Maslow theory. a new beginning=)

Started by St.Even, September 12, 2019, 11:41:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

St.Even

#75
Quote from: myself on September 15, 2019, 11:11:00
Ik heb zo het idee dat je bastraps/demping niet dik genoeg is.

Toen je in de breedte speelde, had je waarschijnlijk last van teveel energie die zich ophoopte in je ruimte (vandaar het gevoel voor dynamiek/geluidsdruk etc).

Nu het in de lengte staat, zou het schuine dak voorkomen dat je daar staande golven krijgt en zou geluid meer uit moeten dempen (binnenkant van sommige speakers lopen ook taps toe om interne reflecties te voorkomen).
Wat ik denk wat er gebeurdt is dat je de bas teweinig dempt en dan krijgt je reflecties die door het schuine dak juist verticaal alle kanten opgaan, wat je geluidsbeeld/strakheid bas etc beinvloed.

Bas absorptie heeft gewoon echt veel dikte en massa nodig.
Dus gooi eens flink wat demping of diffusie daar neer en probeer. Nog eens.






De officiële weg zou zijn om eerst te meten toch? Maar dat gaat voorlopig toch niet lukken dus kan ik ondertussen weer wat aanrommelen met de zooi die ik hier heb liggen.
maar wat demp ik dan (voorlopig in test) ?   het plafond? 1e reflectiepunten op plafond of juist her en der? super interessant wat je schrijft over de schuine daken.
Of links en rechts op de muur de 1e en 2e reflectiepunten?
en dempen of difusie?

hahahaha, of gewoon mn  B E K houwen en aan de gang en luisteren.
Ik ben wel nieuwsgierig naar demping op plafond omdat ik daar over las in dat artikel wat je aanbeveelde.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: Dynky on September 15, 2019, 11:33:45
nee
nee





aha, okee...... duidelijk=) weer wat opgestoken=) 

.   Het magische woord; BALANS dus, YING YANG.....     etc.
a long way to go, if you don't know were you going(the guru gangstar)    maar ik zie zo langzaam aan wel de weg naar wat ik wil.   Tof!
-0-Steve-0-

myself

Begin idd met alle 1e reflectiepunten. En de bastraps/demping in 1e instantie tegen de achterwand (dus waar het schuine dak overloopt in de wand)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

St.Even

Lekker!    leuk, even mn boterham naar binnenschrokken en aan de slag. Zin in en erg benieuwd. Top.
-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: Dynky on September 15, 2019, 11:33:45
nee
nee
Welke aanpassingen en in welke volgorde zou jij hanteren? Alle hulp is welkom. Mag ook in het kort.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

Tabcam

Quote from: St.Even on September 15, 2019, 11:32:46
Maar jullie zweren dus enkel en alleen bij DSP?   
Alleen akoestische maatregelen gaat hem niet worden?
Eerder bij pas akoestisch aan wat binnen de beperkingen van de ruimte (kinderen, partner, etc.) en budget goed te doen is. De rest kan je met DSP proberen aan te pakken. Ook DSP is niet zaligmakend anders had iedereen er eentje :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

St.Even

Quote from: TabCam on September 15, 2019, 15:00:51
Eerder bij pas akoestisch aan wat binnen de beperkingen van de ruimte (kinderen, partner, etc.) en budget goed te doen is. De rest kan je met DSP proberen aan te pakken. Ook DSP is niet zaligmakend anders had iedereen er eentje :tongue2:.
Dank dank dank.....

=)

Geen kinderen(alleen soms om mee te luisteren) en geen vrouw hier. Die heeft mij verbannen met al mijn audio,cd,elpees en kabels en onzin naar de zolderkamer.....   Klinkt zwaar, maar is nog de nette versie=)

DSP zal gezien het budget wellicht de kers op de taart worden op een dag?

Akoestische aanpak zal al lastig worden binnen mijn budget maar beetje bij beetje moet kunnen.

