Disney+

Started by J.A.F._Doorhof, September 12, 2019, 17:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexeiboris

Quote from: Fox on September 17, 2019, 15:06:52
Mis ik iets?
"GRATIS STREAMEN !!11!1!!!" in koeiletters op dat ding... man man man... if looks like a cheap toy, it is a cheap toy.

Fox

Quote from: alexeiboris on September 17, 2019, 15:31:01
"GRATIS STREAMEN !!11!1!!!" in koeiletters op dat ding... man man man... if looks like a cheap toy, it is a cheap toy.

Ik zie alleen de voorkant net onder de tv door  ;D

Gelukkig geen appel logo erop, want dan krijg ik neigingen om er iets naar te gooien  :D

Fox

Quote from: CineSmurf on September 17, 2019, 15:26:15
Klinkt een beetje als open uitnodiging voor buma stemra en DFW, om naar illegale downloads te komen zoeken. Maar het ziet er inderdaad meer uit als een mediaspeler.

Net even contact met ze gehad.
Alle apps moet je via de Play Store erop zetten, klinkt legaal.
Disney+ dus ook.

Hij ondersteun alle geluidsformaten, dus ook DD+ Atmos en zelfs DTS.
Verder 4K en HDR en DV...

Ik ga er over nadenken, geen haast want ik heb nog een enorme kijk achterstand

alexeiboris

Ik vermoed als je even goed zoekt, je dit ding voor minder dan 20 euro bij alixpress kunt kopen, maar dan met een andere pakkende tekst er op... ik zou er niet te veel van verwachten. En dan druk ik me voorzichtig uit... Maar ja als je apple stom vind, en daar niet overheen kunt stappen, dan maar lekker eigenwijs doen.

SpeedyAndré

Quote from: Fox on September 17, 2019, 15:06:52
jammer dat niemand hier ervaring  met https://www.gratisstreamen.nl/product/streambox-mediaplayer/ heeft

Wat mij van dit concept aanspreekt is het volgende:

- een kastje met een prima processor waar je apps op kan zetten (dus ook andere media player apps)
- kan hem op mijn av/processor via de HDMI 2.0 aansluiten net als een BD-speler
- heeft ook een vaste 1gb internet aansluiting, waar door ik de volle snelheid kan gebruiken en geen last heb van slechte wifi.
(lees op andere forums veel over wifi uitval en vastlopen e.d.)
- HDMI direct op de av en hoeft dus niet via de tv en dus ook geen ARC uitdagingen en Atmos onderstening/doorgifte problemen
- geen telefoon of tablet nodig
- Geen beperkingen met 4K HDR en DV in de toekomst
- iets duurder dan chromecast zonder Atmos en veel goed koper dan apple Tv

Mis ik iets?

Er draait een antieke versie van Android op, dat betekent een onveilig apparaat dat geen updates krijgt.
De 'pro' versie is 2 versies van Android verder, maar ook gewoon oud met weinig (security) updates.
Het ding is dus nieuw uit de doos al obsolete  :P
Hoe speel je momenteel content vanaf je nas, daar is toch een speler voor nodig?

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Tabcam

Quote from: alexeiboris on September 17, 2019, 15:31:01
"GRATIS STREAMEN !!11!1!!!" in koeiletters op dat ding... man man man... if looks like a cheap toy, it is a cheap toy.

En als je op de site verder kijkt:
Quote from: https://www.gratisstreamen.nl/hoe-werkt-het/Legaal?
Streamboxen kunnen alleen op een legale manier gebruikt worden door te streamen uit legale bronnen. Dit zijn bronnen zoals Netflix, Pathé thuis, Videoland, Youtube, Uitzending gemist, RTL XL, Kijk etc. Deze apps zijn dan ook aanwezig op de Streambox.
Niks gratis alles legaal streamen dus. Gewoon wat alle andere mediaboxen ook kunnen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

paulkokkie

Quote from: Fox on September 17, 2019, 15:45:03
Ik ga er over nadenken, geen haast want ik heb nog een enorme kijk achterstand
In de tussentijd kun je mooi ff sparen voor een ATV4 of een Shield.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

maximus79

Ondersteund de shield atmos met Disney+? En iemand anders nog ervaring met de shield en Disney+, kan me niet voorstellen dat dan slechter is dan op een ander device? Heb de shield al eens gehad en netflix werkte daar perfect op behalve dat atmos niet ondersteund word....maar dat is een netflix keuze....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

App nu ook op de Xbox beschikbaar, beeld is prima. Geluid geen idee, ik heb alleen stereo..

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


maximus79

Quote from: hans. on September 19, 2019, 08:00:07
App nu ook op de Xbox beschikbaar, beeld is prima. Geluid geen idee, ik heb alleen stereo..

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Heb hem geprobeerd op de xbox, erg buggerig.... en ik hou niet van media op de xbox ivm de atmos uitwerking. Als je atmos wil heb je altijd een atmos signaal naar je receiver wat natuurlijk niet handig is, alles wat niet atmos is kan dan ook niet geupmixed worden......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Fox

Quote from: SpeedyAndré on September 17, 2019, 18:10:20
Er draait een antieke versie van Android op, dat betekent een onveilig apparaat dat geen updates krijgt.
De 'pro' versie is 2 versies van Android verder, maar ook gewoon oud met weinig (security) updates.
Het ding is dus nieuw uit de doos al obsolete  :P
Hoe speel je momenteel content vanaf je nas, daar is toch een speler voor nodig?

André  8)

Apple en ik (ik heb een iphone van mijn werk) is geen goede combinatie  :yinyang:

Mijn synology NAP heeft veel MP opties, maar ik gebruik mijn Oppo spelers en die hebben een prima MP deel en hele goede av chips....

Ik heb alleen geen mogelijkheid met streaming apps en ik lees dat zowel elk apparaat zaken mist of niet door geeft.
Geen surround, of alleen 5.1 en geen Atmos, problemen met HDR en DV, lage bitrats enz.

En om dat fysieke media aan zijn eind aan het komen is.... NBCUniversal lanceert in 2020 streamingdienst Peacock
lijkt het me tijd voor mij om dit te onderzoeken.
Daarbij zoek ik wel naar objectiviteit niet de "wij van wc-eend" aanbevelingen uit persoonlijke voorkeuren.
Maar goed het blijk dus extreem lastig om iets goeds te vinden wat een langere tijd werkt, want een smart-tv is na 3 jaar al niet meer smart  :devil: 

Fox

Quote from: maximus79 on September 19, 2019, 07:57:55
Ondersteund de shield atmos met Disney+? En iemand anders nog ervaring met de shield en Disney+, kan me niet voorstellen dat dan slechter is dan op een ander device? Heb de shield al eens gehad en netflix werkte daar perfect op behalve dat atmos niet ondersteund word....maar dat is een netflix keuze....

Die Nvidia shield tv is ook een overweging.

Secs van een oud type 2017 type
https://www.androidcentral.com/nvidia-shield-android-tv-specs
2018 review
https://www.cordcutters.com/nvidia-shield-tv-review

maximus79

Quote from: Fox on September 19, 2019, 16:39:28
Die Nvidia shield tv is ook een overweging.

Secs van een oud type 2017 type
https://www.androidcentral.com/nvidia-shield-android-tv-specs
2018 review
https://www.cordcutters.com/nvidia-shield-tv-review
??

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

#113
Quote from: maximus79 on September 19, 2019, 07:57:55
Ondersteund de shield atmos met Disney+? En iemand anders nog ervaring met de shield en Disney+, kan me niet voorstellen dat dan slechter is dan op een ander device? Heb de shield al eens gehad en netflix werkte daar perfect op behalve dat atmos niet ondersteund word....maar dat is een netflix keuze....

Ik heb en de Shield en heb de ATV4 maar wat ik al eerder constateerde is dat de Shield het nog steeds aflegt tov de ATV met beeld èn met geluid...,beeld is nog steeds 'belabberd' en zonder HDR en het geluid is beperkt tot DolbyDigital+ waar de ATV DolbyAtmos uitstuurt.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

Quote from: papaleo on September 19, 2019, 17:47:45
Ik heb en de Shield en heb de ATV4 maar wat ik al eerder constateerde is dat de Shield het nog steeds aflegt tov de ATV met beeld èn met geluid...,beeld is nog steeds 'belabberd' en zonder HDR en het geluid is beperkt tot DolbyDigital+ waar de ATV DolbyAtmos uitstuurt.
Hoezo zonder HDR en atmos? Toen ik de shield had ik hdr met Netflix en uhd rips. En atmos met blu-ray en uhd rips.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

#115
Quote from: maximus79 on September 19, 2019, 17:53:04
Hoezo zonder HDR en atmos? Toen ik de shield had ik hdr met Netflix en uhd rips. En atmos met blu-ray en uhd rips.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk


Ik heb het niet over NF,uhd rips...ed.
Je vraag toch of de Shield Atmos ondersteund met Disney+ daar geef ik antwoord op,ik voeg daar nog aan toe dat er ook GEEN HDR uitgestuurd wordt met de Disney+ app

Sorry,wellicht wil je dit niet horen,maar dat is wat ik ervaar met de Shield
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

Een en ander zal voor de reguliere apparaten echt wel opgelost worden, Disney+ zit nu nog in een (gratis) testfase, oftewel..... veel te vroeg om nu al conclusie's te trekken.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

papaleo

Quote from: holco on September 19, 2019, 18:34:57
Een en ander zal voor de reguliere apparaten echt wel opgelost worden, Disney+ zit nu nog in een (gratis) testfase, oftewel..... veel te vroeg om nu al conclusie's te trekken.

Ooh,zeker dat denk ik ook.

Maar als er nu gevraagd word wat de ervaring met de Shield is,is de 'conclusie' op dit moment dat de atv het beter voor elkaar heeft dan de Shield...,en als dat dan gelijk in twijfel word getrokken moet je er niet naar vragen  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HJ

Op de ps4 ook een app nu ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


holco

Mijn intentie was om duidelijk te maken dat er nu geen conclusies getrokken kunnen/mogen worden waar een gehaaste aanschaf uit voortvloeit.

Quote from: papaleo on September 19, 2019, 18:39:46
Ooh,zeker dat denk ik ook.

Maar als er nu gevraagd word wat de ervaring met de Shield is,is de 'conclusie' op dit moment dat de atv het beter voor elkaar heeft dan de Shield...,en als dat dan gelijk in twijfel word getrokken moet je er niet naar vragen  ::)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

maximus79



Quote from: papaleo on September 19, 2019, 18:39:46
Ooh,zeker dat denk ik ook.

Maar als er nu gevraagd word wat de ervaring met de Shield is,is de 'conclusie' op dit moment dat de atv het beter voor elkaar heeft dan de Shield...,en als dat dan gelijk in twijfel word getrokken moet je er niet naar vragen  ::)

Wat een onzin.....
Een verkeerde interpretatie van jouw bericht misschien? Ik dacht dat je in het algemeen praten over de shield.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

Quote from: papaleo on September 19, 2019, 19:24:23
Pffff...zucht :threadclosed:
Doei![emoji1303]

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

theshadow

Sinds gisteren heb ik een chromecast ultra is de hoop te kunnen genieten van disney+. Beeld doet het prima maar het geluid komt als stereo of 5.1 binnen. Neem bijv end game 4k waar atmos is aangegeven komt binnen als 5.1. Zetbik bijv roque one aan 4k waar ook atmos is aangegeven krijg ik als stereo binnen. Herkennen jullie dit ook/kan iemand dit testen icm met een chromecast ultra.

Thx.

J.A.F._Doorhof

Klein probleem misschien
Zijn wat dubbele berichtgevingen
Kant 1 zegt dat Disney+ alleen pg13 of softer is/blijft
Andere kant zegt dat er gewoon ook pg13+ films op komen.

Hoop dat laatste. Want vooral de studio's die in Disney's bezit zijn hebben een paar echt goede films die zeker geen pg13 zijn ;)

Aan de andere kant. Adventures in baby sitting is wel de Fbomb versie. Dus dat is dat weet wat dubbel.

Als je wilt concurreren met Netflix of Amazon en Hulu moet je ook wel. Ik vind Disney hartstikke leuk begrijp me goed. Maar als je als goed kijkt is natuurlijk alleen maar pg13 materiaal niet iets waarmee je bv Netflix wegdrukt. Paar goede horrors moet wel kunnen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"