Yippie

Author Topic: Move: Doet de volgende generatie het licht uit ?  (Read 7526 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 1624
  • I also love the HTforum
Re: Move: Doet de volgende generatie het licht uit ?
« Reply #150 on: September 10, 2019, 22:09:46 »
Nog een vraag over de ban-reglementen. Als je je al jaren rustig houdt daal je niet in ban-tredes? Na een jaar en een dag niet onder toezicht hebben gestaan een trede dalen lijkt me best redelijk?
Nee net als het NL rechtssysteem, als je op je 22e een strafblad krijgt voor een bepaald vergrijp en op je 30e ga je opnieuw de fout in wordt dat eerste feit gewoon keihard in de uitspraak meegewogen. Eigenlijk komt het er op neer dat als je niet wilt leren van je eerder gemaakte fouten dan moet je maar voelen.

Offline hifi-ralph

« Reply #151 on: September 10, 2019, 22:19:14 »
Ik zeg: generaal pardon meneer.

Dus ook voor Joris terug. 

Rare kwibus, snel op de kast, kwam er ook wel weer makkelijk vanaf.

Gr. Hans
Ik zeg raphie for mod, waren we meteen van een hoop bullshit verlost op dit forum, hard doch rechtvaardig.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Devialet D400 , Transrotor Z3, Auralic Aries Femto , MBL 116F Elegance, Oppo BDP 105 EU, LG Oled

Offline twani

« Reply #152 on: September 10, 2019, 22:33:39 »
Ik zeg: generaal pardon meneer.

Dus ook voor Joris terug. 

Rare kwibus, snel op de kast, kwam er ook wel weer makkelijk vanaf.
😁

Gr. Hans

Heerlijke baas was dat ook :tounge2:

Offline Perfectionist

• Administrator
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+19)
  • Total likes: 105
  • Wat perfect is bepaal je zelf.
« Reply #153 on: September 10, 2019, 22:37:14 »
Generaal pardon komt er zeker niet overigens.
Een beter forum begint bij jezelf.

Offline twani

« Reply #154 on: September 10, 2019, 22:38:57 »
Nee net als het NL rechtssysteem, als je op je 22e een strafblad krijgt voor een bepaald vergrijp en op je 30e ga je opnieuw de fout in wordt dat eerste feit gewoon keihard in de uitspraak meegewogen. Eigenlijk komt het er op neer dat als je niet wilt leren van je eerder gemaakte fouten dan moet je maar voelen.

Jullie gaan aan een ding voorbij.  Het betreft hier slechts hobby...

Bovendien zullen er in aangehaald voorbeeld weinig mensen zijn die het niet met de straf eens zijn igv recidive.

Als jullie een beetje hebben opgelet en alle likes en meningen hebben opgeteld zou je moeten constateren dat er in dit geval van heel wat minder eensgezindheid sprake is.

Ik vind het totaal onvergelijkbaar en alleen al het gebruik van het woordje “keihard” geeft gewoon aan dat barbertje moest hangen.

Offline Hanky Panky

• Meesterlijk lid én
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 2268
  • Kiss this
« Reply #155 on: September 10, 2019, 22:39:11 »
Generaal pardon komt er zeker niet overigens.

Kolonel Pardon dan?
Wat! Wat! Wat is probleem!!??

Sony 65XE9005 // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV // ASW Cantius 404 Front // B&W M1 Center & rears // SVS PB-1000 in custom exclusive Maple matt

Offline VlisChris

« Reply #156 on: September 10, 2019, 22:44:06 »
Jullie gaan aan een ding voorbij.  Het betreft hier slechts hobby...

Bovendien zullen er in aangehaald voorbeeld weinig mensen zijn die het niet met de straf eens zijn igv recidive.

Als jullie een beetje hebben opgelet en alle likes en meningen hebben opgeteld zou je moeten constateren dat er in dit geval van heel wat minder eensgezindheid sprake is.

Ik vind het totaal onvergelijkbaar en alleen al het gebruik van het woordje “keihard” geeft gewoon aan dat barbertje moest hangen.

Het is een zeer klein groepje dat hier zijn ongenoegen uit.
De grote meerderheid doet er het zwijgen toe, en dus valt uit de reacties in dit topic niet op te maken hoeveel draagvlak er is voor deze centraal genomen beslissing.

Dat draagvlak is overigens ook niet nodig. Op een gegeven moment moeten er knopen doorgehakt worden.
Ook als deze tegen het zere been van een aantal vaste leden zijn.
De groeten.

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #157 on: September 10, 2019, 22:48:48 »
Even opletten Twani op dit late tijdstip, mijn voorbeeld sloeg op hoe het in het NL juridisch systeem werkt en waarom we het trappensysteem in de banregels hebben.
Dit staat echt totaal los van Raphies ban.
Daar is uitgebreid achter de schermen over gesproken en gestemd.
Ik vind het niet netjes van je net als Davey ook eerder deed dingen uit zijn context halen. Als het zo moet dan stop ik de discussie ook want wat je ook zegt iemand gaat  het dan verdraaien.

