de juiste instelling voor de Pana 9004 i.c.m. de JVC X9500?

Started by hcfreak, September 15, 2019, 18:44:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hcfreak

Ik heb sinds kort deze nieuwe JVC projector en het Spitze model van Panasonic (is moeilijk/niet leverbaar vertelde mijn dealer/=verkoop succes) En ik heb gestudeerd en e.e.a. opgestoken en overgenomen van Teejoo en Reza in een andere post, maar ik word ook duizelig van alle instel mogelijkheden :devil:. Ik zou het bijzonder op prijs stellen te horen of mijn keuze voor het moment (er komt hopelijk nog een kalibratie expert langs) juist is. Ik kan eindeloos gaan experimenteren (voor zover ik begrijp waar ik mee bezig ben!) , maar veel beter profiteren van de kennis/ervaring van forumleden die veel verder zijn dan ik.

Settings Pana: video format: 4k (50p/60p 4:4:4), 24 p output: automatisch, Dolby vision: Off, HDR 10+ : off
Player setting--> HDMI: Colour Mode: YcbCr (automatisch), Deep colour: Auto preferable 10bit, 9 (12 bit kiezen heeft geen zin?)
HDR Colour Gamut: HDR/ BT 2020 automatisch, SDR/HDR conversie: Off (heeft geen zin?)
HLG/PQ conversie: Off
HDR Display Type: Basic (in een ander menu Pana knop options heb ik gekozen voor hoge lichtopbrengst projector ???)
HDCP output setting: automatisch
Content Type Flag: automatisch
7.1 Audio reformatting: Off
Lichtsterkte aanpassen: contrast: 0, helderheid + 3, tooncurve wit en zwart beide : 0, Systeem Gamut: 0
De rest (kleuraanpassing, tint, scherpte, chroma en randcorrectie allen op 0 laten staan, idem ruisreductie
Tenslotte aan de instellingen voor de bandbreedte  alles op UIT gelaten  en progressief op Auto.
Onder de knop Options van de Pana zit de keuze voor beeldtype: keuze uit : standaard, fine cinema, retro cinema etc (mee experimenteren?)

IK heb wat demo 4k beeld van mijn schotel (station UHD SES heeft een spectaculaire trailer) bekeken en dat ziet er al erg goed uit. bvb dank.