Author Topic: Move: Doet de volgende generatie het licht uit ?  (Read 5964 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online Blue-Eyes

Re: Move: Doet de volgende generatie het licht uit ?
« Reply #25 on: September 9, 2019, 21:59:13 »
Je gaat handig om de ander gemaakte opmerkingen heen van ons....

Ik vind Frank een toffe gozer, ik zie hem graag, maar ik vind Frank zijn postings ook niet altijd fijn, ik zie ook wat een aantal anderen daarvan zeggen in dit topic.
Als je consequent bent vind ik ook dat je Frank daar ook op aan mag spreken (moet!).
Frank is heilig overtuigd dat hij netjes post. Meestal wel, maar soms ook niet netjes.... Dat hoef je zelf niet altijd zo te zien.
Het is een groot goed als je beseft dat iemand anders het anders leest dan jij bedoelt hebt je niet om alles je eigen gaat verdedigen en anderen (met een lange geschiedenis, dat klopt) een ban krijgt.

p..s. mijn echte mening? Opmerkingen van Frank en Raphie beiden niet erg, prima. Lees er doorheen. Maar als je gaat oordelen, dan gelijkwaardig.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO&Homey

Offline twani

« Reply #26 on: September 9, 2019, 22:01:28 »
Je weet dat we minimaal geband hebben.

Jazeker, ik begon stilaan behoorlijk wat vertrouwen in het beoordelingssyteem te krijgen.

Ik ben namelijk van mening dat het huidige modteam krachtig genoeg is om het ook zónder bans af te kunnen.

« Last Edit: September 9, 2019, 22:03:08 by twani »

Online Davey

« Reply #27 on: September 9, 2019, 22:02:56 »
Jazeker, ik begon stilaan behoorlijk wat vertrouwen in het beoordelingssyteem te krijgen.

Ik ben namelijk van mening dat het huidige modteam krachtig genoeg is om het zónder bans af te kunnen.

Very  ^^

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 1389
  • I also love the HTforum
« Reply #28 on: September 9, 2019, 22:04:04 »
Je gaat handig om de ander gemaakte opmerkingen heen van ons....
Ik leg alleen uit waarom er een ban is opgelegd, dat is ook het doel van dit topic.

Online Blue-Eyes

« Reply #29 on: September 9, 2019, 22:07:05 »
Ik leg alleen uit waarom er een ban is opgelegd, dat is ook het doel van dit topic.

Weer handig :P. ;)  lol
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO&Homey

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #30 on: September 9, 2019, 22:08:46 »

Ik ben namelijk van mening dat het huidige modteam krachtig genoeg is om het ook zónder bans af te kunnen.
Dat had ik ook gedacht en faciliteer liever dan bestraffen. Maar kennelijk zijn er nog leden die zich niets van regels, grenzen en een laatste waarschuwing aantrekken en als we dat dan laten gaan, wat dan? Wilde westen, anarchie?  :nowink:

En verkijk je niet op de zes maanden, dat is zijn eigen verleden.
Als hij een schone lei hac gehad was het een week geweest en hadden we waarschijnlijk deze discussie niet gehad aangezien 90% van de posters hier zelf al eens een week hebben gehad  ;)

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #31 on: September 9, 2019, 22:09:17 »
Weer handig :P. ;)  lol
Je bent zelf jaaaaaren admin geweest  ;D

Offline alexeiboris

• full member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 169
  • So many idiots, so few comets.
« Reply #32 on: September 9, 2019, 22:15:37 »
Personen bannen op een forum vanwege een mening, is een uiting van zwakte en onvermogen.

Online chansig

« Reply #33 on: September 9, 2019, 22:17:22 »
Dat (geven van een mening) is niet de reden waarom hij geband is.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 2x Rythmik F12,  Paradigm PW Link met ARC, akoestische aanpassingen en het onmisbare REW.

Online Blue-Eyes

« Reply #34 on: September 9, 2019, 22:17:36 »
:D

Yep, zelfs 2 maanden in mijn eentje ;)
« Last Edit: September 9, 2019, 22:18:01 by Blue-Eyes »

Offline TabCam

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 556
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #35 on: September 9, 2019, 22:19:40 »
Het gaat meer om hoe wordt een RFM opgelost. Het was mijns inziens niet nodig het op deze manier te doen. Ik snap dat we niet het recht van de grootste schreeuwers willen. In dit geval was het handiger te houden bij de eerste moderatie-opmerking en indien nodig te herhalen.

