Disney+

Started by J.A.F._Doorhof, September 12, 2019, 17:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Quote from: reza on November 15, 2019, 21:35:26
klopt. kindergehalte 10+ voor mij. Geen echte strakke sciencefiction maar ik vind het echt heel kinderachtig.
Mwah, Ep I was nog wel wat gekker denk ik  ;-)

xlr8

Quote from: hans. on November 15, 2019, 21:12:19
Net gekeken,Ik heb op mijn Samsung 8000 geen Hdr en ik denk alleen full HD(waar zie ik dat?)
Beeld is op zich wel prima ondanks dat het 1080 is.
Vreemd, op de q90 werkt het perfect.
Geluid kan ik op de slaapkamer niet checken.

Je ziet bij de serie/film info of het HD of UHD HDR etc... is.  Bij die Mandalorian bijvoorbeeld een hele raffel wat ik er echt niet aan af zie. Een gewone HD 1080 film of serie ziet er retestrak uit maar als het dan HDR is geeft het een wazig donkere beeld indruk wat niet om aan te zien is. Geluidspoor wordt aangeven als 5.1 maar het is simpelweg stereo, de receiver maak er dan maximaal Pro Logic van.
Ik zie wel bij HDR content dat mijn pre-instelling 'gamma bt.1886' automatisch naar de vaste waarde 'st 2084' gaat met het resultaat video waas.

Iig bedankt voor het kijken  8)

ajbeefde

#327
Hier op de LG oled tv app beeld in orde, maar geluid nog steeds in 2.0

Iemand die hetzelfde ervaart met TV app ?

Netflix TV App geeft alles gewoon door !
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HJ

#328
Quote from: xlr8 on November 16, 2019, 08:54:28
Je ziet bij de serie/film info of het HD of UHD HDR etc... is.  Bij die Mandalorian bijvoorbeeld een hele raffel wat ik er echt niet aan af zie. Een gewone HD 1080 film of serie ziet er retestrak uit maar als het dan HDR is geeft het een wazig donkere beeld indruk wat niet om aan te zien is. Geluidspoor wordt aangeven als 5.1 maar het is simpelweg stereo, de receiver maak er dan maximaal Pro Logic van.
Ik zie wel bij HDR content dat mijn pre-instelling 'gamma bt.1886' automatisch naar de vaste waarde 'st 2084' gaat met het resultaat video waas.

Iig bedankt voor het kijken  8)
Bij de film info van bv mandalorian staat 4k ultra HD en HDR10.
Maar wat er daadwerkelijk op je scherm komt is nergens te zien volgens mij.
Maar.... ik zit nu net weer te kijken, mandalorian WEL Hdr, rogue one,  black panther en solo ook!
Gamma staat vast op st.2084
Ik denk dat ik gisteren niet goed gekeken heb... [emoji17]
Maar bij mij is het beeld prima hoor, mss iets donker maar dat kan de opname of tv afstelling zijn.

Btw.
Mandalorian deel2 staat er op [emoji41]

xlr8

Oké, gamma staat bij jou dan ook op fixed st2084.

Strange... je hebt goed beeld, kennelijk bakt de 8 serie dan een mooier HDR plaatje dan de 7 serie  :nopompom:
Dat HDR donkerder is moet dan wel een feit zijn.
Straks maar es deel 2 kijken en wat prutsen met de settings  :)

iig ervaar ik met HD een veel scherper en mooier plaatje dan met HDR.

xlr8

Quote from: ajbeefde on November 16, 2019, 09:33:38
Hier op de LG oled tv app beeld in orde, maar geluid nog steeds in 2.0

Iemand die hetzelfde ervaart met TV app ?

Netflix TV App geeft alles gewoon door !

Yep, same here. 2e toestel ook een LG en 2.0 Bij Netflix 5.1
Het gekke is dat de content info wel 5.1 aangeeft. Rare jongens die Koreanen  :sarcasm:

HJ

Quote from: xlr8 on November 16, 2019, 09:48:07
Oké, gamma staat bij jou dan ook op fixed st2084.

Strange... je hebt goed beeld, kennelijk bakt de 8 serie dan een mooier HDR plaatje dan de 7 serie  :nopompom:
Dat HDR donkerder is moet dan wel een feit zijn.
Straks maar es deel 2 kijken en wat prutsen met de settings  :)

iig ervaar ik met HD een veel scherper en mooier plaatje dan met HDR.
Ja 2084 fixed maar ik kan dan wel stellen van -3 naar +3.
Ik moet er op de m8000 even rustig voor gaan zitten om goed te beoordelen maar op de q90r is het echt waanzinnig en niet te donker, Black panther is daar echt eye candy! Kleuren zijn fantastisch.
Maar ook Avatar is smullen, die is HD. Op de q90r is het wel cruciaal om de local dimming goed te zetten anders ziet HD er niet uit.

xlr8

Ik kan er nix aan stellen, balkje is grijs.

Avatar welke HD is geeft een prachtig plaatje idd maar zo snel als het HDR is, is het... uh, ruk  :nopompom:

HJ

Quote from: xlr8 on November 16, 2019, 10:19:56
Ik kan er nix aan stellen, balkje is grijs.

Avatar welke HD is geeft een prachtig plaatje idd maar zo snel als het HDR is, is het... uh, ruk  :nopompom:
Klinkt alsof er iets in je tv mis gaat.
Heb je contrast verbetering al geprobeerd?

theshadow

Heeft iemand ervaring met ROKU Premiere?