Ik wordt wel steeds nieuwsgieriger naar DSP in ieder geval....      Maar laat ik dat maar als leesvoer houden want voor je het weet......  en verder dan de zolderkamer verbannen worden zal zeker mogelijk zijn,maar daar zit ik voo nu nog niet op te wachten.  =)

Een meting is wel een must als ik het allemaal een beetje lijkt te gaan begrijpen.
Dat komt wel.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

Tabcam

#82
DSP kan al van €0,- als je vanaf een laptop speelt. Een goede meetmicrofoon helpt en kost €100,-. Sinds ik Dirac Live heb ontdekt is het een stukje duurder maar erg veel beter. Allesinéén-oplossingen met Dirac Live zijn duurder, maar niet echt door Dirac maar door de mijns inziens goede apparatuur. Arcam en NAD waren nooit goedkoop.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

St.Even

Quote from: TabCam on September 15, 2019, 16:16:46
DSP kan al van 0€0,- als je vanaf een laptop speelt. Een goede meetmicrofoon helpt en kost €100,-. Sinds ik Dirac Live heb ontdekt is het een stukje duurder maar erg veel beter. Allesinéén-oplossingen met Dirac Live zijn duurder, maar niet echt door Dirac maar door de mijns inziens goede apparatuur. Arcam en NAD waren nooit goedkoop.
Nou wordt het oud Hollandsch interessant=). Ik zie het woord Gratissss=)
Ik speel niet vanaf een laptop maar ik heb wel een laptop waarmee ik mijns inziens de NAS kan bereiken....
Kwestie van een usb kabel aanschaffen....        Nu weet ik dat daar ook grote verschillen in kwaliteit in zijn dus ook in prijs. Slik...     
Maar ik zie mogelijkheden...

Die microfoon kreeg ik van iemand als tip gisteren.
Iemand van binnen het forum,maar dan weer buiten het forum om.
E100,- is even niet haalbaar door de vele veranderingen en aankopen het afgelopen jaar maar hij gaat er vast komen. Ben daar erg benieuwd naar. Heel erg zelfs.

Ik ben op dit moment aan het stoeien met de tips van forumlid "myself" en die werken serieus magisch uit....       Erg dankbaar.
Mag ik een andere keer terug komen voor vragen over DSP waar je over verteld?. Anders wordt het nu teveel voor me.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

Tabcam

#84
Quote from: St.Even on September 15, 2019, 16:42:19
Nou wordt het oud Hollandsch interessant=). Ik zie het woord Gratissss=)
Ik speel niet vanaf een laptop maar ik heb wel een laptop waarmee ik mijns inziens de NAS kan bereiken....
Kwestie van een usb kabel aanschaffen....        Nu weet ik dat daar ook grote verschillen in kwaliteit in zijn dus ook in prijs. Slik...     
Gewoon via het netwerk benaderen, ook gratisss :angel:.

Quote from: St.Even on September 15, 2019, 16:42:19
...
Mag ik een andere keer terug komen voor vragen over DSP waar je over verteld?. Anders wordt het nu teveel voor me.
Tuurlijk, geniet van wat je nu al hebt bereikt en vraag het opnieuw op het moment dat het niet teveel is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

morca

Quote from: St.Even on September 15, 2019, 11:32:46
Maar jullie zweren dus enkel en alleen bij DSP?   
Alleen akoestische maatregelen gaat hem niet worden?
Yup.
Eerst plaatsing  optimaliseren.
Dan akoestiek.
Daarna dsp om het af te maken

St.Even

Het wordt me steeds duidelijker.    Super fijn.
Hopelijk gaat het resultaat de komende tijd een fijn resultaat worden.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

Ikea gordijnen.  1 paar
Een oude roede
Een hoofdeind en voeteneind van een bed dat op zolder ligt opgeslagen
Een oude lattenbodem.
Een oude matras van ikea. Een topmatras. Van een van mijn zonen.
De randen van een en oude metalen fotolijst van ikea.   
Tapijt    resttapijt nieuw uit de kringloop E5,-
En een drietal amstel bier......=)

Nu de laagweergave nog aanpakken. Hoewel die eigenlijk vooral de kop opsteekt bij dat nummer van Roger Waters.     En ja,tuurlijk hoor ik ook bij andere nummers dat het laag beter kan,maar er is goed naar te luisteren zo. Top top top.
Show must go on (queen)


Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: myself on September 15, 2019, 11:49:48
Begin idd met alle 1e reflectiepunten. En de bastraps/demping in 1e instantie tegen de achterwand (dus waar het schuine dak overloopt in de wand)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik zit nu even te luisteren naar het resultaat ennl het is echt fenomenaal.
Zeer mooi, zeer mooi.
Dankzij jouw tips ben ik echt dikke vette stappen verder. 
Ik ga verder borduren op je tips.   Ik ga me verdiepen in een basstrap.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

myself

Quote from: St.Even on September 15, 2019, 18:29:20
Ik zit nu even te luisteren naar het resultaat ennl het is echt fenomenaal.
Zeer mooi, zeer mooi.
Dankzij jouw tips ben ik echt dikke vette stappen verder. 
Ik ga verder borduren op je tips.   Ik ga me verdiepen in een basstrap.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk
Lekker bezig [emoji41][emoji41]
En ja, die hoeken achter je speakers kan wel wat bastraps/demping gebruiken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

katwax

Quote from: St.Even on September 15, 2019, 11:32:46
Maar jullie zweren dus enkel en alleen bij DSP?   
Alleen akoestische maatregelen gaat hem niet worden?
Soms moeilijk om het allemaal te plaatsen, zeker men elkaar begint tegen te spreken, maar er zijn nu nog steeds mensen in audio land die DSP als iets vies beschouwen. (net als Klasse D, Active luidsprekers, ...) dit zijn mensen die niet mee zijn met hun tijd (om het zonder nuaces te zeggen).

Eerst akoestische aanpassingen doen en daarna kan(mits correct toegepast) DSP de kers op de taart zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Quote from: katwax on September 15, 2019, 23:55:32
... (net als Klasse D, Active luidsprekers, ...) dit zijn mensen die niet mee zijn met hun tijd (om het zonder nuaces te zeggen).
Harde uitspraak 8)

Quote
Eerst akoestische aanpassingen doen en daarna kan(mits correct toegepast) DSP de kers op de taart zijn.
:worship:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

St.Even

#92



Maar is dit dan een feit, of is dit een mening?   (Dit is een serieuze intresse vraag want ik weet het echt niet en ben daar wel naar geïnteresseerd)

Het tegenspreken vind ik enerzijds heel mooi en interessant
en in sommige situaties super irritant....   
  en dat rijmt.

Eigenlijk moet je dus enkel en alleen op je eigen oren vertrouwen. Dat is ook de tip die ik het afgelopen jaar veelvuldig meegekregen heb. Toch is dat dan weer lastig omdat er niet echt een referentie kader is wat dan cirrect en juist klinkt.     (Nu moet ik opeens aan dat artikel denken dat hier een paar posts geleden geplaatst is; circle of confusion) 
DSP zou dan helpen om het te laten klinken hoe het hoort? Dan zou dat dus een standaard zijn?   Het enige dat dan nog telt bij een versterker is vermogen? Een warmklinkende versterker zou door dsp aangepast worden?    Willen we dat dan wel?    En een interlink?  Maskt die nog verschil met dsp?

Ik probeer hier mee te zeggen dat zowel een klasse D versterker als DSP een kwestie van smaak zou kunnen zijn?
Dat zou trouwens op zijn beurt weer zou kunnen zeggen dat dit niet hoeft te betekenen dat als je geen actieve speakers hebt of een klasse D versterker je niet met je tijd mee gaat?. Als je falicant tegen zou zijn misschien weer wel dan .

Is een klasse D versterker of actieve luidsprekers een kwestie van smaak? Of gewoon de nieuwe (toekomstige) standaard?
Is dit een soort analoog digitaal dingetje?
Cd vs vinyl?

