Speaker advies B&W702 S2 of Formation Duo

Started by Wouter85, September 15, 2019, 12:52:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wouter85

Ik zit met het volgende dilemma.
Op dit moment ben ik in bezit van een Rotel RSP-1570 surround voorversterker met een RMB-1565 eindversterker.
Ik draai op dit moment in een 3.1 setup met Martin logan fresco en een Rel Sub.

Nu wil ik de Martin logans vervangen voor een set B&W speakers. In eerste instantie zou ik gaan voor de 702 S2 en als stereo draaien, maar wellicht later naar 5.1

Nu lees ik veel goede recensies over de nieuwe Formation Duo. Als ze echt zo goed zijn als sommige zeggen dan zou het betekenen dat ik alles weg kan doen en 2 formaton speakers met hetzelfde geluid..

Hebben jullie al ervaring met beide speakers en soja wat is het advies.

B.A.L.

Ik was benieuwd of je misschien zelf bent gaan luisteren, en wat je ervaringen zijn?

Ik heb zelf de duos gehoord, die vond ik zelf erg fijn iig, maar ik heb de 702 niet beluisterd dus ik kan niet vergelijken, maar ben wel erg benieuwd!

DofN

#2
Die draadloze samen met een sub zou ik sowieso kiezen boven de 702-2.. Maar waarom B&W.. Zulke goede luidsprekers zijn het nou ook weer niet, en het spul is nogal aan de prijs. Er is zoveel moois te koop...
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Kan je de ruimte ook beschrijven? En wat kijk/luister je zoal? Vooral films/series of ook stereo en dan veel akoestisch, meer pop/rock of van alles wat? En hoeveel budget heb je nu en wil je in de nabije toekomst uitgeven? Mag het ook tweedehands? Dat laatste omdat er erg mooie tweedehands luidsprekers te koop staan en dan kan je jezelf wel een foutje permitteren. En heb je nog een hoge WAF nodig?

Veel vragen, ik weet het :angel:. De antwoorden kunnen helpen je vraag veel beter te beantwoorden ::).
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i