Fyne Audio

Started by Rowdy, September 8, 2019, 16:34:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy

In mijn vorige woning hoorde ik het geluidsdruk ook. Zelfde luidsprekers, versterker Myryad i.p.v. Rega.

chansig

Dan zal het aan de ruimte liggen van waar je geweest bent.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8

Het zal best zijn als de speakers bij Rowdy thuis staan dat het stukje laag (welke een gemis was) aldaar wel met de juiste druk uitkomt. Je eigen ruimte is en blijft dus referentie.

Ik vond het laag vd 501 beheerst, onopvallend ofwel modaal... wetende dat binnen de competitie meer/beter uit te halen is.
Was overigens in die donkere hout uitvoering (mocca ?) niet dat dit iets aan de laagweergave of totale klankbeeld doet maar toch ---> prachtig afgewerkt, dat wel :)   

gast_001

Als je ooit wil verlopen, wordt je dit merk dan nog 'kwijt" ?
Ik koop enkel nog spul dat ook, mocht ik er ooit vanaf willen, nog geliefd is.

Jack_D

Ik ken dat gevoel, dat heb ik ook altijd met aandelen........ :D

Quote from: darkraver on October 16, 2019, 20:14:11
Als je ooit wil verlopen, wordt je dit merk dan nog 'kwijt" ?
Ik koop enkel nog spul dat ook, mocht ik er ooit vanaf willen, nog geliefd is.

darkrunner

Quote from: darkraver on October 16, 2019, 20:14:11
Als je ooit wil verlopen, wordt je dit merk dan nog 'kwijt" ?
Ik koop enkel nog spul dat ook, mocht ik er ooit vanaf willen, nog geliefd is.
Uiteindelijk vind je wel iemand die verder kijkt dan bv de standaard B&W/Q acoustics neus al zou ik nu ook niet direct de Fyne audio aanraden.

gast_001

Tuurlijk, alles wordt uiteindelijk een keer verkocht. Vraag is meer hoeveel schiet je erbij in dan.

xlr8

Het mooie daarintegen is dat je dan ook maar 1 koper nodig hebt   :bigsmile:

Rowdy

#33
De Fyne Audio F501 staan sinds gisteravond bij mij thuis. Ze klinken nu beter dan bij Marcel. Het geluid is wat meer in balans dan bij de Triangle luidsprekers. Niet dat de Triangle verkeerd zijn, zeker niet. Het laag gaat lager dan bij de Triangle, maar wel iets ingetogen. Had gisteravond het volume iets te hoog gezet zonder dat ik het zelf door had. Mijn vrouw wees me er op. Zij was op dat moment boven.
De IsoAcoustics Gaia III ziin sinds vorige week besteld, maar zijn nog niet binnen.

Laan

Beetje oud en uitgedoofd topic, maar goed. Dit weekend de kleine broertjes van de f703 op bezoek. Als ik dit topic lees herken ik de meningen over de f501 wel een beetje. Je kan ze niet zomaar ergens neerzetten en aansluiten op iets. Wat dat betreft zijn het lastpakken en minder vergevingsgezind dan de 703. Op de betere bronnen in mijn set en via de benchmark via deftige livecable speakerkabel klinkt het best teleurstellend. Op een onkyo a9010 veranderde dat weinig. Je zou zeggen dat dure hardware en kabels weinig oplevert met de 501. Via de ayon scorpion kunnen ze echt wel " shinen" . Apart speakertje. Laag labrador gehalte.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3