Disney+

Started by J.A.F._Doorhof, September 12, 2019, 17:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

Gelijk geïnstalleerd, een soort kodi denk?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

#151
Echt niet...
Een van de fijnste mp die je je maar kan 'wensen'
Nog niet perfect maar zit er dicht tegen aan
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

#152
Quote from: maximus79 on September 20, 2019, 21:31:12
Heb een atv 4k gehaald dankzij de info van Papaleo.[emoji1]

Disney+ en netflix werken hier perfect op met atmos (en hdr) Precies wat ik wil, ik ga de atv alleen voor die 2 apps gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

Ik ga er ook maar 1 bestellen.
Met 3 mensen in contact op MP, krijg ik 3 maal een mail van MP dat de beste mensen gewieberd zijn wegens verdachte handel.....
Hmmm. En ik had alleen maar users uitgezocht met 8 jaar of meer MP lidmaatschap. Bijzonder :D


Maar goed, ATV 4k is dus prima voor dit doel, nu ook overtuigd ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

maximus79

Enige wat hij nu niet doet bij disney is terug schakelen naar sdr als het geen hdr is wat hij bij netflix wel doet.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

theshadow

Dan ligt het toch aan de chromecast.......bummer

maximus79

Quote from: papaleo on September 20, 2019, 21:48:52
Echt niet...
Een van de fijnste mp die je je maar kan 'wensen'
Nog niet perfect maar zit er dicht tegen aan
Ok, plex? Ik heb het goed begrepen dat de atv niet kan bitstreamen toch behalve met atmos?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Dus infuse/atv ondersteund geen atmos of dts-x toch? Dan is het voor mij niet bruikbaar.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

Quote from: maximus79 on September 20, 2019, 21:56:14
Dus infuse/atv ondersteund geen atmos of dts-x toch? Dan is het voor mij niet bruikbaar.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk



ja dat is echt balen idd....moet je er ook weer een andere streamer naast zetten....

maximus79

Quote from: denoontje on September 20, 2019, 22:26:18
ja dat is echt balen idd....moet je er ook weer een andere streamer naast zetten....
Nou gelukkig was dat al het idee, ik wou Netflix met atmos en nu voor Disney idem. Voor de rest gebruik ik mijn htpc met madvr. Maar zou mooi zijn als apple bitstream toe gaat laten. Straks met de nieuwe jvc firmware als die goed uit pakt, dan is het makkelijk om 1 apparaat te gebruiken.....

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Ook handig dat de atv de meta data door geeft met netflix etc....

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

Hoeft niet aan de Chromecast te liggen
Atmos lijkt alleen met Dolby vision te werken en dat ondersteund mijn projector niet.

Er zijn zat mensen die aangeven atmos te krijgen via andere apps zoals VLC player.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

theshadow

#161
Er zijn meer films die niet dv zijn waar ik dd2.0 binnen krijg. Ben vanavond wat aan het testen geweest. Neem malificent bijvoorbeeld. Ik verwacht dat deze ook bij jou dd2.0 is. Al met al vind ik het erg jmmr.

Ik ga morgen het proberen met vlc. Als dat werkt dan ligt het aan de disney app.

J.A.F._Doorhof

Moet aan de app liggen
Bij Netflix heb ik bv altijd surround
Bij Disney ook bij bepaalde films.
Maar bij DV dus niet.

Ik vraag me of als iemand hier een DV display heeft eens kan checken of atmos werkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Frank,

Kan je een poll aan dit topic vast zetten?
Met daarin de vraag of mensen tevreden zijn met Disney+
Of dat het een blijvertje is?
Of ze Netflix opzeggen voor Disney?

Iets in die trant, ik ben daar wel echt nieuwsgierig naar. Dit omdat ik het echt heel erg vind tegenvallen.
Zeker als ik lees dat Disney wil gaan investeren in 25 films en series :baaa:
Zoals ik al eerder aangaf kan dit helemaal niet concurreren met Netflix die 2miljard gaat investeren..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HJ

Quote from: reza on September 21, 2019, 09:20:44
Frank,

Kan je een poll aan dit topic vast zetten?
Met daarin de vraag of mensen tevreden zijn met Disney+
Of dat het een blijvertje is?
Of ze Netflix opzeggen voor Disney?

