Yippie

Author Topic: Nieuwe Arcam receivers !  (Read 40808 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sjongele

Re: Nieuwe Arcam receivers !
« Reply #525 on: September 25, 2020, 20:16:00 »
Geweldig, dankjewel!

Offline sjongele

« Reply #526 on: October 4, 2020, 17:44:58 »
Ik heb inmiddels een AV40 staan, met 3x de PA240 en de P429 die ik al had eraan. Het grootste issue dat ik tot nu toe met firmware 1.40 neen tegengekomen, is de langzame codec herkenning, waardoor het soms wat (te) lang stil blijft. Ook is soms een rondje mode switch nodig om te laten herkennen dat er echt Atmos info in de TrueHD stream zit. Voor de rest lijkt het inmiddels toch behoorlijk aardig te lopen, ook met DLBC en 2 subs.

Op de Engelse forums zie ik langere lijsten issues. Af en toe heb ik het gevoel dat er soms wat verschillende versies, half gelukte updates en niet uitgevoerde factory resets door elkaar lopen.

Hoe zijn in deze groep inmiddels de 1.40 ervaringen?

Offline dream1

« Reply #527 on: October 4, 2020, 21:45:54 »
Ik heb ook inmiddels de 1.40 ge´nstalleerd.
Ook bij mijn zijn de meeste problemen opgelost .
Had eerst veel problemen met DLBM.
Merk inderdaad ook dat het herkennen van audio format moeite mee heeft.
Eerst gaf Arcam display bij aan het kijken van Netflix 3/2.1 aan en 48khz maar dat doet hij nu niet meer. Nu geeft hij gewoon dolby surround
aan of Dolby atmos.
En bij het spelen van een game op de Xbox geeft hij geen dolby atmos meer aan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Christoffeldg

• Junior member
  • **
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 2
  • I love the HTforum
« Reply #528 on: October 7, 2020, 16:43:40 »
Altijd al erg veel interesse gehad in een ARCAM receiver, maar ik ga momenteel echt all in op HDMI 2.1. Iemand een idee of de ARCAM modulair is om een HDMI 2.1 connector op termijn toe te staan? Of zullen ze nog iets aanbieden?
Video: Sony VPL-HW760ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear, JBL 520c center, JBL 550p subwoofer
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS4/Xbox One/Switch/Synology 2415+