Maslow theory. a new beginning=)

Started by St.Even, September 12, 2019, 11:41:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: St.Even on October 21, 2019, 15:15:27
De bas neemt toe als ik naar achteren ga.
De bas neemt af als ik naar voren ga.

Il zit nu op ongeveer 2,70m van de luiddprekers. Luidsprekers staan 2,05m uit elkaar.   Ik moet gewoon even stoppen met kl o ten want over een tijdje  komt er iemand langs die er veel verstand van heeft en het dan waarschijnlijk kan oplossen....maar om niet te kl o ten met audio vind ik heel lastig....  =)

-0- Steve- 0-
oeps andersom dan  ;D


Quote from: Carrol on October 21, 2019, 15:34:18
Ik heb in mn Cave ook lang zo veel laag(vooral het sublaag) als in mn woonkamer.
Dat klopt ook wel,want de golflengte van de frequentie is ook langer.
Heb wel eens gelezen dat de buren meer 'last' van een subwoofer sq lage tonen hebben als in de kamer waar hij staat.
Dan klopt het verhaal ook wel dat een subwoofer meer laag kan leveren in een grote dan in een kleine kamer.
Voor jou geldt in principe hetzelfde,ook al heb jij geen sub.
Dat de buren meer last hebben kan idd.
Ligt ook beetje aan de plaatsing
Als je maximaal cornergain gebruikt, en je sub tov van je luisterplek ook erg gunstig geplaatst is .
Zal je het meeste op je luisterplek krijgen.

Zo niet,dan is het maarzo mogelijk idd dat je buren de max gain krijgen  :clapping:

St.Even

...en ik zeg altijd maar zo; zolang de buurmam Bas heet valt het allemaal niet zo op.
En heel lulligklinkend misschien maar mijn buren links leven s nachts echt bizar. En rechts roddelt heel de buurt bij elkaar. Ik geef ze mijn zegen want ik draai lnu ekker zonder schaamte...     Gewoonn netjes hoor maar wel lekker. Elk nadeel heeft zn voordeel.

Het gaat er mij om om de juiste luisterpositie te vinden. Dat er dan te veel laag is zou ik moeten en wellicht kunnen aanpakken. Kijk....
Zoals ik nu zit, is alles perfect. Perfect binnen mijn mogelijkheden van dit moment en mijn ruimte.
Mooi ruimtelijk beeld en diepte en met het laag bijna tot geen problemen.    Klaar dus.
Toch lijk ik verbetering te horen in plaatsing van instrumenten als ik verder naar achteren ga....     Lijk ik te horen.
Wat is daar de reden van denk ik dan....
Komt dat omdat ik de drivers van de luiddprekers dan allemaal wel hoor en als ik dichterbij zit niet. Of is het iets anders.
Stel dat dat inderdaad zo is dan blijf ik liever op een grotere afstand zitten en ga voor een leuke basstrap bouwen achter de luidsprekers onder het dak.
Of hoor ik het verkeerd en is naar voren zitten,zoals jij zegt, de juiste manier .      Maar goed, er gaat wel een antwoord zijn. Positief of negatief maar wel duidelijk.
Het is gewoon een lastige kamer en ik vind het leuk om van alles uit te proberen en of er verbetering plaatsvind.  En wil er gewoon alles uit halen dat mogelijk is en vooral zo low budget mogelijk...
De akoestische platen zijn in ieder geval een wereld van verschil.

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

St.Even

#202
Vandaag de luidsprekers1,84m uitelkaar (gemeten vanuit hart tweeter) en de luisterpositie 2,60m van de tweeters vandaan.  En daarmee rommelen...

Luidsprekers staan trouwens via spikes gekoppeld aan belgisch hardsteen van 5cm en daaronder 4 blokjes  Regufoam D220 25mm Dik.  Deze blokjes verminderde enorm het vervelende laag geluid. Knap materiaal.
Binnenkort kan ik van iemand een ander soort dempers testen. Ben benieuwd of die NOG meer doen.

Binnenkort ook nog een aantal akoestische plaatjes kopen om boven mij het schuine dak aan te passen. Ben daar ook erg nieuwsgierig naar.