Iets in die trant, ik ben daar wel echt nieuwsgierig naar. Dit omdat ik het echt heel erg vind tegenvallen.
Zeker als ik lees dat Disney wil gaan investeren in 25 films en series :baaa:
Zoals ik al eerder aangaf kan dit helemaal niet concurreren met Netflix die 2miljard gaat investeren..
Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al ;-)
Ik zie het nut van zo'n pol niet, iig niet op dit moment. Netflix heeft wisselend content, Disney heeft nu nog een te kleine catalogus met films die de meeste wel kennen.
Voor nu gewoon nog geen vervanger voor nf maar dat gaat echt anders worden want bij Disney zijn ze echt niet gek.

Btw ik heb het abbo er bij, gewoon voor de kids want voor hen is er veel nieuwe stuff.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


maximus79

Quote from: reza on September 21, 2019, 09:20:44
Frank,

Kan je een poll aan dit topic vast zetten?
Met daarin de vraag of mensen tevreden zijn met Disney+
Of dat het een blijvertje is?
Of ze Netflix opzeggen voor Disney?

Iets in die trant, ik ben daar wel echt nieuwsgierig naar. Dit omdat ik het echt heel erg vind tegenvallen.
Zeker als ik lees dat Disney wil gaan investeren in 25 films en series :baaa:
Zoals ik al eerder aangaf kan dit helemaal niet concurreren met Netflix die 2miljard gaat investeren..

Als je het mijn vraagt is dat veels te vroeg en dan ook niet eerlijk, dit een test periode en alleen maar met back catalog content.
Ik zelf zit te wachten op alle nieuwe series van marvel en de Mandalorian bijvoorbeeld. Netflix had in het begin ook niet veel te bieden.
Het maand bedrag vind ik ook mee vallen, zeker als je hem slim deelt.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Fox

#166
hier wat hulp, maar alleen milde pg-13 of lager
https://whatsnewondisney.com/netherlands-disney-plus-entire-catalogue.html

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2019/08/27/disney-plus-may-only-show-pg-13-content-giving-netflix-amazon-and-apple-an-advantage/#2f5fa657695f

For Disney, this also means you won't see anything like R-rated Logan or Deadpool fare on Disney Plus, nor will the "dark and gritty" Mandalorian get too dark, given these limits.

Of course, it isn't like Disney has no outlet for more mature programming. Disney is pretty much the main overlord of Hulu now, and Eric Vespe was given a hint that harder edge stuff would land there instead. Hulu is no stranger to adult content with shows like The Handmaid's Tale.

This is likely why Disney has the Plus/Hulu/ESPN bundle for relatively cheap ($12.99), and yet that's the ad-supported version of Hulu, so you're sacrificing that aspect for a bundle that costs so little.

https://whatsondisneyplus.com/disney-wont-include-r-rated-movies/

Dus ook geen Ar Force One, Con Air enz.




Quote from: J.A.F._Doorhof on September 19, 2019, 21:10:32
Klein probleem misschien
Zijn wat dubbele berichtgevingen
Kant 1 zegt dat Disney+ alleen pg13 of softer is/blijft
Andere kant zegt dat er gewoon ook pg13+ films op komen.

Hoop dat laatste. Want vooral de studio's die in Disney's bezit zijn hebben een paar echt goede films die zeker geen pg13 zijn ;)

Aan de andere kant. Adventures in baby sitting is wel de Fbomb versie. Dus dat is dat weet wat dubbel.

Als je wilt concurreren met Netflix of Amazon en Hulu moet je ook wel. Ik vind Disney hartstikke leuk begrijp me goed. Maar als je als goed kijkt is natuurlijk alleen maar pg13 materiaal niet iets waarmee je bv Netflix wegdrukt. Paar goede horrors moet wel kunnen ;)

CineSmurf

Ik moet zeggen dat ik Disney+ wel erg leuk vind. Al heel lang ben ik een groot disneyfan. Ik had ooit alle disney classic films op VHS, later DVD, blu ray een aantal en ik ben nu wel een beetje klaar om alles op UHD te kopen. Voor 5 euro per maand altijd een up-to-date disney catalogus is een prima deal voor mij.

