2

Author Topic: Move: Doet de volgende generatie het licht uit ?  (Read 5911 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Blue-Eyes

Re: Move: Doet de volgende generatie het licht uit ?
« Reply #50 on: September 10, 2019, 07:09:30 »
Als iemand een opmerking maakt over respect of fatsoenlijkheid direct onder Raphies bericht en daar direct onder roept Frank iets over opvoeding... Echt wel uitlokking en Frank is slim genoeg om dat zelf ook wel te zien mag ik hopen. Dat is 100% een directe aanval op de persoon Raphie.

En als het omgekeerd wordt ingezet als hypothese dan zijn ineens de rapen (Raphies) gaar? In mijn beleving is de enige reden van de ban dat Frank zich op zijn staart getrapt voelde. Het was persoonlijk. En dat kwam me heel bekend voor.....

Daar doelde ik dus op, en op je laatste zin. Die kan ik me ook nog herinneren en doelde ook daar bewust op.
Daarom roep ik "meten met 2 maten".
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO&Homey

Offline twani

« Reply #51 on: September 10, 2019, 07:15:35 »
Volgens mij heeft 'ie aangegeven dat boten met vluchtelingen/migranten tot zinken mogen worden gebracht...
Ik ben benieuwd of er daarvoor nog RTM' s zijn gedaan (niet door mij iig.)

Waarom? 

Iedereen begrijpt dat Raphie dat niet écht wil maar het alleen maar gebruikt om aan te geven dat hij het niet eens is met de manier waarop migratie momenteel wordt gefaciliteerd en vooral ook de reden waarom die mensen komen. (Economisch)

Als je dat soort uitspraken in een discussie niet op juiste wijze kunt plaatsen dan is dat wel een beetje dommig. En als daar dan ook nog rtm’s van komen is dat stuitend.

Natuurlijk wil hij niemand dood.

Pfff, dat ik dat moet uitleggen........  Je verwacht het niet.....

Offline chansig

« Reply #52 on: September 10, 2019, 07:49:28 »
Eens zien of we dit een EV topic kunnen maken: Herhalen van zetten en de schuld per definitie bij de ander leggen.

Het mod team heeft zijn standpunt gegeven. Ze konden echt niet anders. Die gaan echt niet meer iets anders zeggen. Met een beetje mazzel heb ze een shit load aan pm's gekregen met veren over hoe goed ze het hebben gedaan.

Degene die vonden dat een ban niet nodig was, hebben ingezoomd op de wisselwerking tussen mn Doorhof en anderen en Raphie specifiek. Die hebben hun zegje ook gedaan. Zij hebben hun likjes ook binnen.

Lijkt me wel klaar dan.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 2x Rythmik F12,  Paradigm PW Link met ARC, akoestische aanpassingen en het onmisbare REW.

Online J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us / JonDoe297
  • Owner
  • Forever Addicted
  • *
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 934
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #53 on: September 10, 2019, 08:17:06 »
Ik denk dat het heel verstandig voor mensen is het volgende te realiseren.

Als ik de ban gegeven zou hebben zou die al veel eerder gekomen zijn. Immers die aanvaringen met mij zijn al maanden bezig.

Als je zijn post gedrag bekijkt zie je al snel dat ik niet de enige ben die van hem flinke rake opmerkingen krijgt.

Ik heb persoonlijk heel vaak in beide topics waarschuwingen gegeven aan het adres van raphie. En verschillenden opmerkingen gekregen "je maakt jezelf ongeloofwaardig als mod als je niet banned na zoveel waarschuwingen" maar ik heb een pest hekel aan bans en zie het echt als laatste middel om een topic rust te geven of om er voor te zorgen dat een sfeer niet bedorven word.

Mijn fout?
Ik heb veel te lang dingen die persoon waren door laten gaan. Raphie kreeg waarschijnlijk het idee dat het allemaal wel ok was (en daarmee ook een groepje andere) en maakte een paar topics daarmee zeer "onvriendelijk".

Na herhaaldelijke RTMs over oa opmerkingen over migranten (dus niets met Evs) is er natuurlijk een punt dat je als mod team een beslissing moet maken.

Laten we dit door gaan als de enkele reactie op een verzoek tot normaal gedrag word beantwoord met een aanval op "machtsmisbruik" en "monddood maken" ?

Een waarschuwing heren, is simpelweg een opmerking dat het gedrag van iemand niet gewenst is op dit forum. Je kan dan 3 dingen doen

1. Je zegt niets maar past je aan
2. Je geeft even aan dat je het niet zo bedoelde en past je aan
3. Je negeert het en gaat gewoon door
4. Je gaat er keihard tegen in en vind dat jij niets fout doet en als mensen zich aan je ergeren zich maar moeten conformeren aan jouw ziens en post wijze.

Nummer 4 kan even goed gaan maar op een gegeven moment is natuurlijk de maat vol .

Het is jammer dat er dan al weer 3 pagina's vol staan met bezwaren, ik raadt je aan ook even te denken wat jij als mod zou doen als er over een lid na 2x ban for life (waarvan ik persoonlijk toestemming heb gegeven die op te heffen) wederom continue mensen schoffeerd.

Tussen raphie en mij is zover ik weet niets persoonlijks, tenminste niet van mijn kant, ik heb raphie een tijd geleden voor de camera gehad en toen een normaal gesprek met hem gehad over wat ik deedt en over zijn "soms" "aparte" manier van posten, ja ik ben het 100% eens met de ban, maar het is een optelsom.

Opmerkingen die naar mijn gericht zijn zullen amper een ban opleveren, het frustreert soms dat een topic om zeep geholpen word, heel soms doet het persoonlijk zeer maar bans zal het amper opleveren.

Opmerkingen over migranten is op elk forum ontoelaatbaar. En als daar een rtm over binnen komt moet je niet gek opkijken als dat nu net een druppel is.

Daarnaast is raphie al 2x eerder voor lange tijd gebanned dus het is niet zo dat dit ineens uit de lucht komt. En alle bans gaan over exact hetzelfde. Na herhaaldelijke waarschuwingen toch stug doorposten op een destructieve en persoonlijke manier.

En kunnen we nu aub de mods even het respect geven dat ze verdienen. Iedereen doet dit vrijwillig en met zeer veel zorg.

Als een van de weinige forums hebben wij een totaal transparant ban en mod beleidt. En je ziet hoe weinig er feitelijk gebanned word. Als het dan een keer gebeurt lees je dan even in en vertrouw het mod.team.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

Offline chansig

« Reply #54 on: September 10, 2019, 08:20:05 »
Was al duidelijk dat jij vindt dat jou geen enkele blaam treft.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 2x Rythmik F12,  Paradigm PW Link met ARC, akoestische aanpassingen en het onmisbare REW.

Online J.A.F._Doorhof

• Owner
  • Forever Addicted
  • *
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #55 on: September 10, 2019, 08:36:01 »
Dat zeg ik toch niet Hans?
De blaam die mij treft is dat ik het "volledig' uit de hand heb laten lopen .ik had veel eerder moeten aangeven aan het mod team er naar te kijken.

Maar je moet je ook realiseren dat ook ik een mens ben.
En als je iemand lang genoeg in een hoek drukt en op een bepaalde manier "irriteert" dan kan daar ook een reactie op komen. Ik ben er alleen wel van overtuigd dat ik over het algemeen redelijk netjes ben gebleven. En mijn opmerkingen puur gaf als weer.woord.

Heel simpel
Je opent een topic omdat je de kleur rood mooi vind en het enige in dat topic wat je hoort is dat rood lelijk is. Wat doe je dan?

Je verdedigt je standpunt want jij vind rood wel mooi en probeert mensen dan te overtuigen waarom. Als naast aanvallen naar de kleur rood .ook je als persoon word aangevallen of belachelijk word gemaakt is er een punt dat ELK mens van zich af gaat bijten.