Offline twani

« Reply #158 on: September 10, 2019, 23:19:51 »
Even opletten Twani op dit late tijdstip, mijn voorbeeld sloeg op hoe het in het NL juridisch systeem werkt en waarom we het trappensysteem in de banregels hebben.
Dit staat echt totaal los van Raphies ban.
Daar is uitgebreid achter de schermen over gesproken en gestemd.
Ik vind het niet netjes van je net als Davey ook eerder deed dingen uit zijn context halen. Als het zo moet dan stop ik de discussie ook want wat je ook zegt iemand gaat  het dan verdraaien.

Ik lees m nog steeds anders. Niet belangrijk verder.

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #159 on: September 10, 2019, 23:24:18 »
Was een reactie op de vraag van TabCam over het banbeleid.
Misschien niet handig om dat hier te beantwoorden.

Het geeft wel aan hoe sommige posts anders gelezen kunnen worden dan ze bedoeld zijn.

Offline TabCam

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 787
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #160 on: September 10, 2019, 23:39:12 »
Ik stel het op prijs dat je het hebt beantwoord. Verkeerd begrijpen gebeurd heel veel vaker. Taal is aan multi-interpretatie onderhevig en je hebt altijd de zender en ontvanger bij communicatie. De andere kant van die medaille is dat het erg goed voor humor is :D.
HT set: PAP Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline Roksan

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+19)
  • Total likes: 201
  • Born to run
    • Auto museum Schagen
« Reply #161 on: September 11, 2019, 06:03:15 »
Ik denk dat Raphie verdraaid goed wist wat de regels zijn en bewust er met gestrekt been een aantal keer is ingegaan en nu als een man zijn zes maanden gaat uitzitten.

En nogmaals over iedere ban > 1 week wordt door het admin team gestemd.
Het admin team vond het banwaardig en aldus is geschied.

Ik heb altijd geleerd om niet voor een ander te denken. Ik hoop dat jullie dat als mods ook doen. Zo niet, dan kan je in mijn ogen niet meer onafhankelijk een oordeel vellen. Dat doe je puur op basis van feiten.
KEF LSX

Offline genesis

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 779
  • I love the HTforum
« Reply #162 on: September 11, 2019, 06:09:05 »
Raphie is uitermate weloverwogen en berekenend. Die ‘trigger’ je niet, hij laat zich volledig en alleen leiden door zichzelf en hij kiest heel bewust en weloverwogen zijn woorden.
Zo ken ik hem althans al jaren op het forum.
Bij en voor hem is alles een bewuste keus, dus ook deze move richting een ban heeft hij zelf willens en wetens opgezocht.
Dit valt ook een beetje in de categorie dat iemand die steeds met vuur speelt zich daar zo af en toe ook aan brandt. Als je dus bijna continu in alles het randje op wil zoeken ga je er soms overheen en we hebben daarover op dit forum nu eenmaal afgesproken dat we daar een bepaald banbeleid op hebben.

Als zijn profiel is zoals schetst, dan is hij 'een bijzonder onprettig en moeilijk mens in de omgang', dat zijn de mensen waar ik in mijn privé leven met een boog heenloopt omdat ik anders constant ruzie zou krijgen

Het komt me wat sterk over dat Ralphie zo is/zou zijn, omdat Blue Eyes het volgens mij goed met hem kan vinden en BE is m.i. een persoon van de consensus en redelijkheid alsook een mensenmens, dat zou dan haaks staan op de profielschets zoals weergegeven

Maar goed ik ken Ralphie persoonlijk niet

Genesis
Carpe Diem

Offline genesis

• HT forum donateur
  • I love the HTforum
« Reply #163 on: September 11, 2019, 06:31:21 »
Wat bans  betreft vind ik dit forum 'By Far' het meest democratisch & tolerant tov mijn ervaringen met andere fora

En Admins die transparant zijn en uitleg/verantwoording afleggen kom ik al helemaal niet tegen op die fora, dus chapeau voor hoe het hier geleid word :)

Genesis
Carpe Diem

Offline Xander32

• HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 460
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
« Reply #164 on: September 11, 2019, 06:33:47 »
We zijn hier allen te gast op een forum, alwaar er huisregels gelden. Deze worden door een groep mods bewaakt en toegepast. Zo ver ik het kan inschatten gaan zij daar zorgvuldig mee om.

Daar heb je als gast mee te dealen, ben je een andere mening toe gedaan, is het je goed recht om dat op een volwassen manier te ventileren bij de mods, maar je moet daar m.i. ook weer niet in blijven hangen. Als dat jou zoveel negatieve energie kost, moet je jou afvragen of je jou hier nog wel thuis voelt. Maak je de keuze om te blijven hangen, heb je te dealen met de regels en de handhaving daar van, punt.
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline genesis

• HT forum donateur
  • I love the HTforum
« Reply #165 on: September 11, 2019, 06:57:47 »
Ja Raphie is erg slim

I.Q zonder balans met E.Q. geeft dan inderdaad hetgeen zich nu voltrekt, tja dan begrijp ik beter hoe zijn uitingen tot stand komen, lastig voor zijn omgeving,  maar ook lastig voor de persoon zelf, want dan voel je je vaak onbegrepen kan ik me zo voorstellen...