We zijn ook niet gemakkelijk te modereren hoor :angel:. Wat dat betreft zou ik niet graag in jullie schoenen staan en bedankt voor de uitleg.
Set1: PureAudioProject Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, Audiophonics Purifi-amplifier, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Set2: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline alexeiboris

• full member
  • Total likes: 169
  • So many idiots, so few comets.
« Reply #36 on: September 9, 2019, 22:21:29 »
Dat (geven van een mening) is niet de reden waarom hij geband is.
Heeft hij opgeroepen tot geweld dan? Of mensen bedreigd/gedreigd met geweld? Daar zou de grens moeten liggen. Ook bij een forum. Forums staan niet boven de wet en de vvmu.

Offline TabCam

• HT forum legend group
  • Total likes: 556
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #37 on: September 9, 2019, 22:24:45 »
Heeft hij opgeroepen tot geweld dan? Of mensen bedreigd/gedreigd met geweld? Daar zou de grens moeten liggen. Ook bij een forum. Forums staan niet boven de wet en de vvmu.
Niet volgen van forumregels ook. Iedereen mag voor eigen fora e.d. huisregels maken. Daar stem je mee in zodra je bij het forum registreert.
« Last Edit: September 9, 2019, 22:25:02 by TabCam »
Set1: PureAudioProject Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, Audiophonics Purifi-amplifier, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Set2: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #38 on: September 9, 2019, 22:33:48 »
Niet volgen van forumregels ook. Iedereen mag voor eigen fora e.d. huisregels maken. Daar stem je mee in zodra je bij het forum registreert.
Precies.

Overigens met 99,9% van de leden hebben we nooit issues.
0,07% is het soms wat meer werk maar komen we d'r altijd wel uit
0,02% komen we d'r bijna altijd wel uit
en 0,01% ligt er permanent uit.

Online KillerbeeNL

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 206
  • Mijn grenzen opzoeken , en deze toepassen
« Reply #39 on: September 9, 2019, 22:34:26 »
Personen bannen op een forum vanwege een mening, is een uiting van zwakte en onvermogen.
heeft niets met een mening te maken , totaal niet.

Het is de toon en taal die wel of niet respectvol klinkt en daarbij het regelmatig zuigen en negeren van waarschuwingen wat tot een ban leid.

Persoonlijk doe ik niet aan een RTM , of ik moet me bedreigd voelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Offline J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us / JonDoe297
  • Owner
  • Forever Addicted
  • *
  • Total likes: 936
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #40 on: September 9, 2019, 22:39:36 »
Ik heb een pest hekel aan bans
Laat dat voorop staan.
Ik heb bij deze ook niet gestemd.

Laat ik wel duidelijk zijn in wat anders
Het maakt niet uit wat voor mening je post. Zolang er netjes gepost word.

Als ik als mod dit maanden achtereen vraag, verschillende keren aan geef zelfs te stoppen met dat topic als we niet elkaar kunnen respecteren is het dan gek dat uiteindelijk een ban volgt ?

Laat duidelijk zijn
We willen niet bannen. Maar als keer op keer mensen de lol word ontnomen om te posten is het na herhaaldelijke waarschuwingen wel een keer afgelopen. En dit loopt al veel langer dan een paar weken dat is jullie goed bekend.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

Offline eduard

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Total likes: 42
« Reply #41 on: September 9, 2019, 22:40:11 »
Ik snap niet dat men moeite heeft met een ban. Als ralphie bij mij thuis op bezoek had geweest had ik hem waarschijnlijk ook vriendelijk verzocht om weg te gaan.
Ik kan het mis hebben. Maar ik zou zeggen schrijf niet op wat je in een normaal gesprek ook niet zou zeggen.
Tja Frank kan ook aardig in de preekstoel zitten en laat ze misschien wat te vaak uitlokken. Maar hij gebruikt ook wel erg vaak linkjes met voorstellen of eventuele mogelijkheden als feiten zowel op technisch als regelgevings gebieden.

Eduard

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Offline Hanky Panky

• Meesterlijk lid én
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Total likes: 1766
  • Kiss this
« Reply #42 on: September 9, 2019, 22:40:45 »
Daarmee impliceer je dat er van opzet sprake was, dat was niet het geval.

Net zoals uitlokking, dat is de term die Raphie gebruikte, misschien dat HIJ het zo heeft opgevat maar dat was het dus niet. Je kunt alles wat een ander zegt wel op je zelf betrekken. Zelfs dan is het nog geen excuus om zo uit de bocht te vliegen IMO.

Als iemand een opmerking maakt over respect of fatsoenlijkheid direct onder Raphies bericht en daar direct onder roept Frank iets over opvoeding... Echt wel uitlokking en Frank is slim genoeg om dat zelf ook wel te zien mag ik hopen. Dat is 100% een directe aanval op de persoon Raphie.

En als het omgekeerd wordt ingezet als hypothese dan zijn ineens de rapen (Raphies) gaar? In mijn beleving is de enige reden van de ban dat Frank zich op zijn staart getrapt voelde. Het was persoonlijk. En dat kwam me heel bekend voor.....
Wat! Wat! Wat is probleem!!??

Sony 65XE9005 // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV // ASW Cantius 404 Front // B&W M1 Center & rears // SVS PB-1000 in custom exclusive Maple matt

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #43 on: September 9, 2019, 23:17:56 »
En als het omgekeerd wordt ingezet als hypothese dan zijn ineens de rapen (Raphies) gaar?
Wat nou hypothese, omdat hij het woordje "wanneer" er voor zet? Alsjeblieft zeg we zitten niet op nederlandse les. Het was duidelijk een directe persoonlijke en wel hele grove aanval, zijn woorden waren zeer ver over de fatsoensnorm.

In mijn beleving is de enige reden van de ban.....
Ik kan en wil niet oordelen over iemands beleving, onmogelijk.
« Last Edit: September 9, 2019, 23:18:16 by Kjelt »

Online chansig

« Reply #44 on: September 9, 2019, 23:24:29 »
Als ik als mod dit maanden achtereen vraag, verschillende keren aan geef zelfs te stoppen met dat topic als we niet elkaar kunnen respecteren is het dan gek dat uiteindelijk een ban volgt ?

Lees het nog eens een keer en zie de gekheid in bovenstaande zin.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 2x Rythmik F12,  Paradigm PW Link met ARC, akoestische aanpassingen en het onmisbare REW.

Offline Hanky Panky

• Meesterlijk lid én
  • HT forum donateur
  • Total likes: 1766
  • Kiss this
« Reply #45 on: September 9, 2019, 23:40:50 »
Wat nou hypothese, omdat hij het woordje "wanneer" er voor zet? Alsjeblieft zeg we zitten niet op nederlandse les. Het was duidelijk een directe persoonlijke en wel hele grove aanval, zijn woorden waren zeer ver over de fatsoensnorm.

Maar omgekeerd is dus geen probleem.
Wat! Wat! Wat is probleem!!??

Sony 65XE9005 // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV // ASW Cantius 404 Front // B&W M1 Center & rears // SVS PB-1000 in custom exclusive Maple matt

Offline Perfectionist

• Administrator
  • Trade Count: (+19)
  • Total likes: 72
  • Wat perfect is bepaal je zelf.
« Reply #46 on: September 10, 2019, 00:08:29 »
Even voor de goede orde: de ban was uiteindelijk unaniem binnen het team. Wel degelijk is de context meegenomen.
Ik was in eerste instantie voor een afkoel van een week, maar ben toch uiteindelijk wel meegegaan.

Het gaat uiteindelijk om gedrag wat al veel langer speelt. En een historie van herhaaldelijke bans waar geen leereffect uit lijkt te ontstaan. Sommigen hier discussiëren ook pittig, maar altijd is er uiteindelijk de knipoog, of wordt men weer inhoudelijk.
Dan is het zeker geen probleem.

Het blijven moeilijke afwegingen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Offline squadra

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Total likes: 52
« Reply #47 on: September 10, 2019, 05:55:02 »
Volgens mij heeft 'ie aangegeven dat boten met vluchtelingen/migranten tot zinken mogen worden gebracht...
Ik ben benieuwd of er daarvoor nog RTM' s zijn gedaan (niet door mij iig.)
It takes no knowledge to read internet reviews, whip out a credit card, and swap in an expensive component with a good story. Follow it up with uncontrolled listening with a pre-existing bias and no actual knowledge to clutter up things, and you have a wonderful story to tell people on the Internet.
NL: Raspberry Pi 3B+ + Allo DigiOne -> Dynaudio AIR15 + BASE12
TH: Raspberry Pi 3B+ + Allo DigiOne -> FiiO Taishan -> JBL LSR308

Offline Roksan

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+19)
  • Total likes: 174
  • Born to run
    • Auto museum Schagen
« Reply #48 on: September 10, 2019, 05:56:50 »
Ik zou zeggen, laat Raphie het EV topic eens opschonen van alle dubbele discussies. Daar is die minsten een half jaar zoet mee!

Iemand monddood maken door een ban, vind ik persoonlijk geen juiste oplossing. Iemand aanspreken op zijn gedrag is overigens niks mis mee.
Maar waar twee kijven hebben er over het algemeen ook twee schuld.

En Frank dat er in mijn ogen nu quasi onschuldig gezegd wordt dat je niet mee gestemd hebt, maar wel een laatste waarschuwing gegeven hebt, is een beetje apart toch?
Ik ben wel eens benieuwd of Raphie buiten het topic om direct is benaderd (via PM) en uitgesproken is waarom zijn gedrag onacceptabel is?

Online Davey

« Reply #49 on: September 10, 2019, 07:00:40 »
 ^^