenoemde fabrikanten en producten (bv. SOTM)...

Barry32

Als je een streamer hebt met ingebouwde DAC zoals in de Limetree network dan heb je een paar interfaces minder namelijk interface uit bij de Network Bridge en interface aan de kant van de DAC.

Kortom, de vraag is of de betere externe DAC die je aan Network bridge koppelt via de flessenhals van deze interfaces beter is dan de interne DAC van de Limetree Network.

Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Vhond

Dat begrijp ik, daarbij denk ik dat het gemeenschappelijk gebruik van de DAC en streamer reclockingsartefacten tegengaat...

Barry32

Op Linn staat hier wel een aardig blog bericht over. Bij Linn hebben ze geen dac's dus ze praten wel voor eigen parochie :)

https://www.linn.co.uk/blog/dac-or-network-music-player
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Tabcam

Quote from: Vhond on September 16, 2019, 14:11:21
Dat begrijp ik, daarbij denk ik dat het gemeenschappelijk gebruik van de DAC en streamer reclockingsartefacten tegengaat...
Op welke herklokartefacten doel je? Zolang je geen sample rate conversion doet en je blijft in het digitale domein kan je alleen bij de dac die krijgen, of je de streamer nu combineert met dac of niet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Vhond

2 klokken lopen nooit exact gelijk, het mooist is dat streamer en DAC op 1 klok gelijklopen.

Maar nog iemand met Limetree ervaringen versus Auralic Aries danwel Metrum Ambre?

Tabcam

Quote from: Vhond on September 17, 2019, 10:12:58
2 klokken lopen nooit exact gelijk, het mooist is dat streamer en DAC op 1 klok gelijklopen.

Maar nog iemand met Limetree ervaringen versus Auralic Aries danwel Metrum Ambre?
Dat hoeft ook niet zolang er met buffers wordt gewerkt, dan blijft het digitale signaal hetzelfde. Ik verwacht dat alle moderne apparaten, zowel streamers als DACs dat doen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

B-art

Ik heb de limetree bridge nu een aantal maanden en deze verbonden met mijn tentlabs b-dac. Deze dac gaat niet meer weg dus is de bridge een uitkomst. Ik ben er uitermate tevreden over. Qobuz interface werkt perfect, er zijn ook tig internetradio stations voorgeprogrammeerd, dus je hoeft niet de url te kopiëren en te plakken zoals bij Roon. Volkomen probleemloos die bridge, behalve: Roon moet je in jou setting wel even testen. Ik gebruik Roon niet meer op de bridge want dat werkt echt niet bij mij. Geen idee of dat aan de bridge ligt of de Roon remote. Heb het ook niet meer nodig met de app van Lindemann.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Vhond

@B-art: wat leuk om te lezen dat je de bridge gebruikt icm de B-Dac. Heb je toevallig ook ervaring met verschillen met aansluiten van de bridge op de B-Dac (cinch spdif versus coax spdif of XLR aangesloten)??

B-art

De bridge heeft alleen een coaxiaal spdf aansluiting, helaas geen xlr/AES. De metrum heeft dat wel. Deze is een stukje duurder en werkt alleen met Roon.https://www.alpha-audio.nl/review/review-metrum-acoustics-ambre-roon-endpoint/4/. maakt het gelijk een stuk duurder. De app van Lindemann vind ik prima.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

H&C Hifi

Ik heb de limetree een weekje of 2 op bezoek gehad, uiteindelijk gekozen om er niet voor te gaan.

- de app was niet wonderbaarlijk mooi
- mijn interlinks waren zwaarder dan het kastje.. dus mooi plaatsen was niet mogelijk.
- performance was goed, maar werd zeker niet van mijn stoelgeblazen helaas..

ik had helaas niet echt een wouw gevoel bij dit product helaas, uiteindelijk zijn wij gegaan voor de InnuOs producten (iets duurder) maar wel meer
mogelijkheden en vond ik zn prijs beter gerechtvaardigd.

B-art

Plug & play met de bridge, geen storingen, stotteringen oid. Performance is wat mij betreft perfect. Kan altijd mooier uiteraard, maar voor zijn prijs prima.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

HansBerg

Heb dit drietal (en andere duurdere spelers) in mijn set gehad en eigenlijk was de limetree juist het minst interessant. Er zijn verschillende positieve berichten (ook officiële reviews) dus mijn verwachting was redelijk hoog. Het apparaatje doet het prima maar dat doet een DIY NUC met wat software ook. De bijbehorende app loopt duidelijk achter bij andere aanbieders. Wat dat betreft doet Auralic het een heel stuk beter alleen dan weer niet op een android apparaat. Blijft over de Ambre. In combinatie met Roon een uitstekende speler (zeker gezien z'n prijs) maar eigenlijk alleen als je gebruikt maakt van de I2S interface. Samen met de Adagio was dit voor mij een tijd lang een ideaal duo. Gebruik je de andere aansluitingen dan blijft er weinig bijzonders over.

Vhond

@HcHifi.nl: ken Innuos wel maar wat als je geen optische drive en opslag zoekt (omdat je je muziek op een NAS hebt)? Daar betaal je wel voor.

@B-art: heb je ook wel eens een andere streamer op je B-Dac aangesloten gehad?

@HansBerg: dus eigenlijk zeg je dat de Aries in z'n prijsklasse het beste waar voor z'n geld is (als je niet i2S gebruikt)?

katwax

Quote from: HcHifi.nl on September 19, 2019, 15:56:53
Ik heb de limetree een weekje of 2 op bezoek gehad, uiteindelijk gekozen om er niet voor te gaan.

- de app was niet wonderbaarlijk mooi
- mijn interlinks waren zwaarder dan het kastje.. dus mooi plaatsen was niet mogelijk.
- performance was goed, maar werd zeker niet van mijn stoelgeblazen helaas..

ik had helaas niet echt een wouw gevoel bij dit product helaas, uiteindelijk zijn wij gegaan voor de InnuOs producten (iets duurder) maar wel meer
mogelijkheden en vond ik zn prijs beter gerechtvaardigd.
InnuOs heeft geen pure bridge, correct?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Vhond

Volgens mij niet (en zit er altijd een optische drive en opslag bij waarvoor je ook betaalt ook al heb je dat niet nodig...)

H&C Hifi

Quote from: Vhond on September 20, 2019, 14:27:14
Volgens mij niet (en zit er altijd een optische drive en opslag bij waarvoor je ook betaalt ook al heb je dat niet nodig...)

Klopt.
Maar eerlijk, streamen vanaf de interne drive klinkt wel echt beter dan via een externe nas

katwax

Quote from: HcHifi.nl on September 20, 2019, 15:07:19
Klopt.
Maar eerlijk, streamen vanaf de interne drive klinkt wel echt beter dan via een externe nas
Waardeloos product dan? Technisch gezien zou het afspelen van local HD of via netwerk/usb totaal geen verschil mogen maken.

Software zoals bv Daphile, wat gratis is, gaat er net prat op dat het niet uitmaakt van waar je audio bestanden komen, de output is altijd hetzelfde (bit perfect). Wat dus wil zeggen dat indien je kopie op local disk zet en ook op nas je geen verschil zal horen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

B-art

Quote from: Vhond on September 20, 2019, 12:52:12
@B-art: heb je ook wel eens een andere streamer op je B-Dac aangesloten gehad

Ik had daarvoor gewoon een laptop met Qobuz en Roon erop en via een musical fidelity v-link 192+ (gemodificeerd met tentlabs klokjes) op de AES van de b-dac aangesloten. Klonk prima, maar is niet praktisch natuurlijk met zo'n laptop ertussen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Barry32

Quote from: HcHifi.nl on September 20, 2019, 15:07:19
Klopt.
Maar eerlijk, streamen vanaf de interne drive klinkt wel echt beter dan via een externe nas

+1 ik heb sinds kort het Zen mk2 demo model van Marcel hier staan en rechtstreeks via de uitgaande LAN poort op mijn Linn DS aangesloten. De rust /diepte van het geluid is groter dan wanneer de Linn de data krijgt van de QNAP. Daar zaten overigens nog wel 2 powerline adapters, een router en een switch tussen. 

Net als de Linn is de Innuos echt een blijvertje!
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

B-art

Is Qobuz en of Tidal ook geïntegreerd in de innuos streamer zoals bij de limetree (app)? Ook lees ik dat er geen remote bij zit dus moet dat via Ipeng bijvoorbeeld.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Barry32

InnuOS is een custom versie van LMS dus diverse apps dus Ipeng, Squeezepad e.d. zijn te gebruiken.

Tidal, Qbuzz, Spotify worden ondersteund:
http://innuos.com/en/go/manual-playing-music-usb-setting-streaming

Met laatste zelf geen ervaring want hiervoor gebruik ik de Linn DS software.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

scoc

Quote from: B-art on September 21, 2019, 11:07:40
Is Qobuz en of Tidal ook geïntegreerd in de innuos streamer zoals bij de limetree (app)? Ook lees ik dat er geen remote bij zit dus moet dat via Ipeng bijvoorbeeld.
Klopt en dat is ook wel een zwak punt van de Innuos nl. nog steeds geen eigen app. iPeng heb ik welgeteld 1 dag gebruikt maar dat vond ik 2x niks. Veel te drukke en technische interface. Ik gebruik sinsdien Roon met de Innuos als core en client (vond dat beter klinken dan mijn Roon Ready streamer in mijn versterker). Bijkomend voordeel is dat ik in een 2de ruimte een Allo Roon Ready streamer heb geplaatst die gewoon met de Innuos via Roon communiceert.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

H&C Hifi

Quote from: B-art on September 21, 2019, 11:07:40
Ook lees ik dat er geen remote bij zit dus moet dat via Ipeng bijvoorbeeld.

Klopt, maar daar gaat verandering in komen, InnuOs beloofd met een eigen app te komen die gelijkwaardig moet zijn aan Roon.

B-art

Dat is mooi, want om nu ook elk jaar voor Roon te moeten betalen (als remote) maakt het wel een dure optie.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note