Genesis
« Last Edit: September 11, 2019, 07:24:09 by genesis »
Carpe Diem

Offline Davey

« Reply #166 on: September 11, 2019, 07:01:29 »

I.Q zonder balans met E.Q. geeft dan inderdaad hetgeen zich nu voltrekt, tja dan begrijp ik beter hoe zijn uitingen tot stand komen, lastig voor zijn omgeving,  maar ook lastig voor de persoon zelf, want dan voel je je vaak onbegrepen kan ik me zo voorstellen...

Genesis

:-X

Offline Blue-Eyes

« Reply #167 on: September 11, 2019, 07:03:42 »
Als zijn profiel is zoals schetst, dan is hij 'een bijzonder onprettig en moeilijk mens in de omgang', dat zijn de mensen waar ik in mijn privé leven met een boog heenloopt omdat ik anders constant ruzie zou krijgen

Het komt me wat sterk over dat Ralphie zo is/zou zijn, omdat Blue Eyes het volgens mij goed met hem kan vinden en BE is m.i. een persoon van de consensus en redelijkheid alsook een mensenmens, dat zou dan haaks staan op de profielschets zoals weergegeven

Maar goed ik ken Ralphie persoonlijk niet

Genesis

Als Beunky bedoelt dat Raphie heel goed weet wat hij doet, dan klopt dit. Hij is gewoon veel directer dan de meeste andere mensen. Benoemt alles zoals het is. En dat is voor veel mensen best confronterend. Maar is gewoon een mens met emoties, sociaal, eigen mening en noem maar op. Net als alle anderen.
Het is gewoon een goede leuke vent, net als een ieder ander hier.
Geen machine zonder gevoel, no way.

En voor de goede orde, ik heb hem ook regelmatig een ban gegeven in mijn admin tijd. Op het randje lopen is ook acceptatie van forum regels en gevolg. Daar is niets mis mee. Betoog van ons richt zich (iig die van mij) niet zozeer op de persoon of straf (forum regeltechnisch wellicht juist, maar wat lang zeg.....), maar meer op de oneerlijkheid, het mes snijdt aan 1 kant harder dan de andere...
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO&Homey

Offline Blue-Eyes

« Reply #168 on: September 11, 2019, 07:05:03 »

Genesis

Nu gaan we een kant op wat we niet moeten doen.
Geen conclusies, etc. maken over anderen, etc. etc.

Zoals gezegd, hij is veel directer dan de meeste anderen, maar net zo mens als een ieder ander hier. Laten we het daar bij houden ;)

p.s. Dan nog even iets grappigs, jij stelde dat ik een mensenmens was, thx! Diverse onderzoeken geven aan: Hoog IQ, extreem laag EQ. Hard, het bedrijf voorop..... :D :D :D
« Last Edit: September 11, 2019, 07:09:34 by Blue-Eyes »
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO&Homey

Offline doorofnight

• Trade Count: (0)
  • Total likes: 515
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #169 on: September 11, 2019, 07:35:06 »
En dat is waar het wringt. Posters die iemand uitlokken naar een ban van 6 maanden en dan hier in dit topic nog de vermoorde onschuld komen spelen, BAH!

Lees ik verkeerd? Heb ik wat gemist? Het is maar een ban jongens. En over dat zelfinzicht, hoe zat dat nog maar met die steen die men zou willen werpen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 4X JL Audio E112 subwoofers, Daphile Intel-NUC SSD streamer, MiniDSP2x4HD

Offline genesis

• HT forum donateur
  • I love the HTforum
« Reply #170 on: September 11, 2019, 07:41:00 »

Dan nog even iets grappigs, jij stelde dat ik een mensenmens was, thx! Diverse onderzoeken geven aan: Hoog IQ, extreem laag EQ. Hard, het bedrijf voorop..... :D :D :D

Mocht die conclusie juist zijn, dan kan je het goed verbloemen  :D

Genesis
« Last Edit: September 11, 2019, 07:43:19 by genesis »
Carpe Diem

Offline Blue-Eyes

« Reply #171 on: September 11, 2019, 07:48:01 »
Mocht die conclusie juist zijn, dan kan je het goed verbloemen  :D

Genesis

Ik tel altijd tot 100 en herschrijf mijn proza 100 keer :D

Offline chansig

« Reply #172 on: September 11, 2019, 08:02:52 »
Gaat mij niet lukken. Te laag IQ. EQ is ook niet al te hoog.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12,  Paradigm PW Link met ARC, akoestische aanpassingen en het onmisbare REW.

Offline genesis

• HT forum donateur
  • I love the HTforum
« Reply #173 on: September 11, 2019, 08:21:45 »
Gaat mij niet lukken. Te laag IQ. EQ is ook niet al te hoog.

Gr. Hans

Zelfkennis is het begin van wijsheid, vader.... :D

Genesis
Carpe Diem

Offline chansig

« Reply #174 on: September 11, 2019, 08:47:07 »
Nou...hopen dan maar op: goed voorbeeld, doet volgen.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12,  Paradigm PW Link met ARC, akoestische aanpassingen en het onmisbare REW.