Volgens mij is dit de tegenhanger van apple tv 4k maar dan met een veel vriendelijker prijsje. Zoals ik het lees wordt dolby atmos vanuit disney+ hierbij wel ondersteund.

https://www.reddit.com/r/DisneyPlus/comments/dwco66/which_devices_support_dolby_atmos_on_disney_plus/


HJ

In de Disney app op Android foon kun je feedback geven. Daarin kun je specifiek aangeven welk display, besturing, verbinding etc je gebruikt en wat de problemen zijn.

xlr8

Quote from: hans. on November 16, 2019, 10:38:09
Klinkt alsof er iets in je tv mis gaat.
Heb je contrast verbetering al geprobeerd?

Dit verklaard e.e.a. Hans;

"HDR is automatically enabled for the native apps. When you start playing HDR content, a small HDR icon appears next to the picture mode on the quick settings menu. Once you start playing HDR content, some of the settings change automatically, including the Backlight, which increases to 'Max.' We recommend leaving these settings to their default settings in HDR.

For HDR to work from external devices, Input Signal Plususually has to be enabled from the External Device Manager menu for the input you are using. Older devices may have compatibility issues if this option is left enabled, so it is recommended to only enable this setting for devices that require it.

If you find HDR content too dim, increase the Brightness, and set Contrast Enhancer to 'High.' A Brightness setting of '5' and Contrast Enhancer set to 'High' produces a noticeably brighter picture in HDR"


rvissers

Gister weer update van de app op LG , geluidspoor nog steeds 2.0 :-(

Akosoft

Irritant dat de verder kijken lijst sinds een week verdwenen is. Hoop snel dat een update dit gaat oplossen...pen en papier voelt zo onwennig.. :tongue2:

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

frankp

Quote from: Akosoft on November 19, 2019, 12:39:32
Irritant dat de verder kijken lijst sinds een week verdwenen is. Hoop snel dat een update dit gaat oplossen...pen en papier voelt zo onwennig.. :tongue2:
^^
+1

Bas Akkerman

Ik speel via Airplay vanaf de iPad naar de Apple TV3. Hebben jullie ook dat de taal steeds automatisch op Duits wordt gezet? In de instellingen heb ik het toch echt op Engels staan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Fox

Quote from: Bas Akkerman on November 20, 2019, 19:43:46
Ik speel via Airplay vanaf de iPad naar de Apple TV3. Hebben jullie ook dat de taal steeds automatisch op Duits wordt gezet? In de instellingen heb ik het toch echt op Engels staan.

Duits, grappig want de lancering van Disney+ in Duitsland is 31 maart 2020  :D

PascalP

Dan zal Bas wel een beta tester zijn voor de Duitse UI...  :tounge:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Bas Akkerman

Jawohl! Nee, mijn Duits is überhaupt niet zo goed. Dan maar even feedback geven via klantenservice of de AppStore.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HJ

Quote from: xlr8 on November 16, 2019, 09:48:07
Oké, gamma staat bij jou dan ook op fixed st2084.

Strange... je hebt goed beeld, kennelijk bakt de 8 serie dan een mooier HDR plaatje dan de 7 serie  :nopompom:
Dat HDR donkerder is moet dan wel een feit zijn.
Straks maar es deel 2 kijken en wat prutsen met de settings  :)

iig ervaar ik met HD een veel scherper en mooier plaatje dan met HDR.
Is het beeld nog steeds zo slecht bij jou?

maximus79

The Mandalorian is in eens geen Atmos meer......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

dinandus

Het wil nog wel eens beetje variëren bij de Disney+ app: van de week had ik op een avond op mijn OLED854 ineens geen DV en of HDR meer, gelukkig was het de avond erop wel weer werkend.
Zag dat er een nieuwere versie van de app uit was, daar zal het aan gelegen kunnen hebben denk ik.
Vandaag melde men bij Disney + info dat het verder kijken vanaf waar je gebleven was weer is hersteld
Straks later even stukje proberen.

xlr8

Quote from: hans. on November 22, 2019, 14:25:06
Is het beeld nog steeds zo slecht bij jou?

Bizar slecht zelfs, alles is donker met een groenige waas over het beeld. Zelfs als ik alle settings tegen de nok aan schroef is het nog niet om aan te zien áls het HDR is.
De gewone HD content is superstrak... oke nog altijd --->  :nopompom:  want 2.0 geluid  :eh:

TV pulp, mediaplayer, Netflix & YouTube is daarintegen prachtig scherp beeld, verwijs het dus naar de D+ app aanhangend hun HDR doorgifte welke niet lekker is.

HJ

Quote from: xlr8 on November 23, 2019, 09:36:20
Bizar slecht zelfs, alles is donker met een groenige waas over het beeld. Zelfs als ik alle settings tegen de nok aan schroef is het nog niet om aan te zien áls het HDR is.
De gewone HD content is superstrak... oke nog altijd --->  :nopompom:  want 2.0 geluid  :eh:

TV pulp, mediaplayer, Netflix & YouTube is daarintegen prachtig scherp beeld, verwijs het dus naar de D+ app aanhangend hun HDR doorgifte welke niet lekker is.
Vreemd, bij mijn 8000 is hdr echt goed.
Kun je de app mss handmatig updaten?