Disney+

Started by J.A.F._Doorhof, September 12, 2019, 17:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mancaver

#300
Quote from: activ on November 13, 2019, 06:51:57
Ja, vond het ook leuk. Sommige van de recente films vindt ik het verhaal veel te plat, maar dit lijkt erg aardig.
Zaten ook wat leuke typetjes in.

Quote from: maximus79 on November 12, 2019, 20:32:38
Ok wij hebben niet de zelfde serie gekeken denk......vond het echt super vet!.
Hier ook gister ep. 1 gekeken in 4k HDR....
AWESOME!!!



theshadow

Niemand die weet of atmos nu wel werkt via de chromecast?

maximus79

#302
Holy crap die force awakens Atmos track is bizar goed!!

Edit: dit klinkt totaal niet als een Disney track en bizar veel hoogte info.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

rvissers

Op LG televisie helaas gewoon stereo :-(

Via ATV wel Atmos

ppeter

Via de Shield ook 4K en Atmos! 👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

HJ

Mm maatje heeft stereo op zn samsung, bij mij is het surround. Mss een instelling in de weergever of in de receiver?

theshadow

Is er echt niemand die kan testen of d+ icm een chromecast atmos ondersteunt?

Raymen

Alles star wars film vision en atmos hier op de apple tv
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

SpeedyAndré

Quote from: theshadow on November 14, 2019, 21:53:05
Is er echt niemand die kan testen of d+ icm een chromecast atmos ondersteunt?
Nee dat kan ik niet zonder te weten vanaf welke bron de Chromecast zijn signaal krijgt :)
Zou mijn laptop dit met een browser moeten kunnen (er zit een 4K monitor op)?
Of een Android tablet of smartphone met een scherm resolutie tot 1080p?
Hoe zie je dit voor je en moet de bron nog aan eisen voldoen?
De Chromecast Ultra kan het op papier wel.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

HJ

Mandalorian gekeken, wij vonden het erg vet. Tot nu toe niet echt SW maar toch vermakelijk, we kijken uit naar het 2e deel!

theshadow

Quote from: SpeedyAndré on November 14, 2019, 22:52:58
Nee dat kan ik niet zonder te weten vanaf welke bron de Chromecast zijn signaal krijgt :)
Zou mijn laptop dit met een browser moeten kunnen (er zit een 4K monitor op)?
Of een Android tablet of smartphone met een scherm resolutie tot 1080p?
Hoe zie je dit voor je en moet de bron nog aan eisen voldoen?
De Chromecast Ultra kan het op papier wel.

André  8)

??
Maakt de bron waarmee je het afspelen van een film start dan uit? Als ik de film start vanaf mijn smartphone dan zou ik geen atmos hebben een doe ik dat met een Andere device dan mss wel.

Ff voor de duidelijkheid. De chromecast zou ik aansluiten op mijn versterker. Vanaf mijn versterker wordt het beeld doorgezet naar mijn beamer en het geluid speelt uiteraard de versterker zelf af. Starten van een film doe ik mbv een smartphone.

mancaver

Quote from: theshadow on November 15, 2019, 00:11:48
??
Maakt de bron waarmee je het afspelen van een film start dan uit? Als ik de film start vanaf mijn smartphone dan zou ik geen atmos hebben een doe ik dat met een Andere device dan mss wel.

Ff voor de duidelijkheid. De chromecast zou ik aansluiten op mijn versterker. Vanaf mijn versterker wordt het beeld doorgezet naar mijn beamer en het geluid speelt uiteraard de versterker zelf af. Starten van een film doe ik mbv een smartphone.
Precies. Je smartphone spreekt in dit geval de link aan, dus geen atmos ;)
Een (UHD) receiver of BD/UHD TV of speler met Atmos codering spreekt dezelfde link aan en geeft een 'seintje' mee dat Atmos -en eventueel UHD HDR aangesproken kan worden

theshadow

Bedankt voor de uitleg. Ik vind het wel een hele rare oplossing. Over het algemeen maakt iemand gebruik van de chromecast om het beeld weer te geven op een ander  device dan de bron device.

Ondanks de uitleg vraag ik me toch af als ik een chromecast aanschaf of ik dan wel atmos krijg als ik het afspelen start via mijn smartphone. In de instellingen van mijn smartphone staat atmos aan - Samsung s9.

In de proefperiode werkte dit niet. Omdat ik er van uit ging dat het aan de chromecast lag had ik deze teruggestuurd. Daarna ben ik gaan twijfelen of het aan de proefperiode lag. Vandaar nu mijn vraag.

HJ

Quote from: mancaver on November 15, 2019, 00:18:51
Precies. Je smartphone spreekt in dit geval de link aan, dus geen atmos ;)
Een (UHD) receiver of BD/UHD TV of speler met Atmos codering spreekt dezelfde link aan en geeft een 'seintje' mee dat Atmos -en eventueel UHD HDR aangesproken kan worden
Dus geen atmos? Mijn samsung ondersteunt dat dacht ik wel, kan het alleen niet testen.