Kijk naar je eigen opmerking
Waarom doe je die post net na een post waarin ik aangeef dat ik.een fout heb gemaakt in het te lang door laten gaan maar ook het mod team verdedig en aangeef dat het niet alleen om dat topic ging ?

Raphie wist wat hij deed.
Doordat ik niet ingreep ging het gedrag door naar ook andere leden en op een gegeven moment moet je dan ingrijpen.

Mijn fout?
Stoppen met een topic dat me lief is omdat de sfeer absoluut negatief is .maar is dat hoe een forum werkt?

Als een topic iemand niet aanstaat gewoon net zo lang klieren tot degene.die wel geïnteresseerd zijn monddood gemaakt zijn of niet meer lezen omdat er alleen maar troep in staat ?

Kom op ?
Laten we het aub gezellig houden en de boel niet bederven. De beslissing is gemaakt en ik kan me niet indenken dat raphie hem niet zag aankomen na weken van waarschuwingen.
Custom installer

Offline KillerbeeNL

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 203
  • Mijn grenzen opzoeken , en deze toepassen
« Reply #56 on: September 10, 2019, 09:01:54 »

Heel simpel
Je opent een topic omdat je de kleur rood mooi vind en het enige in dat topic wat je hoort is dat rood lelijk is. Wat doe je dan?

Je verdedigt je standpunt want jij vind rood wel mooi en probeert mensen dan te overtuigen waarom. Als naast aanvallen naar de kleur rood .ook je als persoon word aangevallen of belachelijk word gemaakt is er een punt dat ELK mens van zich af gaat bijten.

Laten we het aub gezellig houden en de boel niet bederven. De beslissing is gemaakt en ik kan me niet indenken dat raphie hem niet zag aankomen na weken van waarschuwingen.

Als jij de kleur rood mooi vind en iedereen in dat draadje vind de kleur lelijk , maar jij blijft de kleur rood verdedigen dan zal dat op een gegeven moment irriteren.

Vind jij de kleur rood mooi ? prima toch maar laat het dan los en probeer anderen dan ook niet te overtuigen.

Over Raphie , die had beter moeten weten en de opmerking over immigranten ? m.i. onacceptabel op een forum laat staan in de werkelijke wereld ongeacht je "het ook anders kan lezen".

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
« Last Edit: September 10, 2019, 09:03:56 by KillerbeeNL »
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Offline mancaver

« Reply #57 on: September 10, 2019, 10:13:17 »
Heel simpel
Heel Simpel
Je opent een volstrekt irrelevant topic op een HTforum en staat er raar van te kijken dat er andere meningen zijn....
Een topic over Trump: Onenigheid door politieke meningen
Een topic over Electrisch rijden: Onenigheid door visies op het onderwerp
Een topic over de toekomst en licht uitdoen: Onenigheid omdat de eigenaar -en hoofdmod rood wel mooi vindt....

Meerdere topics waar members met een sterke eigen mening (maar soms een zwakkere 'laat maar varen' mentaliteit) geprikt worden door de welbespraakte members, met vaak stiekeme en prikkende posts, met een belerend toontje en wanneer deze gepost zijn lachend in het vuistje wachtend op wat komen gaat.... Oh en niet te vergeten de RTM knop te gebruiken om het een en ander te versnellen.

Ga je ook op het Greenpeace forum klagen over de een slechte lens van Nikon?!? Krijg je waarschijnlijk dezelfde reacties.

Need I say more?

Offline mancaver

« Reply #58 on: September 10, 2019, 10:16:48 »
Waarom? 

Iedereen begrijpt dat Raphie dat niet écht wil maar het alleen maar gebruikt om aan te geven dat hij het niet eens is met de manier waarop migratie momenteel wordt gefaciliteerd en vooral ook de reden waarom die mensen komen. (Economisch)

Als je dat soort uitspraken in een discussie niet op juiste wijze kunt plaatsen dan is dat wel een beetje dommig. En als daar dan ook nog rtm’s van komen is dat stuitend.

