Disney+

Started by J.A.F._Doorhof, September 12, 2019, 17:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angelo41

Quote from: home@the movies on September 21, 2020, 22:31:14
Ik hoop dat ik eind deze week even de tijd kan vinden om een en ander te gaan bekijken.
hier kijk ik via een shield pro 2019.
die app had ik vlug even getest ivm je vraag, maar zal die er weer afgooien  zelf.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


HJ

Quote from: Jumping Jack on September 21, 2020, 21:59:40
Werkt goed hier op mijn Samsung TV.
Maar geen Dolby Atmos denk ik?

darkrunner

Op onse Tcl werkt het ook prima maar nog niks kunnen zien op van Disney + (Netflix en wil eigenlijk wachten tot onze nieuwe tv er is), de kinderen wel die vinden het top, dus ja is zijn €15/jaar meer dan waard

Fox

Dan heb je mazzel...

Want Samsung heeft een algemeen probleem (net staat er vol mee), en dat is dat de Samsung App GEEN Dolby Atmos doorgeeft!

Quote from: Jumping Jack on September 21, 2020, 21:59:40
Werkt goed hier op mijn Samsung TV.

Jumping Jack

Geen idee, doe niets met surround, enkel stereo.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ajbeefde

Disney plaatst grote waarschuwing voor Peter Pan en Dumbo

"De waarschuwing dat er in de klassieke animatiefilms van Disney verouderde culturele opvattingen getoond worden, is sinds woensdag een stuk prominenter te zien op streamingplatform Disney+. De mededeling wordt tien seconden lang beeldvullend gedeeld voor films als Fantasia (1940), Dumbo (1941) en Peter Pan (1953) van start gaan."

https://www.telegraaf.nl/entertainment/48478432/disney-plaatst-grote-waarschuwing-voor-peter-pan-en-dumbo
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Fox

Dat is ondanks de suffe geschiedsherschijving beter dan de film aanpassen of verbergen in het archief zoals ze eerst deden.
Overigens gaan ze met nieuw content gewoon door met geschiedsherschijving en het aanpassen folklore.

Quote from: ajbeefde on October 16, 2020, 09:23:19
Disney plaatst grote waarschuwing voor Peter Pan en Dumbo

"De waarschuwing dat er in de klassieke animatiefilms van Disney verouderde culturele opvattingen getoond worden, is sinds woensdag een stuk prominenter te zien op streamingplatform Disney+. De mededeling wordt tien seconden lang beeldvullend gedeeld voor films als Fantasia (1940), Dumbo (1941) en Peter Pan (1953) van start gaan."

https://www.telegraaf.nl/entertainment/48478432/disney-plaatst-grote-waarschuwing-voor-peter-pan-en-dumbo

TornadoGo

Had al een tijdje Disney+ voor de kinderen, zelf had ik nog vrijwel niets gekeken omdat ik in afwachting was een van een nieuwe TV.

Nu die TV er eindelijk is heb ik deze week The Mandolorian gekeken. Het heeft me 4/5 afleveringen gekost om erin te komen, snap ik ook wel want eerst moeten de karakters goed neer worden gezet. Vanaf aflevering 6 vond ik het beter worden en toen was het ineens alweer voorbij.. Ik vind 8 afleveringen van krap 40 minuten wel wat mager voor een 'seizoen'. Binnenkort start seizoen 2 en daar kijk ik naar uit in ieder geval.

Uit nieuwsgierigheid ook nog wat korte stukjes uit oude Star Wars titels gekeken en dat ziet er qua beeld heel prima uit.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Idske

Geruchten gaan dat Ahsoka Tano in het 2e seizoen van Mandalorian komt.

Mocht je die niet kennen dan moet je zeker "Star wars the clone wars" en "Star wars Rebels" animatie reeks kijken.
Deze geven echt enorm veel achtergrond informatie en zijn eigenlijk een must voor elke liefhebber. Hier wordt bijvoorbeeld ook de hele achtergrond van het mandalorian rijk in uitgelegd.
Komt ook nog van de hand van de George Lucas.