-0- Steve- 0-
-0-Steve-0-

morca

Quote from: St.Even on October 21, 2019, 16:03:17
...en ik zeg altijd maar zo; zolang de buurmam Bas heet valt het allemaal niet zo op.
En heel lulligklinkend misschien maar mijn buren links leven s nachts echt bizar. En rechts roddelt heel de buurt bij elkaar. Ik geef ze mijn zegen want ik draai lnu ekker zonder schaamte...     Gewoonn netjes hoor maar wel lekker. Elk nadeel heeft zn voordeel.

Het gaat er mij om om de juiste luisterpositie te vinden. Dat er dan te veel laag is zou ik moeten en wellicht kunnen aanpakken. Kijk....
Zoals ik nu zit, is alles perfect. Perfect binnen mijn mogelijkheden van dit moment en mijn ruimte.
Mooi ruimtelijk beeld en diepte en met het laag bijna tot geen problemen.    Klaar dus.
Toch lijk ik verbetering te horen in plaatsing van instrumenten als ik verder naar achteren ga....     Lijk ik te horen.
Wat is daar de reden van denk ik dan....
Komt dat omdat ik de drivers van de luiddprekers dan allemaal wel hoor en als ik dichterbij zit niet. Of is het iets anders.
Stel dat dat inderdaad zo is dan blijf ik liever op een grotere afstand zitten en ga voor een leuke basstrap bouwen achter de luidsprekers onder het dak.
Of hoor ik het verkeerd en is naar voren zitten,zoals jij zegt, de juiste manier .      Maar goed, er gaat wel een antwoord zijn. Positief of negatief maar wel duidelijk.
Het is gewoon een lastige kamer en ik vind het leuk om van alles uit te proberen en of er verbetering plaatsvind.  En wil er gewoon alles uit halen dat mogelijk is en vooral zo low budget mogelijk...
De akoestische platen zijn in ieder geval een wereld van verschil.

-0- Steve- 0-
Mijn buren klagen nooit,roddelen nooit,brengen lekker eten soms.
Ik heb echt mazzel  ;D

St.Even

Vandaag deze binnengekregen....[emoji1787][emoji1787][emoji1787]      Heeeeerrrrlijk! Lekker mee aan de test en alvast een kamer gereserveerd voor in de psychiatrische instelling voor als het product doet wat het zou moeten doen....  Ga ik daar lekker met poep smeren zodat een ander niet meer met stront hoeft te gooien [emoji854]

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Quote from: St.Even on October 25, 2019, 14:26:19
Vandaag deze binnengekregen....[emoji1787][emoji1787][emoji1787]      Heeeeerrrrlijk! Lekker mee aan de test en alvast een kamer gereserveerd voor in de psychiatrische instelling voor als het product doet wat het zou moeten doen....  Ga ik daar lekker met poep smeren zodat een ander niet meer met stront hoeft te gooien [emoji854]

-0- Steve- 0-

Benieuwd naar jou ervaring,waar plaats jij ze,een hele klus lijkt mij
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Op strategische plekken....

Niet goed genoeg gelezen welke plekken volgens BD dat dan zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

St.Even

Strategische plekken dus lijkt mij dan toch logisch jongens of niet!!?
Ik heb er vanmiddag eentje in de broekzak gedaan van mijn vrouw en net nog eentje in haar portemonnee...      En ik zweer het, serieus waar....    Ze is echt minder opgefokt en zin om te winkelen had ze niet.   Ik ga er meer bestellen, en kijken of ze er kraalvorm van hebben en dan reig ik er een ketting van voor haar verjaardag....     Win win situatie dan weer; een kado en ik pluk daar de vruchten van.......mooiiiii


-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: Carrol on October 25, 2019, 17:25:03
Benieuwd naar jou ervaring,waar plaats jij ze,een hele klus lijkt mij
Ik zal straks even een foto maken van de beschrijving en waar eventueel te plaatsen.
Het is gewoon een test....gewoon omdat het kan.....maar iok keer omdat ik een vermoeden welk materiaal het is.     Maar misschien zit ik daar gigantisch naast maar heb het net besteld dus zal dat maandag binnenkrijgen en kijk dan of het hetzelfde doet ,of niet.