Je vergeet dat de linkse rakkers er alles doen om iemand met rechtse politieke mening als 'slecht mens' te profileren. ;) Moet wel want hun zijn immers de 'goeie'

Offline morca

• Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 191
« Reply #59 on: September 10, 2019, 10:32:44 »
Heeft hij opgeroepen tot geweld dan? Of mensen bedreigd/gedreigd met geweld? Daar zou de grens moeten liggen. Ook bij een forum. Forums staan niet boven de wet en de vvmu.
Mensen die dreigen met geweld moeten ze eraf trappen en nooit meer terug laten  imo.

Online Hanky Panky

• Meesterlijk lid én
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 1772
  • Kiss this
« Reply #60 on: September 10, 2019, 11:20:33 »
De blaam die mij treft is dat ik het "volledig' uit de hand heb laten lopen

Als dat het enige zelfinzicht is dat je meeneemt uit deze ervaring dan is er nog een lange weg te gaan......
Wat! Wat! Wat is probleem!!??

Sony 65XE9005 // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV // ASW Cantius 404 Front // B&W M1 Center & rears // SVS PB-1000 in custom exclusive Maple matt

Offline Han S

« Reply #61 on: September 10, 2019, 11:26:17 »
Waarom? 

Je moet eens kijken op muzikanten en motor forums, daar zou Raphie een watje zijn vergeleken met anderen. En daar mag ik modderen en ik heb nog nooit iemand hoeven bannen.

Maar zoals altijd: de beste stuurlui staan aan wal en ga het maar eens doen, in je vrije tijd een forum beheren tegen de riante vergoeding van € 0.00.

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Total likes: 1388
  • I also love the HTforum
« Reply #62 on: September 10, 2019, 11:34:33 »
Je moet eens kijken op muzikanten en motor forums, daar zou Raphie een watje zijn vergeleken met anderen.
Daar willen we dan ook zeker niet naar toe.  ;D
Zoals ik al eerder poste het htforum is op zich een prima forum waar in de meerderheid netjes met elkaar wordt omgegaan en dat willen we graag zo houden.

Overigens met 99,9% van de leden hebben we nooit issues.
0,07% is het soms wat meer werk maar komen we d'r altijd wel uit
0,02% komen we d'r bijna altijd wel uit
en 0,01% ligt er permanent uit.

Offline TabCam

• HT forum legend group
  • Total likes: 555
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #63 on: September 10, 2019, 12:31:54 »
Je vergeet dat de linkse rakkers er alles doen om iemand met rechtse politieke mening als 'slecht mens' te profileren. ;) Moet wel want hun zijn immers de 'goeie'
Andersom gebeurd net zo goed zoals het verwijt "gutmensch" te zijn e.d. Beide zijn onzin. Het ging niet om de mening maar hoe die gebracht wordt. Ik kan het enorm oneens zijn met een mening, alleen zal ik nog vinden dat zij die mogen uitdragen. Er is wel een grens aan de manier waarop je het brengt.
Set1: PureAudioProject Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, Audiophonics Purifi-amplifier, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Set2: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline TabCam

• HT forum legend group
« Reply #64 on: September 10, 2019, 12:34:48 »
Heel Simpel
Je opent een volstrekt irrelevant topic op een HTforum en staat er raar van te kijken dat er andere meningen zijn....
Een topic over Trump: Onenigheid door politieke meningen
Een topic over Electrisch rijden: Onenigheid door visies op het onderwerp
Een topic over de toekomst en licht uitdoen: Onenigheid omdat de eigenaar -en hoofdmod rood wel mooi vindt....

Meerdere topics waar members met een sterke eigen mening (maar soms een zwakkere 'laat maar varen' mentaliteit) geprikt worden door de welbespraakte members, met vaak stiekeme en prikkende posts, met een belerend toontje en wanneer deze gepost zijn lachend in het vuistje wachtend op wat komen gaat.... Oh en niet te vergeten de RTM knop te gebruiken om het een en ander te versnellen.

Ga je ook op het Greenpeace forum klagen over de een slechte lens van Nikon?!? Krijg je waarschijnlijk dezelfde reacties.

Need I say more?
We verschillen ook van mening over HT. daar heb je net zo prikkelende posts. Ook daar worden mensen gevraagd niet te trollen of het netjes te houden. Het onderwerp maakt wat mij betreft niet uit!
Set1: PureAudioProject Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, Audiophonics Purifi-amplifier, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Set2: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline TabCam

• HT forum legend group
« Reply #65 on: September 10, 2019, 12:37:34 »
De blaam die mij treft is dat ik het "volledig' uit de hand heb laten lopen .ik had veel eerder moeten aangeven aan het mod team er naar te kijken.

En als je iemand lang genoeg in een hoek drukt en op een bepaalde manier "irriteert" dan kan daar ook een reactie op komen. Ik ben er alleen wel van overtuigd dat ik over het algemeen redelijk netjes ben gebleven. En mijn opmerkingen puur gaf als weer.woord.

Heel simpel

Waarom doe je die post net na een post waarin ik aangeef dat ik.een fout heb gemaakt in het te lang door laten gaan maar ook het mod team verdedig en aangeef dat het niet alleen om dat topic ging ?

Doordat ik niet ingreep ging het gedrag door naar ook andere leden en op een gegeven moment moet je dan ingrijpen.

Mijn fout?
Stoppen met een topic dat me lief is omdat de sfeer absoluut negatief is .maar is dat hoe een forum werkt?

Als een topic iemand niet aanstaat gewoon net zo lang klieren tot degene.die wel geïnteresseerd zijn monddood gemaakt zijn of niet meer lezen omdat er alleen maar troep in staat ?

Kom op ?
Helemaal eens dat je ook een mens bent en dat moet kunnen. Wel is het zo dat als je zowel inhoudelijk bij het onderwerp betrokken bent en modereert, het lastig wordt. Mensen gaan dan bijgedachten hebben en emoties spelen sneller op.

Mij lijkt het handig om misschien wel eerder in te grijpen, maar dan wel door mods die niet bij het onderwerp betrokken zijn.  Dan maakt de discussie erover ook veel eenvoudiger.

Online Hanky Panky

• Meesterlijk lid én
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Total likes: 1772
  • Kiss this
« Reply #66 on: September 10, 2019, 13:01:44 »
Helemaal eens dat je ook een mens bent en dat moet kunnen. Wel is het zo dat als je zowel inhoudelijk bij het onderwerp betrokken bent en modereert, het lastig wordt. Mensen gaan dan bijgedachten hebben en emoties spelen sneller op.

Mij lijkt het handig om misschien wel eerder in te grijpen, maar dan wel door mods die niet bij het onderwerp betrokken zijn.  Dan maakt de discussie erover ook veel eenvoudiger.

Dat zou dan betekenen dat je de 'baas' ook met enige regelmaat moet gaan terugfluiten als die voor de 100e keer een mening als een feit brengt of op een andere manier doordramt.

Ik zie die correctie niet gebeuren.
Wat! Wat! Wat is probleem!!??

Sony 65XE9005 // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV // ASW Cantius 404 Front // B&W M1 Center & rears // SVS PB-1000 in custom exclusive Maple matt

Online J.A.F._Doorhof

• Owner
  • Forever Addicted
  • *
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #67 on: September 10, 2019, 13:08:05 »
Dat laatste is inderdaad mijn grootste fout geweest.
Daardoor worden dingen erger en raakt het in een spiraal.

Het is alleen zo (en daarom snap ik die aanval op mij ook niet) dat ik nooit eigenlijk RTM gebruik, ik heb ook altijd aangegeven dat als er een aanval op mij persoonlijk plaats vind ik niet wil dat daar bans uit voortvloeien tenzij het echt totaal uit de hand loopt natuurlijk, juist als forum eigenaar vind ik het niet netjes om bans te geven als ik daar zelf bij betrokken ben. Normaal helpt een verzoek tot respect, en uiterste redmiddel een waarschuwing. Ik had in dat topic gewoon 3 maanden geleden al de RTM button moeten gebruiken.

Elke post die ik doe om dingen uit te leggen word wel weer wat uitgehaald wat anders uitgelegd kan worden en voor je het weet krijg ik te horen dat ik een ban zou moeten hebben.
Aanspreken op nalatigheid... absoluut, had veel eerder in moeten grijpen.

Stellig posten (met onderbouwing) absoluut, maar breekt geen fatsoen normen.

De RTMs over minderheden en wat andere persoonlijke aanvallen PLUS de voorgeschiedenis waar al 2x een ban for life is omgezet naar "ok kom maar terug maar aub gedraag je" leiden dan tot zo een beslissing.
Waarom denk je dat ik Raphie zo vaak gewaarschuwd heb en aangegeven heb dat hij echt gevaar liep?
Voor de lol?
Nee natuurlijk niet, omdat ik absoluut niet wil dat iemand een ban oploopt, een afkoel periode is ok, maar bans vind ik enorm rot.
Maar ergens moet je wel.

Custom installer

Online J.A.F._Doorhof

• Owner
  • Forever Addicted
  • *
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #68 on: September 10, 2019, 13:11:17 »
@HP.
Er is een levensgroot verschil in mijn optiek tussen :
Je mening blijven herhalen op een "naar mijn inziens" redelijke manier met onderbouwing en ervaring, en ja dat kan mensen inderdaad irriteren.

En de boel op de spits drijven door zonder enige vorm van onderbouwing in een EV topic maar negatief/lacherig te gaan doen over EVs.
Dat wekt inderdaad frustatie op, en net als ieder ander mens ben ik ook maar een mens. En dat is ook de hoofdreden dat ik dingen bleef herhalen en proberen op een andere manier uit te leggen of te onderbouwen met berichten of artikelen.

Soms moet je weten wanneer je je mond moet dicht houden (helemaal waar), en dat heb ik een paar keer geprobeerd maar je moet ook niet blijven doorzagen (in het algemeen dus niet naar 1 persoon).
Jij hebt een afkoel periode van een week gehad, maar wees eerlijk na hoeveel waarschuwingen, ik geloof 2-3 op rij?
Je mag het ermee eens zijn of niet, maar je kan niet zeggen dat het ineens uit de lucht kwam vallen.
En ik heb je ook direct aangegeven "zand erover", maar als ik probeer de angel uit een discussie te halen, wat ik verschillende keren heb geprobeerd en een lid blijft gewoon stug doorgaan dan is het gewoon een keer klaar, niets persoonlijks, niets machtmisbruik een gewoon gevolg. Ik heb verder totaal geen problemen met je, ondanks dat we in dat topic een andere mening hebben.
« Last Edit: September 10, 2019, 13:20:23 by J.A.F._Doorhof »
Custom installer

Online J.A.F._Doorhof

• Owner
  • Forever Addicted
  • *
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #69 on: September 10, 2019, 13:21:21 »
Verder zal ik me in dit topic niet meer mensen.
Ik denk dat alles gezegd is, en als mensen een ban van iemand als Raphie onterecht vinden dan mag dat natuurlijk, maar ik vraag me af of ze een forum leuk zouden vinden waar 50% van de mensen reageren zoals Raphie.... doen we namelijk niets als forum beheer dan ga je wel die kant op, want als hij het mag.....
Custom installer

Offline i2Paq

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 424
  • Bij een ander klinkt het nooit zoals thuis
« Reply #70 on: September 10, 2019, 13:43:42 »
rant/

Wat een treurnis weer in dit topic.

IEDEREEN weet dat ralphie nogal een uitgesproken persoon is met een sterke mening en uitdrukkingen.