Groot voordeel van Disney+ boven Netflix is dat het lijkt dat dit gewoon de hele disney collectie wordt (zonder te harde content kennelijk). Bij Netflix nu al een paar keer gehad dat we midden in een serie zaten (in het voorjaar nog met Elementary) en de serie van het ene op het anderre moment van Netflix af werd gehaald. Hadden ze t een paar maanden van te voren aangekondigd, had ik nog versneld de serie afgekeken.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

reza

Het " probleem" is dat we alles al hebben gezien..
We hebben Disney nu sinds dat de gratis periode is begonnen en alles wat we nog nooit hadden gezien hebben we dus nu al bekeken. Zo blijft dit voor ons en ik denk vele met mij altijd achter lopen.
Voor die 6 euro raakt niemand in paniek maar ik had er gewoon veel meer van verwacht. Het grote Disney met zijn vele side studios, maar eigenlijk alles al gezien :wacko:
Blijkt maar weer hoeveel we kijken..
De klassiekers zijn geweldig, die zijn vaak met een DL niet meer te vinden of op dvd amper te kijken of te duur voor BD.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HJ

Ik denk dat vergelijken niet eerlijk is. Toen NF net begon was het ook best buggy en weinig goede films. Nu is dat prima.
Waarom vergelijkt niemand het met bv rakuten of Amazon etc?


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


reza

Omdat ik dat ook geen vergelijk vind :D
Daar is ook niet zoveel content in vergelijking met NF. Ik heb ook al een jaar HBO en ook dat vind ik tegenvallen kwa aanbod. Ik moet wel eerlijk zeggen dat HBO kwaliteit is! Dat is vaak bij NF minder.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HJ

Quote from: reza on September 21, 2019, 12:44:03
Omdat ik dat ook geen vergelijk vind :D
Daar is ook niet zoveel content in vergelijking met NF. Ik heb ook al een jaar HBO en ook dat vind ik tegenvallen kwa aanbod. Ik moet wel eerlijk zeggen dat HBO kwaliteit is! Dat is vaak bij NF minder.
Rakuten heeft wel veel nieuwe films.  Prijs vind ik wel hoog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


J.A.F._Doorhof

Al eerder gezegd door andere
Dit is de test periode
Ik gok dat in november het er heel anders uitziet
Anders hebben ze nog steeds geen probleem aangezien ouders met kinderen en Marvel fans het sowieso wel houden.

Zou het alleen enorm jammer vinden als we inderdaad geen Deadpool etc zouden zien omdat het pg13+ is. denk ook dat dat een flinke fout zou zijn van Disney. Aan de andere kant.... Dat is Disney.

Laten we hopen dat ze een gedeelte erbij doen met de grote studios die ze in bezit hebben en niet dat we apart Hulu erbij moeten nemen.

Netflix zal zich hier wel zorgen om maken trouwens. Met het verlies van Marvel en Disney raken ze enorm veel klanten met kinderen kwijt. En veel mensen moeten toch kiezen. En in Amerika heb je natuurlijk Disney + Hulu als pakket. Dan word het pittig voor Netflix.

Hoewel ik Netflix de laatste jaren enorm gegroeid vind.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raymen

#173
QuoteEr zijn meer films die niet dv zijn waar ik dd2.0 binnen krijg. Ben vanavond wat aan het testen geweest. Neem malificent bijvoorbeeld. Ik verwacht dat deze ook bij jou dd2.0 is. Al met al vind ik het erg jmmr.

Hier nagekeken malificent is hier via de appletv hdr en 5.1 pcm

The avengers sdr en atmos

Iron man 3. Sdr en atmos
Guardians of the galaxy  sdr en atmos
Guardians of the galaxy 2 is dan weer sdr en multichannel pcm 5.1

Het schommelt dus nogal

Zal allemaal nog wel veranderen en beter worden ,maar beeld en geluid van the avengers is gewoon top echt zeer goed
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Kanariepiet

Quote from: Raymen on September 21, 2019, 18:44:18
Hier nagekeken malificent is hier via de appletv hdr en 5.1 pcm

The avengers hdr en atmos

Iron man 3. Hdr en atmos
Guardians of the galaxy  hdr en atmos
Guardians of the galaxy 2 is dan weer hdr en multichannel pcm 5.1

Het schommelt dus nogal

Zal allemaal nog wel veranderen en beter worden ,maar beeld en geluid van the avengers is gewoon top echt zeer goed

Hoe krijg jij HDR via de ATV? Hier toch echt alleen SDR, of heb je de ATV interface standaard op HDR staan ipv automatisch schakelend?