HJ

Quote from: theshadow on November 15, 2019, 07:31:35
Bedankt voor de uitleg. Ik vind het wel een hele rare oplossing. Over het algemeen maakt iemand gebruik van de chromecast om het beeld weer te geven op een ander  device dan de bron device.

Ondanks de uitleg vraag ik me toch af als ik een chromecast aanschaf of ik dan wel atmos krijg als ik het afspelen start via mijn smartphone. In de instellingen van mijn smartphone staat atmos aan - Samsung s9.

In de proefperiode werkte dit niet. Omdat ik er van uit ging dat het aan de chromecast lag had ik deze teruggestuurd. Daarna ben ik gaan twijfelen of het aan de proefperiode lag. Vandaar nu mijn vraag.
Bij mij werkte HDR in het begin niet, nu is het prima. Ze passen dingen aan lijkt het.

xlr8

Jij had de 8 serie Hans ?

Ik krijg vanuit de app (Tizen platform) enkel 2 ch. geluid en HDR is niet om aan te zien... zie tevens dat er in de beeld settings vd 7 serie e.e.a. is gewijzigd  :embarassed:

HJ

Quote from: xlr8 on November 15, 2019, 08:24:35
Jij had de 8 serie Hans ?

Ik krijg vanuit de app (Tizen platform) enkel 2 ch. geluid en HDR is niet om aan te zien... zie tevens dat er in de beeld settings vd 7 serie e.e.a. is gewijzigd  :embarassed:
Die heb ik idd maar wel op de slaapkamer. Ik zal die ook bekijken.
In de woonkamer de q90r en daarop werkt het perfect en super beeld.

maximus79

Quote from: theshadow on November 15, 2019, 07:31:35
Bedankt voor de uitleg. Ik vind het wel een hele rare oplossing. Over het algemeen maakt iemand gebruik van de chromecast om het beeld weer te geven op een ander  device dan de bron device.

Ondanks de uitleg vraag ik me toch af als ik een chromecast aanschaf of ik dan wel atmos krijg als ik het afspelen start via mijn smartphone. In de instellingen van mijn smartphone staat atmos aan - Samsung s9.

In de proefperiode werkte dit niet. Omdat ik er van uit ging dat het aan de chromecast lag had ik deze teruggestuurd. Daarna ben ik gaan twijfelen of het aan de proefperiode lag. Vandaar nu mijn vraag.
Lag niet aan de proef periode.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Quote from: Raymen on November 14, 2019, 22:37:05
Alles star wars film vision en atmos hier op de apple tv
Ok, zal vanavond ook even kijken dan hebben ze het nu aangepast.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Raymen

Ja op de apple tv zag ik het weg
Op mijn lg nog niet gechecked
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

evilniek

Quote from: reza on November 12, 2019, 19:04:50
Vanmiddag de Manderijn  :unhappy: gekeken.
Wat een zoetsappig gedoe. Ik had er echt heel veel van verwacht maar Disney+ wordt steeds meer Disney-
Ik ga mijn abbo zeer waarschijnlijk opzeggen.

Heh? Zoetsappig? Harstikke tof, echt niks mis mee hoor, maar ieder zijn mening natuurlijk. Je bedoelt The Mandalorian toch?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

papaleo

Zojuist ook de eerste aflevering van The Mandalorian gezien....ik vond het niet 1x maar 2x helemaal niks  :nopompom: is daar nu alle ophef over geweest.   :eh:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

Quote from: papaleo on November 15, 2019, 19:08:01
Zojuist ook de eerste aflevering van The Mandalorian gezien....ik vond het niet 1x maar 2x helemaal niks  :nopompom: is daar nu alle ophef over geweest.   :eh:

Hahaha, ja iedereen zijn smaak natuurlijk. Ik vond hem wel gaaf en ben benieuwd waar het naar toe gaat :).

Ik vond Breaking bad bv helemaal niks, destijds na 4 afleveringen niet meer verder gegaan.
Nu zit ik intussen bijna bij het einde van S4 en heb me toch vergist toen blijkbaar. :).

HJ

Quote from: xlr8 on November 15, 2019, 08:24:35
Jij had de 8 serie Hans ?

Ik krijg vanuit de app (Tizen platform) enkel 2 ch. geluid en HDR is niet om aan te zien... zie tevens dat er in de beeld settings vd 7 serie e.e.a. is gewijzigd  :embarassed:
Net gekeken,Ik heb op mijn Samsung 8000 geen Hdr en ik denk alleen full HD(waar zie ik dat?)
Beeld is op zich wel prima ondanks dat het 1080 is.
Vreemd, op de q90 werkt het perfect.
Geluid kan ik op de slaapkamer niet checken.

reza

Quote from: evilniek on November 15, 2019, 18:46:15
Heh? Zoetsappig? Harstikke tof, echt niks mis mee hoor, maar ieder zijn mening natuurlijk. Je bedoelt The Mandalorian toch?

klopt. kindergehalte 10+ voor mij. Geen echte strakke sciencefiction maar ik vind het echt heel kinderachtig.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"