Ik ga mijn best doen om de werking NIET waar te nemen omdat het dus gewoon NIET te verklaren als het wel waarneembaar is....      Dus ja.....bij de vrouw had het een positieve uitwerking dus hooel6ijk de audio ook.         
Vind dit soort experimenten super interessant. Om de beloofde werking natuurlijk. Of ik het kan waarnemen natuurlijk,maar dan ook waarom anderen niet.
En dan niet omdat IK zoooo graag wil dat ik het hoor en het dus dan ook hoor maar alles eromheen dus ook....
-0-Steve-0-

St.Even

-0-Steve-0-

myself

Quote from: St.Even on October 25, 2019, 17:52:54
Strategische plekken dus lijkt mij dan toch logisch jongens of niet!!?
Ik heb er vanmiddag eentje in de broekzak gedaan van mijn vrouw en net nog eentje in haar portemonnee...      En ik zweer het, serieus waar....    Ze is echt minder opgefokt en zin om te winkelen had ze niet.   Ik ga er meer bestellen, en kijken of ze er kraalvorm van hebben en dan reig ik er een ketting van voor haar verjaardag....     Win win situatie dan weer; een kado en ik pluk daar de vruchten van.......mooiiiii
Ideaal [emoji3] leuk cadeau voor kerst en dan jarenlang plezier ervan hebben.

Maar zou ferriet kunnen zijn. Ik ben sceptisch maar idd luisteren om te horen of het iets doet


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

St.Even

Is trouwens wel een grappig iets natuurlijk, stel je voor dat ik maandag het materiaal binnenkrijg en het voor mij dezelfde werking heeft dan het origineel dan heb ik beet. =)       Nou, feestje hoor...

Al heeft het niet dezelfde werking en doet het niets dan zit ik er naast.....maar waarom hoor ik het originele/echte materiaal dan wel iets doen? Hebben daar dan wel elfjes met hun rotpootjes aangezeten?

Of het zit gewoon niet goed tussen mijn oren....    maar daar hoef ik verder niet over na te denken want dat is gewoon een feit....   
Dan nog..... Bovenstaand.

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: myself on October 25, 2019, 19:06:19
Ideaal [emoji3] leuk cadeau voor kerst en dan jarenlang plezier ervan hebben.

Maar zou ferriet kunnen zijn. Ik ben sceptisch maar idd luisteren om te horen of het iets doet


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ferriet....         Daar gaat mijn vermoeden en plan.  SHT!!
Ik dacht anders namelijk...     nou ja, ga het toch testen.   Je gaat het sowieso meemaken=).....



-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

St.Even

Wat in ieder geval lachwekkend is en tegelijkertijd ook serieus is  dat ik nu 20 minuten lang naar muziek zit te luisteren en echt geen spectaculair iets waarnam....   dus toch verbeelding, fat ik overigens helemaal niet wil uitsluiten....
  Maar ik kom erachter dat ik via cd zit te luisteren en die nano dingen zitten in en op mijn DAC voor mijn streamer[emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787].
Ik ga nu ff over op de dac.    Ben benieuwd.

Paar minuten later:
Tsja....    het lijkt toch echt wat te doen. En als ik eerlijk ben eng veel.    Is toch maf....   
Hoe komt dit? Waarom hoort de ene persoon dit soort dingen wel en de ander niet?
Ik meen het serieus dat ik het echt heel eng vind wat het verschil is.
Ter info;     is een gratis sample.  En bovenstaand verhaal is echt waar. En ik wil eigenlijk ook de waarheid over dit soort tweaks omdat het gewoonweg onverklaarbaar is dus het eigenlijk ook niet mogelijk is wat ik ervaar.
Nou ja.....het leven gaat verder....   Ik ga even k a kken...      Grapje

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

St.Even

Nee, ik ben bloed serieus Carrol.... Maar als ik het zelf met een grapje afdoe dan doet het iets minder pijn als een ander het ook met een grap afdoe en me niet serieus neemt.....
Lijkt een grap,is het ook en tegelijkertijd meen ik het...

Maar die nano dingen en die stencils die heb ik vandaag echt ontvangen en wat ik daar over schrijf meen ik wel serieus hoor....      Maar ik wil mijzelf ook niet in de maling nemen dus blijf hier even mee testen.   
-0-Steve-0-