Of een tesla vs een fosiele branstof auto? (Dom voorbeeld?=) =) )

Ik wil toch weer naar ome Juul Deelder verwijzen met zijn uitspraak over het HEBBEN van het perfecte geluid.....           Maar ik kan hem niet terugvinden=)

Ik heb wat jaren geleden zo n klein versterkertje gekocht met daarnaast een dac. Ik wilde een leuke versterker voor op mijn trainingskamer. Uiteindelijk werd het een smsl, sanskrit oid. Jullie kennen ze vast wel. Hier heb ik toen een aantal verschillende luidsprekers op aangesloten gehad;
Kef q1
Kef iq1 dacht ik (iets groter)     
Hepta spring
B&W 602s3
Aurum cantus leisure2

Buiten het feit dat ze allen mij niet konden bekoren, de b&w klonken voor mij wel okee.
Behalve de aurum cantus. Prachtig klinkend.  Maar ik miste iets.
Nu weet ik dat bij dit versterkertje, luidsprekers horen met een hoge gevoeligheid? (Ik ben een leek hè)    Dus de Aurum cantus paste niet bij de versterker.
Ik heb toen van degene waar ik de aurum cantus van overgenomen had een versterker mogen lenen. Erg bijzonder.
Toen ik de versterker ophaalde dacht ik; wat moet ik hier nu weer mee. Een oude versterker uit de jaren 80 ofzo en ook nog van harman kardon. Dit kon niets goeds ziin.
Eenmaal aangesloten was ik zo verbaasd. Dat was het moment dat ik begreep wat een muzikale versterker inhield. Waanzinnig mooi.
Ik ben toen op zoek gegaan naar zo n zelfde versterker maar zat al snel bij iemand thuis om een nad c370 te luisteren. Ik heb me toen,helaas, laten verleiden tot aankoop.. Prima versterker maar geen magie zoals de harman kardon..

Wat heeft dit ellenlang verhaal nu te maken met bovenstaand? =)

De man van de klasse d versterker adverteerd met dat deze versterker te vergelijken is met Vincent en musical fidelity.  Ik heb hem ook telefonisch gesproken en hij stond achter deze mening. Maar mijns inziens legde hij het af tegen een vintage Harman Kardon .

Is dit dan een kwestie van smaak? Of een kwestie van niet mee gaan met de tijd als ik beweer dat de HK beter klonk?
Of gewoon onkunde?      Waarschijnlijk vanalles een beetje.

Ik zit gewoon even te brainstormen hè. Ik wil ook niet de wijsneus uithangen want dat ben ik niet en hoef ik ook niet te zijn.

De klasse d versterker die ik had is natuurlijk niet te vergelijken met hetgeen wat jullie kennen of hebben maar erzijn mensen die beweren dat deze versterker wel hetzelfde klinken als echt high end apparatuur.. er waren zelfs blindtests.


De versterker met dac staat trouwens nog steeds vol trots te spelen op de kamer van mijn zoon. In samenwerking met een setje eltax monitor 3.   En soms ben ik jaloers als ik dan even bij hem luister. Het klinkt gewoon lekker, ongecompliceerd. Gewoon vanaf zijn buro....  eric clapton unplugged      Het (audio) leven zou zo simpel kunnen zijn.


Hee, misschien allemaal onzin wat ik praat en weinig tot niet van toepassing maar ik zit hier om te leren en om mijn ding en gedachte over audio kwijt te kunnen.


















Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk
-0-Steve-0-

Tabcam

Gokje, Sanskrit versterker = Sansui.

En ik zou in de post hierboven modifyen en [/quote] toevoegen om de aangehaalde post van katwax af te sluiten. Leest een stuk prettiger denk ik.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

St.Even

Quote from: TabCam on September 16, 2019, 06:54:25
Gokje, Sanskrit versterker = Sansui.

En ik zou in de post hierboven modifyen en  toevoegen om de aangehaalde post van katwax af te sluiten. Leest een stuk prettiger denk ik.
S.M.S.L. versterker (tje) typenr weet ik niet zo snel.
S.M.S.L SANSKRIT DAC

Geen sansui. Wel een mooi merk trouwens.

Ik heb het maar weggehaald, ik snap er geen snars van van hoe het werkt =) En dat ligt aan mij. Binnenkort even een cursusje volgen .

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

chansig

Smaak is altijd een subjectief iets.

De audiofiele logica is een mooi hulpmiddel. Gooi die 2 bij elkaar en in mijn beleving gaat het dan nergens meer over. Audiofiele overtuigingen zijn er natuurlijk ook.