Staat ook op Disney+ uiteraard.
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

FrankBe

#459
Vandaag heb ik opgezocht waarom ik geen Atmos krijg op Nvidia Shield TV en PS4. Blijkbaar heb ik dus een 4K TV nodig  :(

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/shield-tv/9/345882/disney-app-now-supports-dolby-atmos-on-all-shield-/

QuoteATMOS is only streamed with 4k content.
DIsney+ does not support 4k SDR content today, they only support 4k HDR/DV streams. This means you will only get 4k and you will only get ATMOS if you have a 4k HDR/DV display today.


maximus79

Nou mooi excuus om uit het jaar 2010 te stappen en een 4k tv te kopen.[emoji1]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Quote from: FrankBe on December 27, 2020, 15:56:16
Vandaag heb ik opgezocht waarom ik geen Atmos krijg op Nvidia Shield TV en PS4. Blijkbaar heb ik dus een 4K TV nodig  :(

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/shield-tv/9/345882/disney-app-now-supports-dolby-atmos-on-all-shield-/
Kun je de reciever niet 4k laten ontvangen en downscalen naar 1080p?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

FrankBe

Quote from: maximus79 on December 27, 2020, 16:43:13
Kun je de reciever niet 4k laten ontvangen en downscalen naar 1080p?

HDR/Dolby Vision is blijkbaar ook een vereiste...

Verder laat ik me niet gek maken... De Sony KDL-75W855C doet het hier nog steeds naar behoren en die gaat enkel naar buiten tussen 6 planken  ;D

ajbeefde

Quote from: FrankBe on December 27, 2020, 16:57:09
HDR/Dolby Vision is blijkbaar ook een vereiste...

Verder laat ik me niet gek maken... De Sony KDL-75W855C doet het hier nog steeds naar behoren en die gaat enkel naar buiten tussen 6 planken  ;D

Zit je toch niet lekker  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

FrankBe

Quote from: ajbeefde on December 27, 2020, 16:58:53
Zit je toch niet lekker  ;D

Ja, omdat ik perfect Atmos kan afspelen met andere content op de Shield TV en deze beperking gewoon zielig is.

Nee, omdat dit abonnement hoofdzakelijk door mijn dochters gebruikt wordt en ze zelfs tevreden zijn met films kijken op hun smartphone.


reza

Zal wel een keer tijd worden!
Trieste bedoeling kwa aanbod zeg..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Fox

Dit is hoofdzakelijk een deel van de Fox collectie en een beetje Hollywood pictures.
De vraag is wat is de kwaliteit van het content. SD of HD...

Quote from: theshadow on January 28, 2021, 19:39:09
Ziet er naar uit dat het aanbod flink wordt uitgebreid

https://disney.nl/disney-plus-star?ex_cmp=emc-o:cta:mxdp-svod:DPlusStar::Introduction::20210128::xxnl-dplusxx&cid=dss-Disneyplus-email-M9ZPOEPP2X-NL_ENT_EML_NL_FNL-2021_1_28-sfmc-6457--nl-nl-102899-false-null-QRHPHO0BWR

This Game

yes, kannie wachten om Borat in het nederlands nagesynchroniseerd te kijken :-0
Voor de rest met name 90's/00s films en series die ik vroeger op cd/divx had.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Raphie

Quote from: reza on January 28, 2021, 20:13:26
Zal wel een keer tijd worden!
Trieste bedoeling kwa aanbod zeg..
Het is met de toevoeging juist nog triester, B films uit de videotheek tijdperk, is echt een filler aanfluiting.  Wanda Vision is dan wel weer leuk IMHO.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Ben heel benieuwd wat star gaat brengen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  2, 2021, 09:22:39
Ben heel benieuwd wat star gaat brengen
nou, STAR is dezelfde meuk, die prime en netflix de afgelopen 3 jaar hebben gebruikt om de catalogus te boosten, hoe vaak wil je prison break of bad boys nog zien? Zijn echt alleen maar uitgekauwde releases die echt overal al tot het bot zijn uitgeprostueerd.
JBL PRX Power!

Gerbrand

#472
Quote from: FrankBe on December 27, 2020, 15:56:16
Vandaag heb ik opgezocht waarom ik geen Atmos krijg op Nvidia Shield TV en PS4. Blijkbaar heb ik dus een 4K TV nodig  :(

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/shield-tv/9/345882/disney-app-now-supports-dolby-atmos-on-all-shield-/

(even een oud onderwerp oprakelen)

Ik heb een Shield (2017) en een 4K HDR projector (JVC N5). Evengoed lukt het me niet om Dolby Atmos te krijgen. Is het toevallig gekoppeld aaan Dolby Vision? In dat geval wordt het helemaal lastig met een projector.

Gerbrand




Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

ppeter

Hier ook een Shield tv 2017 en een N5, en alles werkt perfect.
Het geluid (Atmos) heeft niets met projectie (beeld) te maken natuurlijk.
Wanneer de Shield zijn audio instellingen goed staan en de receiver dit ondersteund, moet het gewoon werken!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Bas Akkerman

Net weer de wekelijkse mail gekregen met wat er binnenkort te zien is. Valt me op dat er meer en meer achter een pay wall komt. Slechte ontwikkeling wat mij betreft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten