Maslow theory. a new beginning=)

Started by St.Even, September 12, 2019, 11:41:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

St.Even

Alsjeblieft geen upgrade van versterker.....neeee. Ik heb hem net.

Hoewel, een upgrade is altijd leuk=)
Ik zal het eens met mijn vriendin overleggen,moment......
.
..
...
....
Nou,ik heb het gevraagd en ze vind het okee, geen probleem. Dus.....
ze riep me nog wel iets na maar dat verstond ik niet goed. Iets met loodzak en ul , en oek maar een ander uis ofzo....     Ik weet niet precies. Ze is wel vaker onduidelijk.
Dus, nou waar waren we....    Ohja, upgrade. Uhmmmm, Marantz pm10 misschien, ohnee...eerst dsp. Sh.t ,eerst de basis.   Moet ik eerst een microfoon hebben....      basstrap en dan....dan...    Verwarrende hobby zo.  Maar altijd leuk!
  Ik hoor mijn vriendin beneden nog steeds iets roepen ofzo....ze laat ook weer iets vallen, servies lijkt wel.     Ff checken beneden.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

myself

Lol [emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Tabcam

Niks mis met een versterker met Dirac Live :clapping: :devil:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

St.Even

=)
Okee okee okee....   Duidelijk....=)

Dan toch maar een retorisch vraagje;
Hoe is een staande golf te bestrijden?
Een staande golf gaat als een golf door de kamer. Stel dat je meebeweeg met de golf dan kom je vanzelf een punt tegen dat het minder wordt.    Maar dat is een punt waar je dan in een zogezegde "dip" terrecht kom?   Of is dat wat anders?
Maar als ik dus op dat punt zit en ik verander van zithoogte, zou je daar theoretisch gezien een staande golf mee kunnen aanpakken?
Ik zit zomaar eens te brainstormen.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

Tabcam

Wat bedoel je met retorisch? Dat je het antwoord al weet en bevestigd wil zien? Alleen als je hele publiek het antwoord weet is de vraag retorisch.

Staande golven ontstaan door reflectie dus haal je de reflectie weg (bv. door dempen) is er geen staande golf meer. Je kan ook het reflectiepunt(muur) weghalen, niks afspelen, zachter spelen dan de reflectievermenigvuldigingsfactor, in tegenfase afspelen om een paar alternatieven te noemen :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

St.Even

Nou, het antwoord weet ik eigenlijk wel. Dat is mij hier wel duidelijk geworden. En of ik dit antwoord bevestigd wil hebben? Uhmmmm, eigenlijk liever niet=)...     Dus is het GEEN retorische vraag....
Sh.t
Ik denk; ik stap is ff lekkur universitair in met een mooi woord...
Komt toch het lagere school niveau naar boven=)
Aah, fck it.

Komtie, Komtiedan hè=)

Volgens het publiek hier is DSP het uiteindelijke antwoord op de vraag, en dat wil ik ook uiteraard aannemen. Maar ik wil graag leren dus vandaar dat ik benieuwd ben wat er buiten dsp om mogelijk is.
Misschien oude koek voor jullie en daar heb ik begrip voor en misschien moet ik het zoekertje gebruiken wat misschien logisch is. Maar misschien is er zo maar iemand die een theorie heeft die in mijn geval iets kan helpen.
Alles is uiteindelijk te vinden op internet. En dat alles wordt ook weer tegengesproken. Op zich niet raar omdat elke set,ruimte en mens anders is qua wensen, luisteren en ervaren.
Ik struin al tijden internet af en volg al die info netjes op en daarna toch ook weer niet. En dan denk ik het gevonden te hebben, en toch weer niet. En ik kon nooit een vraag stellen. (Ik zat nooit op een forum oid)
Maar ik bleef dan wel met vragen zitten. Heel veeeeeeeel vragen. Dit was één zo'n vraag. 
Heb ik nu dan wel een bevredigend antwoord van jou ipv google? Misschien, alles zet mij aan het denken en vandaaruit kan ik weer verder zoeken. Eigenlijk wel een bevredigend antwoord. Dus erg bedankt voor je antwoord,ik ga het even laten bezinken en google op.


Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

In tegenfase spelen. Bedoel je daarmee dat er een van de apparaten niet in fase staat?   Stekker omwisselen en luisteren?  Of is dat weer iets anders?

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

Tabcam

#107
Quote from: St.Even on September 17, 2019, 11:13:44
In tegenfase spelen. Bedoel je daarmee dat er een van de apparaten niet in fase staat?   Stekker omwisselen en luisteren?  Of is dat weer iets anders?

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk
Nee, dat je dezelfde geluidsgolf in tegenfase opwekt zodat die uitdooft, ook wel bekend als anti-geluid en active noise cancelation. Ik kom nog terug op je andere opmerkingen vanavond ;).
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jack_D

#108
Mocht de audio hobby het niet worden kun je nog altijd als stand up comedian of cabaretier aan de gang, als je in real-life ook zo leuk uit de hoek kan komen als onderstaande tekst.....
:thumbs-up: ^^
Quote from: St.Even on September 16, 2019, 20:58:40
Alsjeblieft geen upgrade van versterker.....neeee. Ik heb hem net.

Hoewel, een upgrade is altijd leuk=)
Ik zal het eens met mijn vriendin overleggen,moment......
.
..
...
....
Nou,ik heb het gevraagd en ze vind het okee, geen probleem. Dus.....
ze riep me nog wel iets na maar dat verstond ik niet goed. Iets met loodzak en ul , en oek maar een ander uis ofzo....     Ik weet niet precies. Ze is wel vaker onduidelijk.
Dus, nou waar waren we....    Ohja, upgrade. Uhmmmm, Marantz pm10 misschien, ohnee...eerst dsp. Sh.t ,eerst de basis.   Moet ik eerst een microfoon hebben....      basstrap en dan....dan...    Verwarrende hobby zo.  Maar altijd leuk!
  Ik hoor mijn vriendin beneden nog steeds iets roepen ofzo....ze laat ook weer iets vallen, servies lijkt wel.     Ff checken beneden.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

hayabusa

Quote from: St.Even on September 17, 2019, 09:28:26
=)
Okee okee okee....   Duidelijk....=)

Dan toch maar een retorisch vraagje;
Hoe is een staande golf te bestrijden?
Een staande golf gaat als een golf door de kamer. Stel dat je meebeweeg met de golf dan kom je vanzelf een punt tegen dat het minder wordt.    Maar dat is een punt waar je dan in een zogezegde "dip" terrecht kom?   Of is dat wat anders?
Maar als ik dus op dat punt zit en ik verander van zithoogte, zou je daar theoretisch gezien een staande golf mee kunnen aanpakken?
Ik zit zomaar eens te brainstormen.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

dit is tot nu toe de enige echte oplossing voor staande golven:
https://en.wikipedia.org/wiki/Double_bass_array
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

St.Even

Quote from: hayabusa on September 17, 2019, 11:31:26
dit is tot nu toe de enige echte oplossing voor staande golven:
https://en.wikipedia.org/wiki/Double_bass_array
Dankjewel!   Ik ga het lezen! Ben benieuwd.
Oooeeeehhh  sh.t Engels.....   Dat wordt nachtwerk voor me, maar dat geeft niet.  Dank.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: Jack_D on September 17, 2019, 11:23:39
Mocht de audio hobby het niet worden kun je nog altijd als stand up comedian of cabaretier aan de gang, als je in real-life ook zo leuk uit de hoek kan komen als onderstaande tekst.....
:thumbs-up: ^^
Hahahaha, neeeeeee. Er lacht in real life NOOIT iemand om mij grappen.=)  Echt niet.   
Vaak valt er een pijnlijke  stilte na een grap en word er veranderd van onderwerp.  Kill!      Daarom de audio hobby begonnen=)   maar is ook niet zo n succes tot nu toe zoals je al aangeeft=)

Het mooie van de zogenaamde grap die je aanhaalt is dat als ik mij visualiseer dat ik in overleg ga over een andere versterker dat dit werkelijk waar de uitkomst zou zijn =)     inclusief een servies bordje of 2.   Ligt niet aan haar, aan mij.....        Maarja,na de zoveelste relatie wéér veranderen in mijn gewoontes kap ik ermee want die vrouwen vinden altijd wel iets dat beter kan of anders moet of wat je niet moet doen(vooral dat laatste)
Dus ja. Nu zit ik hier, verbannen en eenzaam en alleen op het zoldertje, en zachtjes tikt de regen tegen het zolderraam....      en het is DIK feest hier!=)
Ga ik haar niet vertellen anders verzint ze weer iets anders=)
Nee hoor, ze is echt heullllll lief.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: TabCam on September 17, 2019, 11:17:17
Nee, dat je dezelfde geluidsgolf in tegenfase opwekt zodat die uitdooft, ook wel bekend als anti-geluid en active noise cancelation. Ik kom nog terug op je andere opmerkingen vanavond ;).
Aha, okee. ...    Moet ik even gaan opzoeken.
Ik heb ondertussen mijn stoel naar achter gebracht. Een andere lagere stoel.(die uit de woonkamer, vrouwlief is niet thuis. Dat word lachen dalijk=\
De luidsprekers ook mee geschoven.
Ik zit nu, wat ik in een ander topic las, op 2(3 van de kamer. De luidsprekers staan op 1/3 van de voorwand.
En de weergave is sowieso ruimtelijker. Ik ben zooo blij.  En de staande golf is beduidend minder. Roger Waters 's wait for here  is te beluisteren! Yes....       Maar perfect is het niet, zeker niet. Maar ik ben aardig op weg. Op weg naar een meting.    Leuk.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

katwax

Quote from: St.Even on September 17, 2019, 12:02:09
Ik heb ondertussen mijn stoel naar achter gebracht. Een andere lagere stoel.(die uit de woonkamer, vrouwlief is niet thuis. Dat word lachen dalijk=\


Hier kreeg ik onlangs de opmerking dat een hoge stoel/zitplaats die ministens tot aan je oren komt beter is omdat je dan niet rechtstreeks last hebt van weerkaatsing achter je zitplek.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

St.Even

Quote from: katwax on September 17, 2019, 13:59:12
Hier kreeg ik onlangs de opmerking dat een hoge stoel/zitplaats die ministens tot aan je oren komt beter is omdat je dan niet rechtstreeks last hebt van weerkaatsing achter je zitplek.
Okee...    De vorige stoel was hoger qua zitting en de rugleuning kwam tot mijn schouders. Ik had altijd het gevoel dat het een beperking vormde omdat het directe geluid zou stoppen/dempen in de hoge leuning van de stoel. Een stoel tot aan je oren zou dit mijns inziens verergeren? 
Maar als ik na je opmerking erover nadenk zou het inderdaad ook positief kunnen uitwerken. Het is natuurlijk niet lastig om te testen. Ga ik eens doen.
De stoel die ik nu heb is qua zithoogte perfect. Rugleuning is dan wel laag. Maakt het wel ruimtelijker qua klank. Maar achter mij moet ook nog aangepakt worden. Demping, difusie, of niets?    (METEN!)

Onder de luidspreker toch weer het Belgisch hardsteen geplaatst. En dat heeft goed uitgepakt in de balans van het geheel. Super.

Meneer Raatjes gaf mij ooit als tip om uit te proberen (wel voor toepassing op mijn set up toen) om mijn luidsprekers hoger te plaatsen. Dat zou het laagweergave kunnen verminderen.
Toen werkt het voor me. Nu weer .     Neemt niet weg dat er bij sommige nummers een teveel aan laag is bij sommige tonen.
Ik kluns nog even lekker verder.

Dankjewel voor je opmerking. Ik ga iets bedenken of ik dat kan gaan testen.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

Het volume kan nu ook iets meer opengedraaid worden zonder dat het rommelig wordt.   Niet TE hard, maar gewoon een lekker niveau.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

myself

Reflecties/demping direct achter je oren dien je te voorkomen omdat je hersenen dit als erg onprettig ervaren.
Je krijgt dan indirect geluid binnen enkele ms van het directe geluid te verwerken wat je geluidsbeeld aantast.

Je hersenen kunnen wel overweg met meer vertraging op het indirect geluid en zou dat dan als galm beschouwen/ruimtelijkheid.

Afijn, alle akoestiek sites zeggen zon beetje dat je niet met je hoofd tegen de achtermuur moet gaan zitten en in het verlengde daarvan dus ook geen hoge rugleuning moet hebben. Je ziet dat soort stoelen trouwens op geen enkele show/beurs/winkel staan.

Ik heb zelf ook als experiment 2 lagen demping achter mijn hoofd geplaatst en je kan dan idd merken/horen dat het doods achter je klinkt.... niet prettig


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

St.Even

Quote from: myself on September 17, 2019, 21:12:13
Reflecties/demping direct achter je oren dien je te voorkomen omdat je hersenen dit als erg onprettig ervaren.
Je krijgt dan indirect geluid binnen enkele ms van het directe geluid te verwerken wat je geluidsbeeld aantast.

Je hersenen kunnen wel overweg met meer vertraging op het indirect geluid en zou dat dan als galm beschouwen/ruimtelijkheid.

Afijn, alle akoestiek sites zeggen zon beetje dat je niet met je hoofd tegen de achtermuur moet gaan zitten en in het verlengde daarvan dus ook geen hoge rugleuning moet hebben. Je ziet dat soort stoelen trouwens op geen enkele show/beurs/winkel staan.

Ik heb zelf ook als experiment 2 lagen demping achter mijn hoofd geplaatst en je kan dan idd merken/horen dat het doods achter je klinkt.... niet prettig


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zo dacht ik ook te denken...
Ik heb het nog niet getest.... 

Maar de ruimte achter mijn stoel? Zo'n 1,80m met schuinlopend dak. En een vrij diepliggend dakraam dat 60cm boven mijn hoofd verwijderd is. Ik kan dat zo laten, dempen of difusie toepassen?
Wat denk jij?
Ik ga het sowieso allemaal testen en ervaren wat het doet. Dan kiezen wat het fijnste klinkt. En dan verder naar het eindoordeel...

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

minplus

Verstrooien, is mijn ervaring. Het mooiste geluid dat ik ooit gehoord heb in een huissituatie was met enorm veel verstrooiing.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

St.Even

Quote from: minplus on September 17, 2019, 22:56:08
Verstrooien, is mijn ervaring. Het mooiste geluid dat ik ooit gehoord heb in een huissituatie was met enorm veel verstrooiing.
Dat is een antwoord dat ik graag wilde horen.=)
Waarom?    Omdat ik de werking van difusie ook mooi vind klinken. De eerste keer dat ik het hoorde was ik verbaasd wat het deed; alsof de ruimte meters groter werd. Er werd ook meer detail hoorbaar.
Zo ben ik alle reflectiepunten gaan aanpakken en creëerde een levendige ruimte. Maar na een bepaalde tijd ging het vervelen of wilde ik anders. Meer rust.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat het geen juiste diffusers waren. Het was golfplaat =).   Maar het ging mij om het idee. Om te leren.
Daarna ben ik beetje bij beetje meer gaan dempen op advies van iemand. Dat was ook bijzonder, rust en detail gaf dat. Wel erg wennen.  Teveel dempen was heel vervelend. En de juiste plek van demping was ook lastig te vinden.
Uiteindelijk had ik een balans tussen difusie en demping.....     Dacht ik.
Als ik er aan terugdenk waren sommige luistersessies droomachtig.
Maar luisterde ik nu naar een effect of naar waarheidsgetrouwe weergave?    Ik weet het nog niet.
Ik heb alles uit mijn kamer gesloopt, mijn set up een kwart gedraaid en weer overnieuw begonnen. Nu heb ik als doel om alles voorzichtig en met mate te doen en als de kamer en set up okee voelt om een meting te gaan doen en vandaaruit verder.    Gelukkig heb ik hier op het forum veel geleerd in korte tijd en ben dankbaar voor alle tips.

Nuheb ik vooral lichte demping toegepast op de 1e reflectiepunten en achter mij difusers(voorlopig als test).....      En het klinkt ruimtelijk en fijn maar toch bekruipt het gevoel mij weer alsof ik naar een effect zit te luisteren zoals een surround receiver  een bepaalde surround simuleert.

Is mijn ruimte misschien te klein? Of is de difusie die ik toepas sowieso not done ivm verkeerde difusie van frequenties?
Is difusie toepasbaar in een kleine ruimte?
Heb je tips?





Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

myself

Quote from: St.Even on September 17, 2019, 21:49:04
Maar de ruimte achter mijn stoel? Zo'n 1,80m met schuinlopend dak. En een vrij diepliggend dakraam dat 60cm boven mijn hoofd verwijderd is. Ik kan dat zo laten, dempen of difusie toepassen?
Wat denk jij?
De theorie schijnt te zijn dat als je de ruimte hebt (en dat heb je achter je stoel), dat je dan diffusie moet toepassen.

Bij diffusie hou je de energie in je ruimte, bij demping haal je die uit je ruimte.
Als je bij complexe muziek of bij hoge volumes je ruimte hoort vollopen is meer demping handig. Is dat niet het geval, is diffusie fijner. Je houd dan je geluidsdruk, dynamiek etc.

En dat dakraam: het zal best geluid weerkaatsen maar de vraag is of je daar last van hebt. Hoek van inval = hoek van uitval (zo heb je toch nog wat nut vd middelbare school kennis). Als reflecties je oren niet bereiken, zal het weinig uitmaken. Evt een paneel of gordijntje ervoor hangen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

St.Even

Dit is de situatie dit moment. 

Wat je zegt over het vollopen van de ruimte en dan dempen is voor mij een duidelijk en goed advies. Dankje.
Er moet gewoon nog een hoop gebeuren om voor mij een acceptabele balans in deze kamer te vinden om vandaaruit een meting te willen doen. Niet erg, wel erg leuk!  Ik geniet er erg van.

ONDERTUSSUHHHH.....   Zie ik op dit forum leuke ideeën om een utp(zo'n kabel voor nas naar streamer als ik de benaming niet juist heb) kabel te maken.
Ik heb er eentje van de kringloop en benieuwd of daar iets te behalen valt voor mijn "always floating mindset" (floating; doet me aan luidsprekes denken. Zijn mooi.)

Ook ben ik bezig om een test te gaan doen met zekeringen voor in mijn versterker. (Is volgens best een no-go voor heul veul mensen. Ook mooi)

Tevens vraag ik me af waarom ik in godsnaam met zekeringen wil beginnen als de basis van de set up niet eens goed is. Net als de utp kabel.
En ik denk dat dat een heel goede vraag is van mijzelf aan mij zelf. Ik ga daar alleen geen antwoord op geven aan mijzelf omdat ik vanuit mijn werk weet dat; in jezelf praten helemaal niet vreemd is, pas wanneer je jezelf antwoord gaat geven is er misschien iets mis. Ik ga mijzelf dus geen antwoord geven.
Omweg; ik doe nu gewoon, in gedachte, dat iemand mij de vraag stelt en geef ik daar antwoord op. Volgens mij moet dat wel kunnen....

iig is het antwoord op die vraag; Omdat het op mijn pad komt en mijn intresse en het alles willen weten vermogen groot is. Zo groot dat het onthoudvermogen vaak nihil is. Zou je ook weer aan een minder leuk ding kunnen koppelen; dementie.....

Wat heeft dit met audio te maken? Niets....

In ieder geval ben ik voor nu erg benieuwd naar de zekeringen en hoop dat ik vandaag bericht krijg.

En dat terwijl mijn bekabeling nog aan het inspelen is..... Tsja, iedereen gaat dan toch zijn kamer met audio omgooien zodat je perfect kunt waarnemen hoe de kabel zich ontwikkeld.

Allemaal erg onhandig. Ik zou meer moeten genieten van het moment.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

Jack_D

#122
Helemaal nixs mis mee, met tegen jezelf praten. Ik doe niet anders en ik beantwoord gewoon vaak mijn eigen vragen... (voor zover mogelijk :D ).

En ook ik spring vaak van de hak op de tak, geeft toch niets.... zolang je zelf het gevoel hebt lekker bezig te zijn is er nixs mis mee.... Je "doet" de hobby omdat je het zelf leuk vind en er plezier en afleiding uit haalt.

Voor wat betreft die zekeringen, ben ik ook ooit wel eens mee bezig geweest... veel verschil merkte ik niet maar aan de andere kant baat het niet dan schaadt het niet. En zo'n laagje goud zorgt nu wel dat je geen oxidatie krijgt en dus in theorie altijd een betere geleiding van je voedingsspanning. Heb toen her en der wat verschillende speciale audio zekeringen gekocht, en mee aan het experimenteren geslagen. En ja... ach... tis gewoon leuk om er mee bezig te zijn. En psychisch vind ik het toch wel een positieve factor als je van die mooie speciale vergulde zekeringen in je apparatuur hebt. Je kan ze relatief goedkoop bij de "Chinees" halen, maar er zijn er ook met bizar hoge prijzen. Gewoon lekker leuk bezig zijn, nixs mis mee
;D


Quote from: St.Even on September 18, 2019, 08:37:33
Dit is de situatie dit moment. 

Wat je zegt over het vollopen van de ruimte en dan dempen is voor mij een duidelijk en goed advies. Dankje.
Er moet gewoon nog een hoop gebeuren om voor mij een acceptabele balans in deze kamer te vinden om vandaaruit een meting te willen doen. Niet erg, wel erg leuk!  Ik geniet er erg van.

ONDERTUSSUHHHH.....   Zie ik op dit forum leuke ideeën om een utp(zo'n kabel voor nas naar streamer als ik de benaming niet juist heb) kabel te maken.
Ik heb er eentje van de kringloop en benieuwd of daar iets te behalen valt voor mijn "always floating mindset" (floating; doet me aan luidsprekes denken. Zijn mooi.)

Ook ben ik bezig om een test te gaan doen met zekeringen voor in mijn versterker. (Is volgens best een no-go voor heul veul mensen. Ook mooi)

Tevens vraag ik me af waarom ik in godsnaam met zekeringen wil beginnen als de basis van de set up niet eens goed is. Net als de utp kabel.
En ik denk dat dat een heel goede vraag is van mijzelf aan mij zelf. Ik ga daar alleen geen antwoord op geven aan mijzelf omdat ik vanuit mijn werk weet dat; in jezelf praten helemaal niet vreemd is, pas wanneer je jezelf antwoord gaat geven is er misschien iets mis. Ik ga mijzelf dus geen antwoord geven.
Omweg; ik doe nu gewoon, in gedachte, dat iemand mij de vraag stelt en geef ik daar antwoord op. Volgens mij moet dat wel kunnen....

iig is het antwoord op die vraag; Omdat het op mijn pad komt en mijn intresse en het alles willen weten vermogen groot is. Zo groot dat het onthoudvermogen vaak nihil is. Zou je ook weer aan een minder leuk ding kunnen koppelen; dementie.....

Wat heeft dit met audio te maken? Niets....

In ieder geval ben ik voor nu erg benieuwd naar de zekeringen en hoop dat ik vandaag bericht krijg.

En dat terwijl mijn bekabeling nog aan het inspelen is..... Tsja, iedereen gaat dan toch zijn kamer met audio omgooien zodat je perfect kunt waarnemen hoe de kabel zich ontwikkeld.

Allemaal erg onhandig. Ik zou meer moeten genieten van het moment.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

chansig

Ik zou het geld voor zekeringen en andere, in mijn ogen niets doende zaken, aan bv panelen uit gaan geven. Wanneer je dit allemaal op orde hebt binnen de gegeven mogelijkheden. Ga dan dan lekker lopen klooien met zekeringen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

St.Even

Quote from: chansig on September 18, 2019, 12:23:13
Ik zou het geld voor zekeringen en andere, in mijn ogen niets doende zaken, aan bv panelen uit gaan geven. Wanneer je dit allemaal op orde hebt binnen de gegeven mogelijkheden. Ga dan dan lekker lopen klooien met zekeringen.

Gr. Hans
Helemaal mee eens Hans. Kan ik niets op terugzeggen....     ohja,toch wel; de zekeringen werden mij aangeboden met het verhaal dat ze net zo goed, zo niet beter, als de furutech zekeringen zijn,. Degene die dit mij vertelde geloof ik op zijn mooie blauwe ogen, ook al weet ik niet of die blauw zijn. Als ik alles goed begrepen heb zou ik met E24,- klaar zijn voor mijn versterker. Ik kan dat niet afslaan......echt niet.....het lukt me niet.=)

Ik ben niet bekend met de furutech zekering. De enige ervaring die ik met een zekering heb is met een quantum sr20 fuse die na een aantal weken vervangen werd voor een sr quantum fuse black. Beide voor een leuke prijs 2e hands gekocht om te kijken of het iets met mijn versterker deed. Ik had er maar eentje nodig in mijn versterker de pm17 dus dat was te doen.
mijn ervaring is dat het een mooie tweak eerder upgrade was. Ik zal niet in de bekende audio clichés vervallen maar ik vergelijk het dan maar met vhs en dvd...........(in de verte hoor ik allemaal mensen lachen nu om het feit dat ik in een zekering geloof......en al helemaal om de kromme vergelijking=). 

  Ik durf een blind test aan hoor. Met volle zekerheid zou ik die aangaan en niet bang om aan de schandpaal te eindigen. Ik vertrouw op mijn oren in mijn luisterruimte met mijn muziek.

Toen ik de pm11 kocht wilde ik ook daar de zekering doen. Maar dat bleken er een 6tal te moeten worden. Dat woord 2e hands lastig dus zou het nieuw moeten. Toen ben ik afgehaakt omdat het dan te prijzig word. Voor mij dan.      Al had ik geld ten over gehad had ik het gedaan, zeker zelfs. maar dat is dus niet het geval.
Gisteren vroeg ik iemand om advies over de merking van de fase van een voedingskabel en bij toeval begon diegene over zekeringen met hetgeen wat ik boven omschreef. E24 euries, en ik ga ze gewoon lekker testen.=)
Maar Hans, je hebt gelijk; eerst dit op orde. Ik ben leuk opweg in ieder geval.




-0-Steve-0-