Disney+

Started by J.A.F._Doorhof, September 12, 2019, 17:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Hier werkt nu alles prima via de TV. Netflix, YT en Disney+ via apps (Android TV), tevens nog een ingebouwde chromecast mocht het nodig zijn. Voor eigen films gebruik ik Vero 4k+. Op de Harmony netjes activiteiten gemaakt, werkt allemaal prima. Integratie met Nest gaat ook prima (Thermostaat, Hello en rookmelders), allemaal compatibel (als de bel gaat zie ik picture in picture wie er voor de deur staat).

Ik heb ook Google Home maar merk dat ik het steeds minder gebruik. Het is alleen maar leuk voor de visite.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Bas Akkerman

#51
Het is een beetje off topic gegaan, sorry daarvoor. Nou ja, dan wordt het onderwerp Disney+ en op welke manier kijk jij dat graag? ;D

Ik vind tot nu toe de Apple TV het beste beeld geven in vergelijking met AirPlay of de Netflix-app op de Oppo. Dit op basis van Netflix, Ziggo en Film1. De Disney+ stream van gisteren vond ik goed. Maar dat vind ik lastig te vergelijken zonder direct vergelijk vanaf een Apple TV of Chromecast.
Voor de zekerheid, ik projecteer, dus heb geen smart tv.

De Chromecast ken ik nog niet. Nadeel zou ik dan de bediening via de telefoon vinden. Feitelijk zet de Chromecast zich daarmee buitenspel, ik kan nu ook via AirPlay naar de Apple TV streamen.
Ik heb nu een Logitech-afstandsbediening en ik vind het zo fijn dat je daar alles mee kan bedienen.

Quote from: CineSmurf on September 14, 2019, 09:38:07
Ik ben ook niet zo'n fan van chromecast. Wel een paar keer geprobeerd, maar AppleTV doet het hier prima. Nadeel van Chromecast blijf ik vinden dat je met je telefoon zit, ik zit meestal wat met m'n telefoon te klooien en dan moet je weer overschakelen. Mijn TV (sony) doet trouwens prima Disney+.

Jammer dat Disney+ (nog) niet op de appletv 3 zit, maar dat komt wellicht nog na de wereldwijde uitrol.

@frank, wat is YT?
Dat is wel een goede vraag. Komt Disney+ als app op de Apple tv 3? Ik ging een beetje uit dat dat niet zo is, omdat Disney+ een aparte app is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

papaleo

Hier nu ook Disney+ via de ATV4 laten lopen en nu ook prima beeld (HDR) met DolbyAtmos
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kanariepiet

Quote from: papaleo on September 14, 2019, 13:02:47
Hier nu ook Disney+ via de ATV4 laten lopen en nu ook prima beeld (HDR) met DolbyAtmos

Hoe krijgen jullie HDR via de ATV4?
Bij mij blijft hij aangeven 50p, 4K, maar geen HDR via de App

blue-eyes

Update: het werkt nu op de Macbook Pro....

GEEN instellingen veranderd, alleen een oude kabel erin ipv de dure Audiquest Carbon, en werken! Kabel eruit, Audioquest terug en ook werken...
Als ik via VLC een film opzet krijg ik 5.1, als ik Disney+ selecteer 2.0 . . .

Wellicht in uitvoer browser, geen idee. Uitvoer MBP is 5.1 PCM.



Contenct kan alleen maar beter worden!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

TopGun2010

Hoop dat er veel meer NGC content opkomt, dat zou ik nou leuk vinden!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

J.A.F._Doorhof

NGC is fantastisch

Zie de telefoon bij Chromecast als afstandsbediening. Je streamt namelijk niet via je telefoon dat gaat echt via de Chromecast. Tenzij je natuurlijk een desktop streamt of een spel oid. Maar YT, Netflix etc werken gewoon zonder telefoon


Ben altijd apple fanboy gebleven ;)
Is gewoon een mooi bedrijf maar wel met producten die niet meer aansluiten bij wat ik nodig heb. Design vind ik bv totaal niet belangrijk. Liever een dikkere laptop met 24uur accu dan een flinterdunne met 12uur. Let wel niet te dik ;)

Maar goed dat is offtopic

Ben benieuwd wat er allemaal bij gaat komen. Maar op dit moment denk ik dat Netflix zich wel zorgen kan gaan maken en Apple 'kansloos" is omdat ze het alleen op iOS laten draaien zover ik begreep en de wereld is groter dan Apple. (hoewel ze dat daar niet helemaal snappen geloof ik) en Disney is gewoon zo een gigant dat drukt alles met gemak weg.

Tenzij ze inderdaad zich alleen zouden richten op pg13 maar ik hoop/denk dat dat wel meevalt. Helemaal als fox erop komt. Kan niet wachten ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Nou ik denk dat Netflix zich absoluut geen zorgen hoeft te maken. Disney is veel meer van de films en Netflix van de series. Als Disney op hetzelfde niveau wil gaan concurreren zullen ze echt heeeeel veeel moeten gaan maken. Wat volgens de eerste berichten niet het geval is.
Ik geloof dat deze twee streamings diensten elkaar absoluut niet bijten. Ze zullen gewoon naast elkaar hun "ding" doen en iedereen is dan blij.
Apple is denk ik wel klaar ja :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Tijd zal het leren
De Netflix series vind ik erg goed
Maar vergeet niet dat bv alle Marvels weg gaan. Nu is dat niet alles natuurlijk maar het is wel een enorme aderlating.

Nu ben ik zelf ook meer voor series dan voor films
En Netflix films zijn trouwens ook wel goed.
Maar er zit ergens ook een kwestie van kunnen betalen. En als je hele gezin Disney wil en je moet kiezen... Het is wel een stuk goedkoper en ze hebben wel top films.

Hoop dat ze gewoon naast elkaar blijven.

Wat Apple wil..... Geen idee
Maar alles wat je leest is "drama" of wel het loopt niet. Ze wilden Abrahams hebben voor $500 miljoen en die heeft nee gezegd..... Ik zou het voor de helft wel doen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richi

Vandaag een proef abo genomen voor 1 euro en de app op de ATV4 gezet. Zo maar eens een filmpje opzetten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

angelo41

weet er iemand of het werkt in belgie?heb het namelijk op de shield geinstald maar krijg geen beeld.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


Richi

Volgens mij loopt de pilot alleen in Nederland, Verenigde Staten en Canada. Dus volgens mij werkt het niet in België.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

angelo41

Quote from: Richi on September 14, 2019, 21:06:33
Volgens mij loopt de pilot alleen in Nederland, Verenigde Staten en Canada. Dus volgens mij werkt het niet in België.
ok thxs.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


HJ

#63
..

CineSmurf

#64
Wel als je een Nederlands rekeningnummer hebt. Kreeg vandaag een mailtje van Disney+

QuoteWanneer je wel Disney+ hebt aangeschaft via PayPal of als je Disney+ via de App Store of Google Play Store hebt gekocht, dien je nog één extra stap uit te voeren om te verifiëren waar je woont, zodat je ook toegang krijgt tot je eigen versie van Disney+. Wanneer je niet in Nederland bent maar in een ander EU-land. [Klik hier] om een geldige bankpas of creditcard toe te voegen zodat we kunnen verifiëren dat je in Nederland woont. Er worden geen kosten in rekening gebracht.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

alexeiboris

Quote from: Richi on September 14, 2019, 20:57:32
Vandaag een proef abo genomen voor 1 euro en de app op de ATV4 gezet. Zo maar eens een filmpje opzetten.
huh? Waar betaal jij 1 euro? Je installeert de disney app via de appstore op de atv4 neem ik aan? Dat kost niks, je gaat alleen akkoord met 6,99 per maand vanaf november.

TornadoGo

Net ook geïnstalleerd, ik kijk via de Chromecast.

Installatie en aanmelden gaat erg soepel. De GUI ziet er prima uit, lijkt erg op die van Netflix maar die is ook gewoon goed (beter goed gejat dan slecht bedacht). Qua aanbod heb ik nog niet goed kunnen kijken, de kinderen hebben de TV gekaapt toen ze doorhadden dat er iets nieuws was.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

blue-eyes

Quote from: CineSmurf on September 14, 2019, 23:36:29
Wel als je een Nederlands rekeningnummer hebt. Kreeg vandaag een mailtje van Disney+


Ik dacht eerst dat dit spam was, erg clever en handig van de phissing / spammers, actueel inspringen op Disney + .

Maar toch juist? Ik heb via iDeal betaald, dus sowieso geen issue als ik het goed lees.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HJ

#68
Ik ben nu in belgie, 4g en dit krijg ik...

Op wifi werkt het ook niet. Toch zou het moeten werken op 4G lijkt me.

blue-eyes

Even je bankgegevens toevoegen, even bewijzen dat je een Nederlander bent. Heb jij dat mailtje niet gekregen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HJ

Quote from: Blue-Eyes on September 15, 2019, 09:37:10
Even je bankgegevens toevoegen, even bewijzen dat je een Nederlander bent. Heb jij dat mailtje niet gekregen?
Ja die code moet ik idd nog even doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


holco

#71
Net geïnstalleerd op mijn LG C9, Rogue One ziet er goed uit, het zou Dolby Vision moeten zijn maar dat geeft mijn tv iig (nog) niet aan, zal vermoedelijkwel een update voor komen, ook geïnstalleerd op de Shield maar dat is duidelijk toch wat minder in kwaliteit, de Shield geeft ook niet aan dat het Dolby Vision moet zijn, de LG 950V in de slaapkamer heeft jammer genoeg nog geen Disney+ app, dat zou daar dan via de Ghromecast moeten lopen maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

All in all vindt ik Disney+ nu al een mooie toevoeging en zal vermoedelijk eerdaags van top niveau zijn Disney kennende.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

TornadoGo

Toch net even genoten van 20.000 Leagues under the Sea met good old Kirk Douglas (die overigens nog steeds leeft). Jeugdsentiment! :inlove: Ik denk dat mijn voorliefde voor tech met het kijken van díe film is geboren.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Melbury

Sinds gisteravond werkt Disney+ hier niet meer. (via PS4)
Hebben hier meer mensen last van?

SpeedyAndré

#74
Ik heb me net aangemeld (via Android app) en een film gekeken met m'n PS4 pro,
Prima kwaliteit incl. surround effecten :)
Mijn (budget) LG 4K tv had de app niet in de store maar niet erg omdat het geluid dan terug naar de receiver zou moeten.
Wat werkte er niet, aanmelden of start de app niet?

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp