Disney+

Started by J.A.F._Doorhof, September 12, 2019, 17:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

Zeker een slechte zaak, waarom dan nog een abo?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

home@the movies

Welke zaken zijn dan zoal betalend? Ik begrijp absoluut dat je extra moet betalen om bvb Black Widow en andere films te zien op de dag van de bioscoop release. Als je wat geduld hebt dan staan al deze films een paar weken later gewoon gratis binnen je abonnement beschikbaar.
Als iedere streaming service alle nieuwe releases direct zonder enige vorm van extra vergoeding op hun dienst zou gooien dan is dat het absolute doodvonnis van de bioscoop.
Dat het ooit wel zover zal komen is een feit maar ik zou toch nog graag zien dat de bioscoop ook nog een leven heeft, ook al is dat compleet tegen mijn eigen zaak ;-)

J.A.F._Doorhof

Zie het ook niet als probleem
Met de toevoeging van starz is het in ieder geval voor ons een kwestie van abbo houden. Disney zelf vind ik voor onze doelgroep tegenvallen. Ja ze hebben de superheroes (ben gek op comics) maar de kwaliteit is wel enorm wisselend.

Mandolorian was voor ons een uitschieter.
Maar met starz erbij is het een mooie balans. We kijken wel nog steeds meer naar Netflix en prime.

Als je trouwens praat over een zooitje moet je Apple+ nemen. Het is al een taak om te vinden wat gratis is, en als je het hebt is het meeste troep.

Neem see.
Al decennia is iedereen blind maar ze dragen wel fashion accessoires en kleuren. We hebben het 1 aflevering vol gehouden en daarna nooit meer opgepakt. Na gratis periode ook meteen opzeggen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankBe

We hebben hier zeker genoten van Loki maar balen nog steeds als een stekker omwille van de Atmos beperking als je geen 4K hardware hebt.

Zijn er trouwens forumleden die deze reeks in Atmos hebben kunnen ervaren?

Kerre

Quote from: FrankBe on July 27, 2021, 19:41:41
We hebben hier zeker genoten van Loki maar balen nog steeds als een stekker omwille van de Atmos beperking als je geen 4K hardware hebt.

Zijn er trouwens forumleden die deze reeks in Atmos hebben kunnen ervaren?

Jazeker. Gewoon met een Apple TV en een atmos geschikte receiver. Werkte prima.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

ppeter

Quote from: FrankBe on July 27, 2021, 19:41:41
We hebben hier zeker genoten van Loki maar balen nog steeds als een stekker omwille van de Atmos beperking als je geen 4K hardware hebt.

Zijn er trouwens forumleden die deze reeks in Atmos hebben kunnen ervaren?
Hier volop de 1ste aflevering in Atmos gezien, maar vond het echt 🤢
Hopelijk wordt het nog beter...?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

FrankBe

Quote from: ppeter on August  9, 2021, 21:34:56
Hier volop de 1ste aflevering in Atmos gezien, maar vond het echt 🤢
Hopelijk wordt het nog beter...?

Het blijft uiteraard volledig geënt op de Marvel fantasiewereld maar met het extra personage erbij in de volgende afleveringen vind ik het verhaal wel loskomen.

RonG

Quote from: ppeter on August  9, 2021, 21:34:56
Hopelijk wordt het nog beter...?

Het wordt beter (m.i. dan) :)

Melbury

QuoteHet wordt beter (m.i. dan) :)

Goed om te horen, na 2 afleveringen kon ik het niet meer aanzien, al dat geklets en geneuzel.  :(
Maar ok, ik ga het nog even proberen komend weekend, hopelijk niet weer zonde van mijn tijd.

beunky

Als geklets en geneuzel niet je ding is, is Loki niet echt je ding.
Dat gedrag is wat Loki Loki maakt. En daar draait de serie om ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Melbury

QuoteAls geklets en geneuzel niet je ding is, is Loki niet echt je ding.
Dat gedrag is wat Loki Loki maakt. En daar draait de serie om ;D

Dank je.  ;D

Alhoewel ik Loki in de Thor/Avengers films erg goed vond, maar dit pakt me dus niet.

beunky

Dat snap ik wel, is in die films in balans met andere karakters. Dat is heel anders dan Loki als hoofdpersoon.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

dinandus

Wat is jullie ervaring met de nieuwe toegevoegde IMAX Enhanched Films van Marvel bij Disney+?
Ben er persoonlijk wel blij mee, prachtig beeld in Dolby Vision en kleinere zwarte balken boven en onder om mijn OLED...

theshadow

Ik heb nog geen vergelijk gedaan maar ik vraag me af of je hierdoor wat beeld verliest. Ik heb het idee dat er wat meer ingezoomd wordt op het centrale deel van het beeld en daarmee wat beeld verloren gaat aan de zijkanten.

PascalP

Quote from: theshadow on November 17, 2021, 09:02:48
Ik heb nog geen vergelijk gedaan maar ik vraag me af of je hierdoor wat beeld verliest. Ik heb het idee dat er wat meer ingezoomd wordt op het centrale deel van het beeld en daarmee wat beeld verloren gaat aan de zijkanten.

Zie hier voor een vergelijk:

https://youtu.be/3uxOvXM7eBc
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CineSmurf

Ah, dus Imax voegt echt beeld toe, voorheen werden films wel eens bijgesneden, dat is minder mooi.

Toevalig dit weekend Shang Chi zitten kijken op Disney+ Erge mooie beelden inderdaad in Imax Enhanced.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

theshadow

Inderdaad, mooi dat er beeld bij komt. Dat had ik niet verwacht.

pameijer

Sinds 2 maanden hier ook Disney+ in huis. Valt me op dat het geluid zacht is, volumeknop moet een stuk hoger vergeleken met andere diensten op de ATV en ook andere apparaten. Ook zijn de stemmen zacht vergeleken met de andere geluiden. Ik ben dus tijdens een film regelmatig met het volume bezig. Is dit herkenbaar bij jullie?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Disney hè..
Quote from: pameijer on November 27, 2021, 23:12:30
Sinds 2 maanden hier ook Disney+ in huis. Valt me op dat het geluid zacht is, volumeknop moet een stuk hoger vergeleken met andere diensten op de ATV en ook andere apparaten. Ook zijn de stemmen zacht vergeleken met de andere geluiden. Ik ben dus tijdens een film regelmatig met het volume bezig. Is dit herkenbaar bij jullie?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Hanky Panky

Quote from: pameijer on November 27, 2021, 23:12:30
Sinds 2 maanden hier ook Disney+ in huis. Valt me op dat het geluid zacht is, volumeknop moet een stuk hoger vergeleken met andere diensten op de ATV en ook andere apparaten. Ook zijn de stemmen zacht vergeleken met de andere geluiden. Ik ben dus tijdens een film regelmatig met het volume bezig. Is dit herkenbaar bij jullie?

Bij Netflix heb ik dat ook.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Valkyrie

Quote from: pameijer on November 27, 2021, 23:12:30
Sinds 2 maanden hier ook Disney+ in huis. Valt me op dat het geluid zacht is, volumeknop moet een stuk hoger vergeleken met andere diensten op de ATV en ook andere apparaten. Ook zijn de stemmen zacht vergeleken met de andere geluiden. Ik ben dus tijdens een film regelmatig met het volume bezig. Is dit herkenbaar bij jullie?

Dat is hier ook, zowel in de HT als op de TV in de woonkamer...
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

buckler

Is dat harder moeten zetten niet inherent aan DD+, athans dat valt mij wel op elke keer...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Tabcam

Quote from: pameijer on November 27, 2021, 23:12:30
Sinds 2 maanden hier ook Disney+ in huis. Valt me op dat het geluid zacht is, volumeknop moet een stuk hoger vergeleken met andere diensten op de ATV en ook andere apparaten. Ook zijn de stemmen zacht vergeleken met de andere geluiden. Ik ben dus tijdens een film regelmatig met het volume bezig. Is dit herkenbaar bij jullie?
Heb dat ook met Netflix, Apple TV+ en eigen films die harder moeten dan de IPTV en muziek. Alleen niet tijdens de film/serie, dat herken ik weer niet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

elchor

#498
Hallo,
Wij kijken hier al een tijdje Disney+ via een Nvidia Shield TV.
Nu (sedert de invoering van Imax Enhanced ?) krijg ik geen Dolby Vision en Atmos meer door (enkel HD en 5.1).
De app al eens verwijderd en terug geïnstalleerd en dat hielp voor een dag of wat, maar nu is het wel hetzelfde liedje.  De andere apps (Netflix, Apple TV) werken perfect.
Zijn er nog mensen die dit voorhebben ?  Of nog beter : die een oplossing hebben gevonden ?  Bij de  klantendienst van Disney kunnen ze enkel voorstellen wat ik al gedaan heb.
Dank !

FrankBe

Gisterenavond was ik op mijn Shield TV 2017 even aan het bladeren tussen titels op Disney+ en zag ik eindelijk het Dolby Atmos label :pompom: