de juiste instelling voor de Pana 9004 i.c.m. de JVC X9500?

Started by hcfreak, September 15, 2019, 18:44:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

#25
Quote from: Teejoo on September 18, 2019, 12:48:18
In het menu is zoals ik het heb dacht ik de meest optimale stand? Zo heb ik het van jou overgenomen toen ik bij je was. Vind de omschrijving ook wel wat verwarrend.

jij hebt een Optische kabel, dus geen probleem om daar in de speler de Chroma upsampeling naar 4:4:4 te doen, die kan zonder probleem de bandbreedte aan. Bij te Ts gaat het probleem bijna 100% zeker in zijn kabel zitten, en heeft het geen enkele zin om 4:4:4 uit te gaan sturen.

Het signaal op de UHD disc is en blijft 4:2:0, je zou nog kunnen discussiëren welk toestel beter is om de Chroma upsample te doen, de Pana of de projector maar dat verschil zal zo goed als onbestaande zijn.

hcfreak

duidelijk verhaal:

1. me niet druk maken om 4:4:4
2. audio met video samen naar de Denon 6400 via HDMI (optisch audio apart is minder, had mijn dealer gelijk)
3. de JVC X 9500 accepteert 4:4:4 maar is niet relevant omdat de bron (UHD disc) dit niet uitgeeft (geen verschil te zien) en er zelf 444 van maakt
4. het THX profiel aanpassen kan in enige mate  maar pas na kalibratie is het echt de THX standaard
5. het kiezen van een projector met een sterke lichtopbrengst heeft weinig zin (alhoewel de meningen hierover nog verdeeld zijn) De redenering van home@themovies klinkt voor mij logisch.
6. controleren van mijn HDMI kabel (vanwege niet accepteren 4:4:4 -alhoewel zie bovenstaande dat niet meer relevant is). Ik heb een 5 meter lange HDMI kabel van 249 eurootjes (begrijp ook wel dat dit niet alles zegt)maar die zou het toch moeten kunnen.
Heb een nieuwe HDMI kabel bestelt met spec 4k/60p HDCP 2.2. toch eens kijken wat die doet. (doet die geen 444 dan stuur ik hem terug)  Ga mijn oude kabel toch wel vervangen want die is nu iets te kort (heb wat zaken verschoven). Mijn oude EVC HDMI kabel heb ik op een verkoop website geplaatst.
De motion flow van de JVC voorlopig op laag of midden gezet weet ik niet eens meer. Ga dat eens rustig beoordelen het verschil.
Krijg vanavond een HTforum elite (mijn term!) lid op bezoek, die als eerste in NL de Trinnov 32 in zijn HC plaatste! Had hem uitgenodigd om mijn nieuwe Ultra 13 nog even te tweaken want hij is een audio goeroe.
fijn dat ik nu wat van HDR afweet want hij komt ook mijn 4k beesten (de Panasonic 9004 en VU+ Uno 4k) bekijken. Nogmaals  :clapping:

de bottle neck kan natuurlijk ook in de HDMI kabel liggen waarmee ik de Pana met de 6400  verbind of niet? Of alleen in de HDMI kabel van AVR naar JVC X9500?

bedankt voor alle input, ik zuig dat allemaal op en wordt stapje voor stapje wijzer nu ik in de HDR wereld gestapt ben!
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

reza

Je bent geslaagd! :pompom: :coffee: :nopompom:

Ik zou je geld lekker in je zak houden voor die kabel. Het heeft namelijk geen enkele zin!
De kabel die je nu hebt is meer dan genoeg!

Wat betreft de stand op je Panna over lichtsterke projector, daar moet jezelf ook naar kijken ( het gaat niet kapot he ). Ik vind het de meerwaarde wel hebben met highlites en neem de mindere wolken voor lief :D
Ik geloof dat je een 270 breed scherm hebt? Dan kost het je wel al veel licht om je doek te vullen. Mijn scherm is 2.40 breed en mijn projector staat op een afstand van 3.0mt dus behoorlijk dichtbij, hierdoor heb ik veel licht op mijn 1.2 gain scherm.

Veel plezier vanavond.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

#28
Kabel is niet echt duur. Optisch ca 60 euro. Lekker dun en dus makkelijk wegbte weeken vs een dikke hdmi en kan wel 4:4:4 aan [emoji6].

Als je die 4:4:4 wil doorsturen moet de hele keten idd dit qua kabel
Kunnen.


Ik kreeg zelfs op een oude appletv 3 die verbonden was met oud hdmi (wel nieuwe optische tussen avr en jvc) melding foute kabel [emoji33].




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hcfreak

bedankt voor de input. Ga eens experimenteren met Pana instelling "hoge lichtopbrengst" versus "normale projector".
Forum lid Trinnov Jan is gisteravond met mij bezig geweest met het experimenteren van verschillende instellingen.
Vooralsnog heb ik niet gemerkt dat bij het aanbieden van 4k/HDR materiaal de JVC X9500 automatisch het HDR profiel kiest.
Normaal gesproken (af fabriek) staan de instellingen voor helderheid, contrast ed onder een bepaald profiel (HDR, THX, etc) toch op nul?
Heb ook vastgesteld (toch jammer) dat de remote van de 9500 geen THX knop heeft mijn oude X90 had die wel. Je moet deze instelling dus nu via het menu benaderen.
Trinnov Jan was te spreken over het plaatje van de X9500 (diverse UDH titels, die gebruikt worden door reviewers bekeken) en hem spectaculaire demo's van UHD sat zenders voorgeschoteld. HIj had dit topic ook gevolgd en vertelde dat ik met Tejoo en Reza v.w.b. 4k/HDR en projectors op de eerste rang zit ;D Ook positief commentaar gehad op de performance van mijn nieuwe Ultra SVS 13. En van hem gehoord met welke esoterische audio tweak producten hij bezig is.
IK ga mijn "hoofd HDMI kabel" wel vervangen want mijn huidige kabel is iets te kort naar mijn zin. (het net te weinig lengte als ik mijn AV rack iets naar voren moet halen voor het aansluiten van zaken e.d. met het risico dat de kabel uit mijn AV machine getrokken wordt. Ik heb voor de meeste HDMI kabels wel zo'n speciale beugel om ze te zekeren aan de input van de receiver, want een HDMI stekker vind ik niet de beste uitvinding van de laatste Audio Video jaren) Hopelijk vind ik iemand voor mijn oude "high end kabel" van 5 meter.
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

reza

Hoi,

als je met het opzetten van een UHD film met je Panasonic niet automatisch in HDR stand van de projector komt gaat er iets niet helemaal goed.
Ik heb even opgezocht uit welk jaar jouw projector komt en dat is uit het jaar 2017 en uit de serie van o.a de 5500. Vanaf jullie serie schakelt het beeld automatisch over. Dat was bij de x5000 reeks nog niet het geval, daar moest je dus handmatig overschakelen naar de juiste gamma curve. Om dat te lezen dat het bij jou niet gebeurt vind ik dat vreemd.

Als je via een andere bron BT2020 instuurt kan het indd zo zijn dat je het handmatig moet doen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hcfreak

Ga het nog een keer checken temeer daar we het gisteren allemaal nogal snel deden. Thx!
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

hcfreak

Ik heb het nog een keer bekeken: bij het afspelen van een UHD disc met mijn Panasonic 9004 kiest de JVC voor THX (als ik het met een statisch testbeeld (van audiovision.de) vergelijk is het zeker niet minder dan HDR, maar dan beoordeel ik natuurlijk niet de HDR picture quality)
als ik handmatig HDR kies  dan pak ik daarna  kleurprofiel: BT 2020, kleurtemp: 6500K en Gamma: HDR ST 2084 verder in het menu

bedankt voor alle hulp, als dank nodig ik jullie uit voor een HC avondje  bij mij (is wel Eindhoven) --> is geheel verzorgd check dat maar bij Trinnov Jan!
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

Jean Sibelius

Hoi hcfreak,

Het was afgelopen week gezellig om elkaar weer te zien en bij te praten en om te ervaren welke mogelijkheden jij ondertussen allemaal hebt geïmplementeerd bij jou thuis. De JVC zet overigens nu al een prachtig beeld neer, maar zoals we hebben kunnen constateren moet een kalibratie er nog meer uit kunnen halen. Heb recentelijk gemerkt dat je daar toch echt meetapparatuur en meetsoftware voor nodig hebt. Op het oog al wel geprobeerd om meer contrast/diepte in het beeld te krijgen en wat meer detaillering in het zwart. En inderdaad allemaal prima verzorgd. Ik was rond middernacht thuis en moest om 05:45 weer uit bed, haha... Mijn bezoek heeft me in ieder geval wel weer aan denken gezet mbt 4K projectie.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Quote from: Jean Sibelius on September 22, 2019, 09:31:11
Hoi hcfreak,

Het was afgelopen week gezellig om elkaar weer te zien en bij te praten en om te ervaren welke mogelijkheden jij ondertussen allemaal hebt geïmplementeerd bij jou thuis. De JVC zet overigens nu al een prachtig beeld neer, maar zoals we hebben kunnen constateren moet een kalibratie er nog meer uit kunnen halen. Heb recentelijk gemerkt dat je daar toch echt meetapparatuur en meetsoftware voor nodig hebt. Op het oog al wel geprobeerd om meer contrast/diepte in het beeld te krijgen en wat meer detaillering in het zwart. En inderdaad allemaal prima verzorgd. Ik was rond middernacht thuis en moest om 05:45 weer uit bed, haha... Mijn bezoek heeft me in ieder geval wel weer aan denken gezet mbt 4K projectie.

Groeten, Jan


virus :-)

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: papaleo on September 22, 2019, 12:15:59
Zie daar maar eens van af te komen... :D

Wij hebben daar de nodige medicatie voor  ;D ;D ;D ;D, op voorschrift te verkrijgen

skoebiedoe

Quote from: home@the movies on September 22, 2019, 12:25:43
Wij hebben daar de nodige medicatie voor  ;D ;D ;D ;D, op voorschrift te verkrijgen

Betaald de ziekenkas dat dan ook gedeeltelijk of geheel terug ? ;)

home@the movies

Quote from: skoebiedoe on September 22, 2019, 14:02:38
Betaald de ziekenkas dat dan ook gedeeltelijk of geheel terug ? ;)

Aangezien dit een ongeneeslijke ziekte is vrees ik daarvoor  ;) er is ook nog geen vaccin voor gevonden dus alles is op eigen kosten  :P

hcfreak

Het is een door lucht overdraagbaar virus dat maakt het lastig  :clapping:
(Afgaande op Bezoekers gaat het gepaard met vegatatieve onrust (voor de leken o.a. Buikloop) en een euforische stemming
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3