Mijn home theater

Started by timster, May 22, 2019, 15:56:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster

Hoi,

Het heeft lang geduurd, maar ik heb nu eindelijk de zolder vrij om mijn eigen HT te maken. Het gaat wel een aantal maanden duren voor ik alles gereed heb, maar hoop eind december ongeveer wel klaar te zijn. Ik ben een redelijk groentje in het bouwen van dit gebeuren dus ik ben heel erg blij met al het advies dat ik kan krijgen.   

Om te beginnen ga ik de muur waar het scherm komt te hangen zwart verven. Dat geld ook voor de andere kant bij de deur. Wat ik met de witte deur ga doen is nog even een vraag. Op de foto kun je zien waar het spanscherm komt te hangen. Zal ongeveer 92 inch of 100 inch worden. Het is namelijk een kleine ruimte. Het raam heb ik dicht gemaakt met een houten plank. Ben er nog niet helemaal over uit of ik hier nog een doek bijv ga spannen, omdat het raam iets boven het spanscherm uit gaat komen waarschijnlijk.

Als 2de komt er op de wanden foto vliesbehang. Op de lange zijde zonder ramen komt een afbeelding van de godfather en op de andere zijde Rocky links en American History X rechts op een zwarte ondergrond. Ik weet niet of het op deze platen te behangen is of dat ik eerst de naden moet opvullen. Ik moet ook nog even op zoek naar iemand die dat strak kan.

Voor de onderste schuifdeurtje wil ik (grijze) gordijnen plaatsen. Doet mooier aan denk ik, maar ik moet nog even op zoek naar hoe ik het op ga hangen. Het is namelijk een schuine wand en geen idee of het uberhaupt wil.

Daarna ga ik op zoek naar de verdere inrichting. Er komt een hoek bankstel. Tafel voor de beamer (of ik hang hem op). Ben me nu langzaam aan  het verdiepen in welke beamer. Gaat waarschijnlijk gekocht worden van mijn kerstmisbonus. ;) Phillips Hue voor in de hoeken. Receiver en luidsprekers daar ben ik nog over aan het nadenken. Ik heb beneden een mooie set staan van MIssion en een Denon x2400h met Klipsch sub. Misschien dat ik die naar boven haal en beneden overstap op Sonos of iets dergelijks. Als laatste wordt er nog een ps4 pro aangesloten met Plex en als dat niet snel genoeg gaat of prettig werkt dan komt er een shield bij.

Als laatste zit ik nog met mijn computer in mijn maag. Ik heb eigenlijk geen andere plek meer dan op zolder en beneden wil ik hem niet hebben staan. Ook denk ik dat hij niet mooi staat in een thuisbioscoop. Of ik moet hem ergens weg kunnen drukken in een hoekje.

Gr. Tim

Sjaak_Banaan

Leuk project weer. :)

Waar haal je zo'n foto vliesbehang?

Volgens mij printen ze bij ons op de zaak sinds kort ook behang, geen idee of ze ook vliesbehang hebben. Maar wat ik in onze kantine zag waren een soort behang stickers, dus geen gevetzak met lijmen.

Ik zou wel oppassen dat het niet te druk wordt, dat is afleidend met film kijken, want het zal vast reflecteren.

Check ook even dc-fix plakvelours, dat spul is super mat zwart, ook handig voor op je deur. Dan heb je minimale lichtreflecties.

Misschien is het handig om nog wat meer info over de ruimte te posten, zoals de afmetingen en de exacte specificaties van je apparatuur.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

timster

Het behang laat ik drukken bij Repro.nl. Daar was het redelijk goedkoop en goede reviews.

Ik snap wat je bedoeld met te druk. Daarom kies ik aan de ene kant een zwart wit afbeelding van de godfather en aan de andere kant is het grootste gedeelte zwart met 2 redelijk kleine logo`s.

Dat plak velours is nog wel een idee, want ik was al aan het kijken naar een andere afbeelding, maar dat zal dan idd misschien wel te druk worden. Even kijken hoe het behang staat.

De ruimte is ongeveer 4 meter bij 3,5 meter en qua apparatuur ben ik nog echt aan het onderzoeken wat ik wil. Beamer en scherm nog geen idee al ben ik wel zeker dat ik een spanscherm wil. Dit zal ongeveer 92 a 100 inch worden. Beneden heb ik een mooie geluids set, maar ik ben nog niet zeker of ik deze naar boven ga brengen of dat ik toch voor iets nieuws ga. De beamer plaats ik in ieder geval als laatste.

minplus

Het is een kleine ruimte dus hoe dan ook niet zwart verven want dan wordt hij optisch nog een heel stuk kleiner.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

timster

Klopt idd. Daarom wil ik de omlijsting wit laten en probeer ik licht grijze gordijnen op te hangen om het een beetje te breken. Daarnaast wat Phillips Hue dan moet het goed komen hoop ik  ;)

denoontje


timster

Hemelvaart was de bedoeling om te beginnen met schilderen en behangen. Echter heeft de vrouw een ander huis gezien en zijn we ineens actief in de huizenmarkt.  ::)

Staat dus heel even on hold, maar ik verhuis alleen bij een mooie zolder of kelder voor een HT.  ;D

LS2

En? Hoe is het met de plannen?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

timster

We zijn druk op zoek naar een nieuwe woning, maar de huizenmarkt is niet makkelijk. Ik kan voorlopig nog niet beginnen helaas

LS2

Nog even geduld dus. Succes met de lastige zoektocht, het schijnt dat de tijden weer wat beter worden nu overal het besef komt dat we teveel betalen voor huizen...
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

timster

#10
Nou het heeft even geduurd, maar we hebben een nieuwe woning gevonden met een nog grotere zolder. 20 december de sleutel dus begin volgend jaar de eerste stappen om deze in te richten tot home theater  :D

De eerste ideeen zijn er al. Dolby Atmos ga ik inrichten en alle grote spullen die ik nu beneden heb staan gaan naar zolder. Beneden komt de Samsung HW90 soundbar. Op zolder komen de:

Denon x2400h
Klipsch R110SW (misschien dat ik er nog 1 bij aan ga schaffen.
Mission M35i 2x
Mission M3c2I
Mission M7DS

Heb dus nog 2 extra speakers nodig voor Dolby Atmos. Daarnaast nog een beamer waarbij ik denk aan de Benq T800M en een mooi spanscherm.