Als je dat nu nog niet weet als oud gediende dan ben je geen knip voor de neus waard.

Heerlijk, love it(!) en als het je niet aanstaat negeer het dan!

Maar, na de zoveelste/een uitlokking (lees: voeren), krijg de zuiger waar hij op hoopt en hup, meteen van die RTM h*eren die drijfnat RTM'n.

En de rest huppelt er al zalvend en bannend achteraan.

GATVER!

/rant

Advies: trap die topics ook meteen dicht dan ben je van dat hele "als je niet voor mij bent dan ben je tegen mij" gezeik ook af.

Of zet een disclaimer in de titel dat je niet mag reageren mocht je een andere mening hebben.
Weet je meteen dat je forum naar de gallemiezen gaat.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz 2016, B&W DM70

Offline TabCam

• HT forum legend group
« Reply #71 on: September 10, 2019, 13:58:49 »
rant/

Wat een treurnis weer in dit topic.

IEDEREEN weet dat ralphie nogal een uitgesproken persoon is met een sterke mening en uitdrukkingen.

Als je dat nu nog niet weet als oud gediende dan ben je geen knip voor de neus waard.

Heerlijk, love it(!) en als het je niet aanstaat negeer het dan!

Maar, na de zoveelste/een uitlokking (lees: voeren), krijg de zuiger waar hij op hoopt en hup, meteen van die RTM h*eren die drijfnat RTM'n.

En de rest huppelt er al zalvend en bannend achteraan.

GATVER!

/rant

Advies: trap die topics ook meteen dicht dan ben je van dat hele "als je niet voor mij bent dan ben je tegen mij" gezeik ook af.

Of zet een disclaimer in de titel dat je niet mag reageren mocht je een andere mening hebben.
Weet je meteen dat je forum naar de gallemiezen gaat.
Iets te gemakkelijk naar "je mag niks zeggen" en "andere meningen mogen niet". Dat is absoluut niet waar. Het gaat om de grenzen aan hoe je het zegt. En in dit geval was dat niet eens het probleem. Het ging om het gedrag na de moderaties en Frank laat hierboven in zijn posts al zien dat hij ook ziet dat hij van invloed is geweest en hij dat als fout ziet.

Raphie heeft het na de moderatie zelf op scherp gezet. Het ging echt niet om zijn mening en de ban is zelfs niet om hoe hij daarvoor zijn mening verwoordde gegeven. De ban ging om hoe hij reageerde na de mods en hij vloog wat mij betreft echt uit de bocht door het zo persoonlijk te maken. Dat is een keuze, soms is het handiger even te wachten tot je rustiger kan reageren. De termijn van de ban komt voor uit het verleden.

Offline Han S

« Reply #72 on: September 10, 2019, 14:03:19 »
Daar willen we dan ook zeker niet naar toe.  ;D
Zoals ik al eerder poste het htforum is op zich een prima forum waar in de meerderheid netjes met elkaar wordt omgegaan en dat willen we graag zo houden.

Wacht ff, het zijn heel gezellige forums hoor met heel veel kennis en hulpvaardigheid, zowel in woord als in daad. Alleen zitten er mensen bij die heel sterke afwijkende meningen hebben en daar moet je goed mee om kunnen gaan. En via PB is er heel veel winst te halen, alleen moet je elkaar niet op een open forum verrot gaan schelden.

Gisteren reed ik mee in een uitvaartstoet, dat zijn dus die ruwe bolsters:

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20190909_75773723/motoren-huilen-bij-uitvaart-verongelukte-hoornaar-video?utm_source=www.motor-forum.nl&utm_medium=referral&utm_content=/threads/het-grote-wat-ik-onderweg-meegemaakt-heb-topic-23.436644/page-367

Als je goed oplet zie je mij rijden.  ;D

Offline chansig

« Reply #73 on: September 10, 2019, 14:26:05 »

Heel simpel

Mijn fout?

Kom op ?

Je verontschuldigt jezelf...prima. Maar dat is wat mij betreft wat anders dan verantwoordelijkheid nemen voor je eigen handelen in communicatie met de/een ander.

Gr. Hans

Online J.A.F._Doorhof

• Owner
  • Forever Addicted
  • *
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #74 on: September 10, 2019, 14:39:03 »
Wat wil je dan Hans?
Moet ik me van het forum verwijderen?
Van het dak springen... zeg het maar ? :D

Kijk ik probeer ten alle tijden mensen dingen uit te leggen wat een bedoeling ergens achter is. Ik probeer dat altijd zo netjes mogelijk te doen.
In dat topic is een sfeer ontstaan van "laten we eens even lekker lol trappen met die zieligerds die geloven in accu autotjes"

Ik heb het topic al een keer aangepast qua titel in de hoop dat dat zou helpen.
Ik heb verschillende keren opgeroepen om aub niet de draak ermee te steken maar gewoon dingen te onderbouwen ipv los maar een mening te uiten.
Als dat keer op keer op keer niet lukt.... wat moet ik dan Hans?

Moet ik maar gewoon stoppen met posten... heb dat een paar keer gedaan, maar is dat normaal?
De groep die de boel feitelijk verpest de zin geven?
Misschien wel verstandig, maar zo zit ik niet in elkaar.

Ik hoef geen gelijk te krijgen, absoluut niet, de waarheid ligt altijd bij de persoon zelf.
Maar er zijn wel bepaalde dingen in dat topic die gewoon alleen maar aangehaald worden om te treiteren en dat weet je best.
En met treiteren en zuigen is er altijd een punt waarin de andere groep op een gegeven moment denkt "en nu is het afgelopen" en dan krijg je dus een explosieve situatie.

Ik heb altijd aangegeven dat aanvallen op mijn persoon NOOIT een ban opleveren (tenzij ze echt heel ver gaan), maar ik heb wel een afkoelperiode aan HP gegeven, zonder enige verdere gevolgen (hij kon zelfs gewoon mee kijken alleen niet posten) maar ook dat was 2-3x achter elkaar aangeven, "nu even stoppen" en als je dan door blijft gaan.... tja moet je ook niet zeuren.

Raphie heb ik verschillende keren aangewezen dat dit gedrag tegen mij misschien word geaccepteerd maar tegen elk ander lid een ban had opgeleverd, en daar krijg ik dan weer op te horen dat ik dreig met machtsmisbruik... (er staat toch echt duidelijk dat ik dat juist niet doe) maar als er dan ook RTMs binnen komen van andere mensen met oa opmerkingen over migranten die echt VOLLEDIG niet kunnen.... wat verwacht je dan Hans?

dat we zeggen.... tja hij ligt soms overhoop met Frank..... laten we hem dan maar geen ban geven voor iets waarvoor een ander wel een ban krijgt.....?
Raphie heeft dit 100% aan zich zelf te danken.
Sterker ik denk eerder dat hij een gruwelijke mazzel heeft gehad want geloof me, niemand is ooit zo vaak gewaarschuwd en niemand heeft al zoveel bans hier gehad in de afgelopen jaren. Allemaal om exact hetzelfde.....onacceptabel taal gebruik naar groepen of mensen.

Je kan 100% keer zeggen "ik kan dat wel hebben" maar als op straat iemand loopt te roepen "alle xxxxx dood dat lost het op" en de politie komt erbij en maant die persoon tot bedaren en hij doet dat niet en gaat ook de politie uitschelden, wat zou je dan denken als de politie daarna in de wagen stapt en maar weg rijdt....dat zou toch niemand accepteren.

Meningsuiting is een recht en een fantastisch recht in Nederland.
Maar er is een grens tussen eens en oneens en fatsoen en geen fatsoen.

Waar ik 100% schuldig aan ben is overenthiousame
« Last Edit: September 10, 2019, 14:39:41 by J.A.F._Doorhof »
Custom installer