Author Topic: Move: Doet de volgende generatie het licht uit ?  (Read 7493 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline twani

Move: Doet de volgende generatie het licht uit ?
« on: September 9, 2019, 20:08:15 »
Ach ja, ik kan wat zeggen, maar dan gaan er weer een paar huilen. Frank is lekker consequent door persoonlijk naar mij te worden. Zonder reden, gewoon omdat het kan.
Wanneer ik zeg dat Frank een gebrekkige opvoeding heeft genoten, dus indirect zeg dat zijn ouders hem grondig verprutst hebben. En dat hij tevens gezond verstand ontbeert, dan krijg ik gegarandeerd een ban. Rancuneus zielig gedrag is het.

En dat kost je dan 6 maanden.

Man man, wat staat er nou helemaal nog....

Is het laatste dat ik er over zeg maar ik vind het echt nergens op slaan.

Doe gewoon een afkoel van een dag, desnoods een week als je er dan tóch iets mee wil.

Maar 6 maanden is disproportioneel en riekt naar machtsmisbruik omdat bepaalde mensen Raph niet “motten”.

Dat er hele volksstammen zijn die m hier juist wél graag zien telt kennelijk even niet.

Jammer.
« Last Edit: September 9, 2019, 20:10:06 by twani »

Offline Blue-Eyes

Re: Move: Doet de volgende generatie het licht uit ?
« Reply #1 on: September 9, 2019, 20:15:02 »

Doe gewoon een afkoel van een dag, desnoods een week als je er dan tóch iets mee wil.

Maar 6 maanden is disproportioneel en riekt naar machtsmisbruik omdat bepaalde mensen Raph niet “motten”.

Dat er hele volksstammen zijn die m hier juist wél graag zien telt kennelijk even niet.

Jammer.

Mee eens.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO&Homey

Offline Davey

« Reply #2 on: September 9, 2019, 20:19:06 »

Jammer.

Zeker ook mee eens. Machtsmisbruik zal ik het niet noemen maar er zit een verleden in als de straf zo hoog is.

Gezien de tekst waar het om gaat en de uitlokking van andere leden richting Raphie is het wel buitensporig lang  :nopompom:.

Offline Blue-Eyes

« Reply #3 on: September 9, 2019, 20:43:57 »
En als MODS hun eigen uitspraken nuanceren met het argument dat het niet zo bedoeld is, dat de ander het zo leest...... Bijzonder. Is dat dan minder grievend of erg?

Beetje meten met meerdere maten. Aan de andere kant, fair enough, weet Raphie donders goed hoe het spel gespeeld moet worden. Daar kan hij zelf zeker iets aan doen. Maar de kinderachtigheid van sommige leden aan de andere kant is voor mij ook tenenkrommend, net zo erg als zij het gedrag van Raphie vinden, vind ik dat gedrag, huilie huilie , bijzonder ergelijk gedrag.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO&Homey

Offline Davey

« Reply #4 on: September 9, 2019, 20:55:13 »
En als MODS hun eigen uitspraken nuanceren met het argument dat het niet zo bedoeld is, dat de ander het zo leest...... Bijzonder. Is dat dan minder grievend of erg?

Beetje meten met meerdere maten. Aan de andere kant, fair enough, weet Raphie donders goed hoe het spel gespeeld moet worden. Daar kan hij zelf zeker iets aan doen. Maar de kinderachtigheid van sommige leden aan de andere kant is voor mij ook tenenkrommend, net zo erg als zij het gedrag van Raphie vinden, vind ik dat gedrag, huilie huilie , bijzonder ergelijk gedrag.

^^

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 1615
  • I also love the HTforum
« Reply #5 on: September 9, 2019, 20:59:05 »

Niet ter verdediging maar ter verduidelijking want kennelijk kent nog steeds niet iedereen de regels  :dry:
Het was een ban of een afkoelban.
Er is gestemd, optelling van meerdere waarschuwingen negeren waaronder een laatste waarschuwing nog geen maand geleden en dan nog meerdere keren tenenkrommend posten gevolgd door zwaar over de grens gaan.
Uitslag stemming: ban!

Regels zijn: ban duur is gelijk aan laatste banduur. Dat is dus zes maanden.
Geeft ook aan dat degene die het betreft al vaker geband is geweest.

Offline Blue-Eyes

« Reply #6 on: September 9, 2019, 21:02:07 »
Dat was niet mijn punt ;)

Maar klaar, meer wil ik er ook niet van maken, en we gaan over tot de orde van de dag ;)
« Last Edit: September 9, 2019, 21:10:37 by Blue-Eyes »

Offline twani

« Reply #7 on: September 9, 2019, 21:16:40 »

Niet ter verdediging maar ter verduidelijking want kennelijk kent nog steeds niet iedereen de regels  :dry:
Het was een ban of een afkoelban.
Er is gestemd, optelling van meerdere waarschuwingen negeren waaronder een laatste waarschuwing nog geen maand geleden en dan nog meerdere keren tenenkrommend posten gevolgd door zwaar over de grens gaan.
Uitslag stemming: ban!

Regels zijn: ban duur is gelijk aan laatste banduur. Dat is dus zes maanden.
Geeft ook aan dat degene die het betreft al vaker geband is geweest.

6 maanden....  voor een gewapende roofoverval krijg je in Nederland nog mínder :D

Mag Raph niet een middagje schoffelen?  Dat past meer in het NL strafsysteem :laugh:
« Last Edit: September 9, 2019, 21:17:47 by twani »

Offline chansig

« Reply #8 on: September 9, 2019, 21:19:07 »
 :D

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12,  Paradigm PW Link met ARC, akoestische aanpassingen en het onmisbare REW.

Offline chansig

« Reply #9 on: September 9, 2019, 21:23:03 »
Of laat hem kijken naar de een compilatie van alle slechte momenten (risicoloze breedte ballen, afzwaaiende voorzetten, domme zinloze overtredingen etc) van Veltman.

Jaja...ik zit voetbal te kijken.

Gr. Hans
« Last Edit: September 9, 2019, 21:23:55 by chansig »
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12,  Paradigm PW Link met ARC, akoestische aanpassingen en het onmisbare REW.

Offline Hanky Panky

• Meesterlijk lid én
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 2213
  • Kiss this
« Reply #10 on: September 9, 2019, 21:24:31 »

Een beslissing mede op basis van vaagheden als 'diverse rtm's van mensen die zich ergeren' wat het er in ieder geval niet transparanter op maakt. Ik erger mij ook wel eens aan de stelligheid waarmee wensdenken soms op nepnieuws-achtige wijze door Frank wordt neergezet. Dan ook maar massaal een rtm aan zijn adres? Dat zou toch ronduit sneu zijn..... Dat los je op door iemand daar op aan te spreken in een discussie.

Je bent hier al redelijk anoniem en dan moet je kennelijk nog anoniemer miepen bij de meester  :-X
Wat! Wat! Wat is probleem!!??

Sony 65XE9005 // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV // ASW Cantius 404 Front // B&W M1 Center & rears // SVS PB-1000 in custom exclusive Maple matt

Offline chansig

« Reply #11 on: September 9, 2019, 21:27:53 »
Voorstel over die rtm's: ieder lid mag er op week/maand/jaar basis een aantal doen. Wanneer een rtm onterecht is verlies je het recht om die knop te gebruiken voor een bepaalde periode.

Of gewoon afschaffen... :D

Gr. Hans

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #12 on: September 9, 2019, 21:28:47 »
6 maanden....  voor een gewapende roofoverval krijg je in Nederland nog mínder :D

Mag Raph niet een middagje schoffelen?  Dat past meer in het NL strafsysteem :laugh:
Wat kan ik er van zeggen.
De regels zijn duidelijk jaren geleden ingesteld omdat andere persoon die inmiddels hier al jaren permanent zijn verbannen keer op keer door bleven gaan en na een week gewoon weer door gingen.
Zes maanden dan heb je drie keer binnen je proefperiode weer de regels grof overtreden dat zegt nogal wat. En ja dat werkt nu tegen je net als dat dit in het NL rechtssysteem tegen je werkt als je een first timer bent of een draaideur overtreder.
Kan er niets anders van maken.

Offline Davey

« Reply #13 on: September 9, 2019, 21:33:23 »
Het uitlokken van Raphie is niet bestraft wat wellicht nog onrechtvaardiger aanvoelt, dat zuigen en blijven zuigen. In het topic heb ik daar toen ook melding van gemaakt. Raphie komt dan, wellicht wat onhandig, recht voor zijn raap en dat is zijn ondergang voor 6 maanden. Dan hebben de zuigers helaas gewonnen en dat voelt dan niet helemaal eerlijk  :dontgetit:

Die RTM is inderdaad kansloos in mijn wereld en word naar mijn idee ook gebruikt als een excuus om een gelijk te halen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het zo vaak voorkomt zo'n RTM. In de discussie was het dan wel handig dat heeeeel veel mensen een RTM hadden gedaan  :eh:.

Offline Davey

« Reply #14 on: September 9, 2019, 21:34:57 »
Of laat hem kijken naar de een compilatie van alle slechte momenten (risicoloze breedte ballen, afzwaaiende voorzetten, domme zinloze overtredingen etc) van Veltman.

Gr. Hans

Nou zeg, die Veltman. Met dubbel lucht erover heen en nog een keertje terug voor de zekerheid  :D

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #15 on: September 9, 2019, 21:36:03 »
Een beslissing mede op basis van vaagheden als 'diverse rtm's van mensen die zich ergeren'
De discussie niet vertroebelen met dit soort ruis aub.
Raphie had een maand geleden al een laatste waarschuwing gehad, hoeveel moet je er geven voor iemand door heeft dat het ernst is? Daarna is ie lang op en net over het randje door blijven gaan tot hij er opeens flink overheen schoot.

Admins hebben gestemd, ter info Frank heeft niet mee gestemd.

Offline Han S

« Reply #16 on: September 9, 2019, 21:39:24 »
De aanleiding was volgens mij een post van Frank waarin hij vroeg of het allemaal wat netter kon en daarmee had hij een punt, want het stuift af en toe en niet iedereen kan daar tegen.

Ik reageerde daarom met de mededeling dat netheid een talent is.

Daarop reageerde Frank met iets als opvoeding en common sense en daarmee voelde Raphie zich persoonlijk in de kruis getast. Valt ook wel wat voor te zeggen.
En Raphie heeft een bepaalde manier van zich uitdrukken, waar ook niet iedereen vrolijker van wordt, maar hallo, het is hier geen kleuterklasje.

Maak die ban maar weer ongedaan, heeft ie niet verdiend.

Offline chansig

« Reply #17 on: September 9, 2019, 21:40:59 »
Het stelselmatig ontkennen van je eigenste aandeel in het niet goed lopen van een discussie, gebruik maken van je positie als beheerder/mod binnen de discussie, het stelselmatig de ander de schuld geven in de discussie...vind het best wel kinderlijk gedrag.

Ik zeg vroeg naar bed zonder eten.

Even voor de duidelijkheid dan: Wat wordt er besproken ?

Gr. Hans

Offline Hanky Panky

• Meesterlijk lid én
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Total likes: 2213
  • Kiss this
« Reply #18 on: September 9, 2019, 21:42:01 »
Raphie had een maand geleden al een laatste waarschuwing gehad, hoeveel moet je er geven voor iemand door heeft dat het ernst is? Daarna is ie lang op en net over het randje door blijven gaan tot hij er opeens flink overheen schoot.

Admins hebben gestemd, ter info Frank heeft niet mee gestemd.

Vertroebelen?

Het was één van de kapstokhaken die Frank gebruikte om Raphie aan op te hangen. IK introduceer dat gegeven niet in de discussie.
Wat! Wat! Wat is probleem!!??

Sony 65XE9005 // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV // ASW Cantius 404 Front // B&W M1 Center & rears // SVS PB-1000 in custom exclusive Maple matt

Offline Davey

« Reply #19 on: September 9, 2019, 21:44:12 »

Afkoelen en weer doorgaan  :thumbs-up:

Ik zeg vroeg naar bed zonder eten.

Prima oplossing, net zoals het schoffelen.

Vertroebelen?

Het was één van de kapstokhaken die Frank gebruikte om Raphie aan op te hangen. IK introduceer dat gegeven niet in de discussie.

^^

Offline twani

« Reply #20 on: September 9, 2019, 21:48:31 »

Inderdaad.   

Dikke dikke vette onzin en het getuigt in deze wereld met flagrante misstanden ook niet van heel veel realiteitszin.

Jongens get alive en stop met die RTM bullshit en dat kinderachtige geban.

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #21 on: September 9, 2019, 21:51:45 »
Daarmee impliceer je dat er van opzet sprake was, dat was niet het geval.

Net zoals uitlokking, dat is de term die Raphie gebruikte, misschien dat HIJ het zo heeft opgevat maar dat was het dus niet. Je kunt alles wat een ander zegt wel op je zelf betrekken. Zelfs dan is het nog geen excuus om zo uit de bocht te vliegen IMO.

Meerdere admins hebben er naar gekeken en beoordeeld.

Offline twani

« Reply #22 on: September 9, 2019, 21:53:37 »

Gr. Hans

Já, haal m van t Veltman.

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #23 on: September 9, 2019, 21:53:44 »
Jongens get alive en stop met die RTM bullshit en dat kinderachtige geban.
Je weet dat we minimaal geband hebben.
Kinderachtig gedoe, anderen beledigen, onnodig grenzen opzoeken en provoceren, helaas dat het kennelijk toch weer nodig is.

Online TabCam

• Highly esteemed member group
  • Total likes: 784
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #24 on: September 9, 2019, 21:55:31 »
Ik snapte de eerste opmerking helemaal niet. Raphie zegt het misschien wat directer maar ik heb én erger én irritanter gezien. Als moderators alle RFM opmerking doorgeven wordt het er ook niet duidelijker. De discussie werd scherp maar niet vervelend gevoerd mijns inziens. Heb liever iemand die duidelijk is!

Of je de opmerking zo persoonlijk moet opvatten is de vraag. Ik merk wel dat hij als een stier op een rode doek reageert. Gezien de geschiedenis mag moderatie ook wel met een beetje vertraging.

Wat mij betreft kan je ook kijken per geval of een andere manier van modereren dan wel andere  moderator niet veel effectiever is. Modereren is ook een soort bemiddelen en kalmeren. Zo werkte het precies andersom.

HT set: PAP Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000