Downgrade or upgrade

Started by St.Even, September 9, 2019, 18:15:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

St.Even

Mooi artikel. Deze kon ik nog niet.     Lezen!
Ik denk dat ik volledig overnieuw begin met de kamer.  Eerst verdiepen in akoestische materialen en dsp etc wat je al aangaf.

Jammer dat in de lengte spelen niet werkt. Dat was de fijnste opstelling ivm afstand luidspreker naar luisterplek.  Meer mogelijkheden.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

Tabcam

Volgens mij kan in de lengte ook alleen is er niet veel verschil door het laag aflopende dak. Wel zou je een soort infinite baffle/muurluidsprekers kunnen creëren door ze zover mogelijk tegen het dak te schuiven en dan er een "muur" omheen te maken. Mag je alleen geen baspoort aan de avhterkant hebben.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

St.Even

Het schuin aflopende dak is jammer,net zoals het inspringende muurtje. Maar dit is wat het is.

Ik heb zowel aan de voor als achterzijde een baspoort dus dat gaat helaas niet.
Toch ga ik het toch weer eens proberen.....   


Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

myself

Quote from: St.Even on September 11, 2019, 18:27:42
Super.!   

Toch nog even een vraag aan je;  je zei dat het verstandig zou zijn om de luidsprekers van de ophoging te halen ivm hoogte tweeter. Blijf je bij dat gegeven na mijn uitleg?    Ik ga het sowieso proberen maar vind het interessant of een ander het anders ziet. (Theoretisch gezien)


Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk
Jazeker. En afstellen op degene die het meeste luistert. Ik dacht dat je ook zei dat als jeje hoofd beweegt dat je dan verschillen hoort, wat aangeeft dat positionering (of afstralingsgedrag) nogal kritisch is,
Resonanties wil je idd voorkomen. Ik zag dat je spikes oid onder je speakers had en die lossen mogelijk al een hoop op. Of.... het verder vd muur zetten lost veel op want dan zul je minder last van de bas hebben, waar de meeste energie inzit en ook het meeste bijdraagt aan resonanties


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

frits marantz

Ik zit ook op zolder en mijn speakers staan echter voor de ene schuine wand van het dak en mijn zit plek is dus voor de andere schuine wand. En dat klinkt bij mij prima. Heb al meer foto's gezien van dat soort opstellingen hier op het forum.

Ik denk dat als ik de rechte wanden ga gebruiken dat dan de reflecties daarvan een heel ander beeld geven. Heb je opstelling zoals ik die heb ook al getest? 

Ralf67

Tweeters met de luidsprekers op de juiste hoogte.

Dus op spikes op de grond.

Zo is de luidspreker immers door Monitor Audio ontworpen.

St.Even

Okee,dan ga ik het proberen.
Maar de spikes koppelen toch juist de luidspreker aan de vloer?
Het idee van een "steen" of iets dergelijks die gekoppeld is aan de luidsprekers doormiddel van spikes.is toch dat de steen de energie/trillingen opneemt?    Of iets met een bel en luiden en een klepel....


Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: Ralf67 on September 11, 2019, 20:18:53
Tweeters met de luidsprekers op de juiste hoogte.

Dus op spikes op de grond.

Zo is de luidspreker immers door Monitor Audio ontworpen.
Maar dan zijn de tweeters niet op oorhoogte.  Of zorg het afstraalgedrag daarvoor?

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: frits marantz on September 11, 2019, 19:09:48
Ik zit ook op zolder en mijn speakers staan echter voor de ene schuine wand van het dak en mijn zit plek is dus voor de andere schuine wand. En dat klinkt bij mij prima. Heb al meer foto's gezien van dat soort opstellingen hier op het forum.

Ik denk dat als ik de rechte wanden ga gebruiken dat dan de reflecties daarvan een heel ander beeld geven. Heb je opstelling zoals ik die heb ook al getest?
Zo heb ik het ook gehad maar kreeg het niet zoals ik wilde.     Maar ik wil het wel  nog eens proberen.   

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

Ralf67

Ook hier is weer zelf proberen het devies .

Er zitten hele mooie spikes bij.

Als steen eronder Belgisch hardsteen proberen.

Iets duurder is graniet.

Andere oplossing zijn Soundcare Superspikes eronder

St.Even

Quote from: myself on September 11, 2019, 18:59:51
Jazeker. En afstellen op degene die het meeste luistert. Ik dacht dat je ook zei dat als jeje hoofd beweegt dat je dan verschillen hoort, wat aangeeft dat positionering (of afstralingsgedrag) nogal kritisch is,
Resonanties wil je idd voorkomen. Ik zag dat je spikes oid onder je speakers had en die lossen mogelijk al een hoop op. Of.... het verder vd muur zetten lost veel op want dan zul je minder last van de bas hebben, waar de meeste energie inzit en ook het meeste bijdraagt aan resonanties


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Okee,dan ga ik het proberen.
Maar de spikes koppelen toch juist de luidspreker aan de vloer?
Het idee van een "steen" of iets dergelijks die gekoppeld is aan de luidsprekers doormiddel van spikes.is toch dat de steen de energie/trillingen opneemt?    Of iets met een bel en luiden en een klepel....


Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: Ralf67 on September 11, 2019, 20:24:26
Ook hier is weer zelf proberen het devies .

Er zitten hele mooie spikes bij.

Als steen eronder Belgisch hardsteen proberen.

Iets duurder is graniet.

Andere oplossing zijn Soundcare Superspikes eronder
Ik heb belgisch hardsteen. 2 lagen om op oorhoogte te komen. Maar ik ga hier dus mee aan de slag.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

myself

Quote from: St.Even on September 11, 2019, 20:24:29
Okee,dan ga ik het proberen.
Maar de spikes koppelen toch juist de luidspreker aan de vloer?
Het idee van een "steen" of iets dergelijks die gekoppeld is aan de luidsprekers doormiddel van spikes.is toch dat de steen de energie/trillingen opneemt?    Of iets met een bel en luiden en een klepel....


Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk
Daar is hier een heel topic over en is afh. Vd ondergrond en meningen zijn wat verdeeld
Eerst maar eens proberen [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

St.Even

Quote from: frits marantz on September 11, 2019, 19:09:48
Ik zit ook op zolder en mijn speakers staan echter voor de ene schuine wand van het dak en mijn zit plek is dus voor de andere schuine wand. En dat klinkt bij mij prima. Heb al meer foto's gezien van dat soort opstellingen hier op het forum.

Ik denk dat als ik de rechte wanden ga gebruiken dat dan de reflecties daarvan een heel ander beeld geven. Heb je opstelling zoals ik die heb ook al getest?
https://photos.app.goo.gl/tgM95KEqipvj6NxK7

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: myself on September 11, 2019, 20:27:37
Daar is hier een heel topic over en is afh. Vd ondergrond en meningen zijn wat verdeeld
Eerst maar eens proberen [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mooi mooi mooi. Doe ik.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

chansig

Ik heb bv onder al mijn subs zacht materiaal liggen. Ik ontkoppel dus.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Quote from: chansig on September 11, 2019, 20:36:00
Ik heb bv onder al mijn subs zacht materiaal liggen. Ik ontkoppel dus.
Mijn luidsprekers staan op rubberen spikes,ontkoppel dus ook

Gr. Hans
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

St.Even

Quote from: chansig on September 11, 2019, 20:36:00
Ik heb bv onder al mijn subs zacht materiaal liggen. Ik ontkoppel dus.

Gr. Hans
Okee.   Dus ook dat is afhankelijk allerlei factoren?

Ik heb een houten vloer met laminaat en een slechte ondervloer(folie)
Alles bij elkaar redelijk stabiel maar het lijkt mij dat de ruimte eronder zo een klankkast vormt?     Denk ik denk ik......dacht ik....
Daarom had ik de luidsprekers met spikes op belgisch hardsteen en het hardsteen op rubber....
Maar goed, terug naar start ....=)        Vind het nog leuk ook.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: Carrol on September 11, 2019, 20:45:33
Zo dus
Okee,duidelijk....   Dank.
Maar waarom daar dan geen spikes om de sub aan de mooie stevige natuurstenen vloer te koppelen?   

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

Carrol

Quote from: St.Even on September 11, 2019, 20:48:37
Okee,duidelijk....   Dank.
Maar waarom daar dan geen spikes om de sub aan de mooie stevige natuurstenen vloer te koppelen?   

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk
Kan wel hoor,hij staat nu ook op n natuursteen,maar dan op deze spikes,heb ze ook op echte spikes gehad(koppelen),maar vond niet echt een verbetering
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

St.Even

Aha. Gek,maar mijn gevoel zegt idd een rubber. Omdat als de sub gaat trillen dit de trilling opvangt. Zo ook op een houten vloer.     Toch zegt men.....  men....    Om dan te koppelen aan een harde vloer en te ontkoppelen van een houten vloer.
Verwarrende hobby=)    zeker als je het goed wilt doen.      Als ik nou toch eens gouden oren had.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

Nou ja. Ik ga weer terug naar het begin zoals op de foto's.  Eerst proberen of dat lukt; in de lengte luisteren en zo verder bouwen en anders weer in de breedte met alle info die ik heb vergaard hier.

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: MichelDW on September 10, 2019, 12:19:02
Mooie ruimte idd. Al zou ik toch een opstelling in de andere richting proberen (mocht je dat nog niet hebben gedaan). En ik zou ook denken dat ze nogal hoog staan zo.
Tip uitgevoerd. Set is kwartslag gedraaid. Top en dank.     
-0-Steve-0-