Nieuwe Arcam receivers !

Started by Rick-DTS, September 14, 2019, 15:50:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Dat zou jammer zijn. Vooral de integratie voor HT is het digitaal blijven aansturen van actieve luidsprekers mijns inziens zeer interessant. We zullen wel zien wat het in de toekomst wordt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teejoo

Quote from: TabCam on December 25, 2019, 17:32:23
Dat zou jammer zijn. Vooral de integratie voor HT is het digitaal blijven aansturen van actieve luidsprekers mijns inziens zeer interessant. We zullen wel zien wat het in de toekomst wordt.
Zal Dante daar niet de standaard in worden? De JBL variant gaat die aansluiting ook krijgen.

Tabcam

Quote from: Teejoo on December 25, 2019, 19:37:57
Zal Dante daar niet de standaard in worden? De JBL variant gaat die aansluiting ook krijgen.
Dat is via internet, ik zou al blij zijn met welke digitale uitvoer dan ook
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirk

Quote from: TabCam on December 25, 2019, 19:46:32
Dat is via internet thuisnetwerk, ik zou al blij zijn met welke digitale uitvoer dan ook
even gecorrigeerd  ;)
Dante zou idd niet onlogisch zijn, al denk ik zelf niet meteen dat Dante in commerciële/home-hifi gemeengoed wordt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

Via de ethernet connector 😉 Ze zijn wel direct gekoppeld volgens mij, en dan eventueel doorgelust.

Teejoo

Quote from: Dynky on December 25, 2019, 20:14:16
even gecorrigeerd  ;)
Dante zou idd niet onlogisch zijn, al denk ik zelf niet meteen dat Dante in commerciële/home-hifi gemeengoed wordt.
Terwijl me het erg fijn lijkt! Ik las dat de Trinnov/JBL het wellicht ook gaat krijgen. De poort zit er al.

Dirk

#156
Trinnov heeft al enkele jaren modellen in hun pro-range die voorzien zijn van Dante, wat gezien hun klantenbestand in broadcast- en studiowerk niet zo vreemd is, want daar is het meer en meer ingeburgerd.

die ethernetpoort is op zich niet zo'n probleem, dat zat al op processoren van enkele jaren terug...maar er is wel een (heel klein) stukje hardware nodig van Audinate (bedenker/licentiehouder), dus tenzij ze die al voorzien hebben in de huidige hifi en HT modellen, zal een Altitude (bvb) misschien toch nog even terug naar de dealer moeten om ff dat printje te switchen  ;)


edit: typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jossie

Tja, zou fijn zijn voor de kabelspaghetti... betekent wél ook allemaal nieuwe eindtrappen kopen met Dante ingangen. Al met al geen goedkope exercitie [emoji41]

Als je de routing niet nodig hebt (Dante heeft een ingebouwde audio matrix) zijn de licentie /meerkosten te hoog voor consumenten apparatuur denk ik...
Omni !

Dirk

Quote from: Teejoo on December 18, 2019, 20:17:30
Grobi post het volgende op FB:

Neuigkeiten von ARCAM

Die ersten neuen AV Receiver sowie die neuen Vorstufe haben wir diese Woche ausgeliefert.
Heute haben wir dazu noch folgende Nachricht erhalten.

"In den nächsten Stunden wird es ein weitere Softwareupdate geben.

Zwischen Weihnachten und Neujahr soll dann das Update mit Dirac kommen und ca. Mitte/Ende Januar2020 das Update für Auro. Quelle ist ARCAM England."


nog een kleine 29u te gaan, ik ben benieuwd   

...of zouden ze volgens de tijdsrekening van Harman (VS) werken?  ;D

voorlopig heb ik eerder de indruk dat ze volgens de Zuid-Europese tijd werken >:D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

denoontje

Laat ze dan ook gelijk even laatste firmware van de fmj reeks online zetten[emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk

die staat er toch gewoon...of bedoelde je bugvrije software?   
100% bugvrij kan haast geen enkele fabrikant vandaag de dag 't blijkbaar nog schrijven, dus daar gaat niet alleen Arcam nat  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

denoontje

Ja zodat crossover orobleem opgelost is.
Voor de rest geen haalbare wensen.
(Extra diracsloten, en  multisub dirac wat allemaal hardware beperking  is).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk

lijkt me sterk dat extra slots/geheugenplaatsen worden beperkt door iets in de hardware bij de FMJ's, maar 'k kan er wel inkomen dat Arcam 't zo "verkoopt" ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

Quote from: denoontje on December 30, 2019, 19:41:01
Ja zodat crossover orobleem opgelost is.
Voor de rest geen haalbare wensen.
(Extra diracsloten, en  multisub dirac wat allemaal hardware beperking  is).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dit dus, ik ben recent gedowngrade naar de voorlaatste FW. Versie 4.41 dacht ik uit mijn hoofd
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Tabcam

Quote from: Dynky on December 30, 2019, 20:05:22
lijkt me sterk dat extra slots/geheugenplaatsen worden beperkt door iets in de hardware bij de FMJ's, maar 'k kan er wel inkomen dat Arcam 't zo "verkoopt" ;)
Je hebt best wat extra geheugen nodig voor elk Diracfilter en voor een multisub moet je apart aan te sturen subuitgangen hebben. Klinkt niet geheel onlogisch dat het hardwarebeperkingen zijn van de oude generatie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Berend van Til

Is dat niet een kwestie van een bestandje in het geheugen laden? Hoe groot zullen die bestanden zijn? 1Mb?
Voor vanaf 2500 Euro lijkt mij dat toch niet te veel gevraagd.

Tabcam

Quote from: Berend van Til on December 30, 2019, 22:54:10
Is dat niet een kwestie van een bestandje in het geheugen laden? Hoe groot zullen die bestanden zijn? 1Mb?
Voor vanaf 2500 Euro lijkt mij dat toch niet te veel gevraagd.
Het duurt best een tijd om te verzenden/"flashen"  Het betreft de oude generatie, de nieuwe krijgen wel meer sloten heb ik begrepen maar zolang Dirac niet uitgerold wordt, weten we niks zeker.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

denoontje

Quote from: PascalP on December 30, 2019, 21:13:53
Dit dus, ik ben recent gedowngrade naar de voorlaatste FW. Versie 4.41 dacht ik uit mijn hoofd

hoi heb je die frimware nog ergens vandaan?
Heb Arcam gemaild maar (nog) geen reactie.
Imax geluid zal toch beperkt blijven en kon niet direct overtuigen.
Met vorige firmware had ik geen issues.
Bij deze af en toe met crossover.


Ook niet mbt vraag op firmwareupgrade

Harry HT

#168
Hoi Denoontje,

Of ie het doet weet ik niet, zie de Dropbox link in onderstaande link, post nr 1.

Edit: lastig om linken, het staat in het Arcam 390/550/850 topic op AVforums. De eerste post.

De dropbox link werkt wel:
https://www.dropbox.com/s/zlimraq1gvisimd/AVR850_System4v41_20180201.fw?dl=0

Gegroet,

Harry


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

PascalP

Zoals Harry zegt idd, er staat een dropbox link in post #1 in de Arcam thread op AVForums.
Anders heb ik de file ook wel lokaal staan als je hem nodig hebt.

En ja, IMAX enhanced zie ik (nog) weinig in, en de oudere FW lost het crossover reset issue op na een stroomuitval.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Van de week even checken, thx heren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Heb ik een tijdje gelden ook gedaan. Dat IMAX enhanced wil je sowieso niet omdat het je bass management overruled. En de 4.41 is gewoon stabiel.

Raymen

Plus dat er nog geen r#k uit is in imax enhanched
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Teejoo

Quote from: Raymen on December 31, 2019, 14:59:48
Plus dat er nog geen r#k uit is in imax enhanched
Klopt, maar dat is helemaal niet relevant. Je wilt dat formaat niet gebruiken.

Raymen

Nou
Als het erop zit wil ik het gebruiken
Al is het om te laten zien of horen dat het niks is
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld