Disney+

Started by J.A.F._Doorhof, September 12, 2019, 17:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Ik weet dat het nog niet alles is maar ik vind de content tegenvallen. Dit zal voor mij geen blijvertje worden en mijn inziens kan dit niet concurreren met Netflix.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

rattaplan

Op mijn LG tv werkt de app goed. Echter geen HDR en doorspoelen tijdens de film werk ook niet soepel. Ook de ondertitelgrootte mag nog wat worden bijgeschaafd. lettergrootte 1 is micro en lettergrootte 2 is meteen giga :-)

activ

Is iemand er al in geslaagd om de android tv app te installeren?
Op mijn Philips tv en mijn Shield zie ik de app er niet bij staan.

Tinus_

Gewoon via internet naar play.google gaan, daar de app opzoeken en je TV selecteren, dan moet het goed gaan.
Rebuilding my HT

activ

Quote from: Tinus_ on September 13, 2019, 12:57:42
Gewoon via internet naar play.google gaan, daar de app opzoeken en je TV selecteren, dan moet het goed gaan.
Gek, daaar staat hij inderdaad wel. Thanks

Bas Akkerman

Quote from: paulkokkie on September 13, 2019, 08:05:18
https://en.wikipedia.org/wiki/Motion_Picture_Association_of_America_film_rating_system,

oftewel, dat je moeder je handje vasthoudt als je naar Donald Duck kijkt.
Blijft triviaal. Iemand een lichtzwaard door de donder steken kan wel, een gat in de hand (Deadpool) weer niet. Maar wat off topic, sorry.

Quote from: reza on September 13, 2019, 09:58:48
Ik weet dat het nog niet alles is maar ik vind de content tegenvallen. Dit zal voor mij geen blijvertje worden en mijn inziens kan dit niet concurreren met Netflix.
Ik vind het vooralsnog ook tegenvallen. Er zijn dan wel weer wat Star Wars-series die ik wil zien net als Marvel-spinoffs. Voor mij wel een reden, al is het maar net, om de abonnementskosten het waard te vinden. En het is een proefperiode, bevalt het niet, dan annuleer ik het weer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Madhouse

Quote from: Tinus_ on September 12, 2019, 20:04:20
Op mijn Sony Android TV. Al zag ik deze niet via google.play op de tv. Dus ik heb deze via internet geïnstalleerd door daar mijn TV te selecteren.

Goede! Ik kon de app dus ook niet vinden op mijn Sony. Vanavond maar even op deze manier doen  :worship:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

vanadium

Ik krijg de zwarte balk achter de ondertitels niet weg, de app pakt de nieuwe instellingen niet. Ik heb een LG W8. Iemand hetzelfde issue met een LG tv? Ik heb de laatste firmware draaien.

J.A.F._Doorhof

Toekomst zal heel anders worden wat je nu leest.
Disney heeft een flink aantal studios even uit mijn hoofd universal en Fox oa.

Daarnaast gaan alle superhelden weg bij Netflix en komen daar. En natuurlijk series als the Simpsons.

Let wel, dit is week 1 ;)
Officieel gaan ze pas in november echt van start. Ik verwacht dus veel meer aanbod. Als je kijkt wat onder de Disney vlag valt schrik je je echt lam. Alle grote kaskrakers zit voor een groot gedeelte daar.

Beeld en geluid zijn hier meer dan prima.
Gewoon surround en 4k HDR via een Chromecast.

Wat ik wel hoop is dat Disney wel alles laat staan en dat het zoeksysteem beter word. Het lijkt nu alsof er weinig is..... Druk op een film en je ziet net als bij Netflix een aantal "gelijkwaardige" ik heb daar al heel wat titels gezien die ik niet in het hoofdmenu kon vinden.

Dat is eigenlijk apart. Maar Netflix doet dat ook.
Maak gewoon een langere lijst zodat je alles kan zien. Maar er zal een reden voor zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

Hier ook tevreden tot nu toe ,vind het beeld en geluid best goed voor een streamingdienst .
Zie af en toe wel wat banding en compressie maar dat is te verwachten.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Bas Akkerman

Ik kom erachter dat ik een Apple TV 4 nodig heb om direct te streamen. Voor nu even middels airplay via de iPad op de Apple TV en dat bevalt best. Veel meer surround geluid, maar moet de Lexicon hier nog wel even op instellen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

Mijn advies
Apple tv eruit en koop voor 70.00 een Chromecast. Op alles gewoon netjes 4k en HDR en het werkt echt subliem (ik had Apple TVs maar wil niet meer terug)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 13, 2019, 22:39:47
Mijn advies
Apple tv eruit en koop voor 70.00 een Chromecast. Op alles gewoon netjes 4k en HDR en het werkt echt subliem (ik had Apple TVs maar wil niet meer terug)
Dat is een goede tip, Frank. Bedankt!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HJ

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 13, 2019, 22:39:47
Mijn advies
Apple tv eruit en koop voor 70.00 een Chromecast. Op alles gewoon netjes 4k en HDR en het werkt echt subliem (ik had Apple TVs maar wil niet meer terug)
Nadeel van een CC vind ik dat je altijd met je foon in je hand zit. Verder een heel handig apparaatje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


J.A.F._Doorhof

Je kan de telefoon gewoon uitzetten als hij loopt.

Na jaren Apple tv wil ik niet meer terug
Het nadeel van de Apple tv vind ik dat alles gesloten is en YT geen 4k hdr laat zien (zonder gekke bokkensprongen(

Ik daarnaast veel YT en vind het ideaal dat je gewoon commentaar kan geven op video's maar bovenal terwijl een video speelt alvast de volgende kan opzoeken of aan de playlist kan toevoegen. Of bv een playlist maken onderweg.

Apple tv heeft zeker ook voordelen maar kan er zo snel weinig zelf bedenken. En de telefoon ligt toch altijd naast me ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Maro

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2019, 08:54:31
Je kan de telefoon gewoon uitzetten als hij loopt.

Na jaren Apple tv wil ik niet meer terug
Het nadeel van de Apple tv vind ik dat alles gesloten is en YT geen 4k hdr laat zien (zonder gekke bokkensprongen(

Ik daarnaast veel YT en vind het ideaal dat je gewoon commentaar kan geven op video's maar bovenal terwijl een video speelt alvast de volgende kan opzoeken of aan de playlist kan toevoegen. Of bv een playlist maken onderweg.

Apple tv heeft zeker ook voordelen maar kan er zo snel weinig zelf bedenken. En de telefoon ligt toch altijd naast me ;)


Maar geen films van je eigen netwerk, daarom alleen al Apple TV.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymen

Ja hier ook uiterst tevreden over de apple tv
Ik heb juist dar onding chromecast eruit gegooid
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

CineSmurf

Ik ben ook niet zo'n fan van chromecast. Wel een paar keer geprobeerd, maar AppleTV doet het hier prima. Nadeel van Chromecast blijf ik vinden dat je met je telefoon zit, ik zit meestal wat met m'n telefoon te klooien en dan moet je weer overschakelen. Mijn TV (sony) doet trouwens prima Disney+.

Jammer dat Disney+ (nog) niet op de appletv 3 zit, maar dat komt wellicht nog na de wereldwijde uitrol.

@frank, wat is YT?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Kanariepiet

Wij hebben boven Chromecasts, maar wij vinden het ook niet super handig met een phone erbij.
Beneden een ATV voor Netflix, YouTube, Disney+, Videoland, AppleTV en de kids kijken er ook films mee via Infuse.
Werkt super en voor de kids super eenvoudig.

Wij kijken meestal films via de Zappiti, vooral de laatste update met direct output heeft toch wel onze voorkeur.
Zo wordt bijvoorbeeld band of brothers niet herkend in Infuse :(

Raymen

Ja voor you tube 4k hdr gebruik ik de lg oled
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

J.A.F._Doorhof

#46
Voor eigen films gebruik ik een streamer om eerlijk te zijn.

Dat je problemen hebt met je telefoon en andere dingen doen terwijl de film draait is apart. Ik kan hier zelfs de telefoon volledig uit zetten en alles blijft werken

We gebruiken Google home modules in elke ruimte om via voice bv YT or Netflix te pauzeren en episodes te selecteren.

Bv "hè google continue unit 42" en zonder tussenkomst van de telefoon gaat hij dan verder waar we gebleven waren.

Leuke voor feestjes of visite "he google plaspauze" en hij pauzeert alles wat dan speelt ;)

Uiteindelijk moet je gewoon gebruiken wat bij je past. We hebben jaren Apple tv's gebruikt maar vond het toch altijd een gedoe dat je niets kon doen als een video speelde en ik ben vooral met YT nogal van als iets niet leuk is laat ik het draaien en zoek ik alvast het volgende op ;)

Is dat niet belangrijk heeft Apple natuurlijk wel leuke apps en binnenkort Apple tv en arcade en vond het altijd handig hoe je de keynote kon bekijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

#47
Probleem wordt dan dat je voor elke toepassing een meest ideaal apparaat hebt....


Even kijken wat ik ga doen. In ieder geval aangesloten via de PRE, niet rechtstreeks op de TV. Goedkoopste is een extra HDMI te gebruiken en deze op de Macbook Pro aan te sluiten......
Ga ik sowieso wel even testen, anders een Apple TV of Chromecast achter de PRE.

En de app op de TV zelf installeren, goede tip hierboven! (heb een Sony tv). Regulier kijken rechtstreeks op de TV, leuk film kijken via de PRE.


Update: geen geluid via de Macbook. Op de Sony staat de app geïnstalleerd, dat doet het :)

Nu even uitzoeken waarom het geluid niet werkt, dan wel een Apple TV of Chromecast. Ik ben wel een Applefanboy :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BJF

Dat was Frank ook. En wordt ie ook weer, hij heeft alweer een iPad Pro nl. :tounge2:
NAD M10 V2
Elac FS247

5061

Kan normaal gesproken ook casten via m'n Ziggo Next, maar die pikt Disney+ niet. Disney+ ziet de Next ook helemaal niet.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master