De audiofiele logica verklaart (smaak)ervaringen. Die zoekt men dan bij voorkeur in de wetenschap. Wanneer men op deze redenering aangesproken wordt dan schiet men het liefst in de verdediging. Zoals het argument: Mijn vrouw hoort het ook of je set moet wel goed genoeg zijn de verschillen te horen.

Vervolgens worden het overtuigingen en maakt de logica ook niet meer uit.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

St.Even

Klopt, valt niet over te twisten hoor ik ook wel eens.
En dat is wat, mijns inziens, de audiohobby zo mooi maakt;diversiteit.
Ik heb het afgelopen jaar een 3tal mensen mogen ontmoeten waar ik gelukkig contact mee onderhoudt.
Alle 3 zwaar audiodebielefiel.
-De een heeft dikke marantz apparatuur met mooie interlinks. Punt.
Muziek heeft daar de prioriteit. Heeft superveel kennis over audio. Heel veel maar is verder erg nuchter. Draait alle formaten en gqua geluidsniveau draait hij altijd subtiel.
-de ander wilt eigenlijk alleen maar vinyl. Dikke monoblokken voor power. Flinke luidsprekers die flink kunnen blazen op zn tijd. Kan erg genieten van muziek maar moet altijd wat luider draaien. Een vinylgek.
-de derde heeft een installatie om te kwijlen. Heel veel geld in gestoken. Luidsprekers van 2 meter hoog en een meter breed. Buizenversterking, aparte audiogroep, een echte ruime luisterruimte, bouwt zijn eigen dacs, aparte stroomvoorzienig. Voedingskabels zo prijzig als mijn gehele set etc.  Een quote;    laatst zat ik te luisteren en ik kon zo door de druppels (muziekeffect in een nummer) heen lopen. Als je daarbij het enthousiasme ziet. Waanzinnig.

En ik ben iemand die heel mijn leven droomt van een mooie set. En ik luister meer naar het geluid dan naar muziek. Er zijn momenten dat dat niet zo is,maar helaas vaker wel. Altijd opzoek naar verbetering en daardoor compleet de weg kwijt zijn.   Dus misschien ben ik wel een DSP man?    Wie weet ga ik erachter komen.
Nu geniet ik domweg even van wat ik nu heb neergezet. En werk ik langzaam toe naar een meting(moet nu ook wel ivm basstraps die ik wil gaan maken).

1 kennis van mij verklaart me voor gek. Ga gewoon eens rustig luisteren en geniet.
De ander vind het wel prima zo en koopt bergen vinyl.
En de derde begrijpt het wel en heeft tips of een bevinding.

Dus ja, audio;   is beleving op eigen manier en inderdaad wel of niet onderbouwd door wetenschap.  Geen discussie over mogelijk eigenlijk.=)

Ga ik straks even een audiofiele zekering plaatsen....=) Hahahaha.







Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

katwax

Quote from: Kingpin on September 16, 2019, 00:06:24
Harde uitspraak 8)
:worship:
Blijven hangen in oude vooroordelen? :)

En nee ik bedoel niet als je geen DSP, Klasse D, ... hebt, dat je niet mee bent of een slechte set hebt, maar ik bedoel zij die er niet voor open staan.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Quote from: katwax on September 16, 2019, 13:27:45
Blijven hangen in oude vooroordelen? :)
Nou ... na 'inefficiëntie' en 'grootte', was het technisch gezien wel beter ;)
Zonder gekheid, ik kijk er misschien meer met een technisch oog naar, maar ik vind wel dat ze vroeger beduidend meer gefocussed waren op emi/rfi behuizingen en aarding.
Als ik zie dat switching voedingen en klasse d in dezelfde dubbelgeisolleerde behuizing zitten zonder randaarde ... rest my case.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

myself

#99
Quote from: morca on September 15, 2019, 16:59:42
Eerst plaatsing  optimaliseren.
Dan akoestiek.
Daarna dsp om het af te maken
Dat is idd de juiste volgorde ipv achterstevoren te beginnen.

Maw, in dit stadia nog niet dsp uitrollen. (Mits dsp dan nog nodig is / een verbetering is, want in net ergste geval houd het ook weer een versterkerupgrade in) en in een dedicated ruimte kun je verder gaan dan in een doorsnee huiskamer met akoestische behandelingen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip