iPadOs en de toekomst van de laptop (of niet)

Started by J.A.F._Doorhof, September 10, 2019, 14:16:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

)p(

Heb je al eens RAW Power geprobeerd. Deze app is gemaakt door de voormalige hoofdprogrammeur van Aperture en ondersteund verschillende batch operaties. Je kan daarmee ook foto's batch exporteren met naam-index naar files of de camera roll.

J.A.F._Doorhof

Zolang ze maar RAW blijven is het goed.
Maar voor RAW bewerkingen wil ik wel bij Lightroom blijven. Mede door het syncen met de cloud, presets en local adjustments met oa texture voor de huid.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani


J.A.F._Doorhof

Komen geen andere Apple producten :)
(Denk ik)

Enige reden van de iPad pro is puur de snelheid en apps
Edit nu al een maand exclusief op de iPad ipv laptop. Bijna net zo snel qua tijd maar zoveel handiger dat je het overal kan doen.

Kopiƫren trouwens gaat niet super snel
Even snel een berekening gemaakt maar zou rond de 20-25MB/s zijn. De SSD op de desktop topped uit op 300-325MB/s .hoop wel dat ze dat nog wat opvoeren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Vandaag trouwens even de 12.9" vast gehad.
Erg mooi. En veel beter dan de 12.9 die ik ooit had (generatie 1) maar denk dat de 11" toch handiger is. Maar als je niet ermee in bed ligt om te lezen..... Misschien volgende een 12.9" om te proberen.

Voor stabiel werken is het wel handig die extra ruimte. Vooral bij splitscreen maar ben bang met reizen dat hij toch te zwaar wordt of niet in het vliegtuig bakje past.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HereIsTom

iPadOS? Zover ik weet begint Apple pas vanaf 24/9 met de uitrol van iPadOS?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Kan iemand met ios13 eens kijken of je een file van 5-8gb naar een HDD kan kopiƫren.

Alles eronder werkt hier. Maar video's groter dan 5gb worden wel gekopieerd en lijken ook in orde maar afspelen ho maar (file corrupt)

Ik draai nu 13.1 dus de nieuwste versie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred


J.A.F._Doorhof

thuis werkt het perfect met internet en in feite hoef je alleen maar te syncen als backup
Ik doe dat op reis meestal 1-2x per week, even naar een Starbucks of een vriend (beide geen straf) en het is zo gedaan.

Waar ik tegenaan loop op dit moment is dat hoewel "alles nu open is" de snelheid toch erg tegen valt. Een SSD die op de PC/Mac met snelheden van 300MB/s er door ramt komt op de iPad Pro niet veel hoger dan 25MB/s en als je dan even 200GB wil kopieren is dat wel een ERG trage gebeurtenis. Maar goed het werkt "semi", het systeem is nog lang niet zo open als bij een Mac of PC, je zit nog steeds niet op het niveau dat ik bv 1 map kan hebben met muziek en vanuit daar alle apps kan bedienen, maar laten we hopen dat ze dat in de apps snel aanpassen.

En ik zou dolgraag de filmrol gewoon tussen de mappen willen zien, je kan er van en naar toe kopieren maar het gaat enorm knullig, via share en dan save to files.... beetje alsof het altijd gesloten was en het via een "hack" nu mogelijk is, het is niet de gestroomlijnde workflow die je van de oude Apple gewend was.

Dat gezegd hebbende werken op de iPad pro is gewoon super en mis mijn laptop eigenlijk amper tot niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"