Sabnzbd niet meer bereikbaar, vreemd firewall gedrag

Started by Douma, September 6, 2019, 14:55:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Afgelopen week heb ik mijn oude router vervangen door een Google Wifi router.  Na een initiele soepele eerste installatie en configuratie van mijn devices loop ik tegen een vreemd probleem aan. ik heb een headless media pc draaien. Daarop draaien o.a. Plex Media Server en Sabnzbd. Om e.o.a. reden kan ik geen verbinding krijgen met Sabnzbd vanaf een ander apparaat (laptop, telefoon) in mijn netwerk. Wat wel werkt is:

- Verbinding met Sabnzbd lokaal op de media pc
- Verbinding met Plex Media Server remote vanaf mijn laptop en telefoon
- Verbinding via Remote desktop applicatie remote vanaf mijn laptop en telefoon
- Verbinding met de gedeelde netwerkmappen remote vanaf mijn laptop
- Ik kan de meda pc pingen

Mijn vermoeden is dat dit een firewall issue is want daar gebeurt wat vreemds. In de firewall settings staan twee instanties van Sabnzbd, een zonder versienummer toevoeging en een met. Die zonder versienummer toevoeging staat op 'private' allowed, maar die met versienummer stond op 'public' allowed. Wanneer ik deze wijzig naar 'private' allowed dan kan ik Sabnzbd nog steeds niet bereiken van mijn laptop of telefoon. Na een herstart staat er een extra instantie van Sabnzbd met versienummer in de firewall, maar wederom op 'public' allowed. Als ik deze wijzig en de pc herstart wordt er weer een nieuwe instantie aangemaakt met 'public' allowed, enz.

Ik heb gecontroleerd of het lokale netwerk op de media pc een private netwerk is en dit is het geval.

Wie heeft een idee wat hier aan de hand kan zijn?

"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Ik was vergeten te testen met de firewall uitgeschakeld, maar ook dan werkt het niet.

Verder heb ik via de command prompt alle sabnzbd instanties uit de firewall verwijderd en sabnzbd opnieuw geinstalleerd. Erworden nu geen nieuwe instanties meer aangemaakt, maar nog steeds werkt het niet.

Ik sta perplex...
"Nothing lasts, but nothing is lost."

alexeiboris

Kun je er wel bij via ip adres/poort (8080)? Of is dat ook wat je probeert? Dat is me uit je verhaal niet duidelijk.

Douma

Quote from: alexeiboris on September  6, 2019, 16:59:42
Kun je er wel bij via ip adres/poort (8080)? Of is dat ook wat je probeert? Dat is me uit je verhaal niet duidelijk.

Ah, dat had ik even moeten vermelden! Dat is inderdaad wat ik probeer. Ik kan er zowel met IP adres als via de hostname er niet bij.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

alexeiboris


Douma

Nee, die laat geen entries zien die betrekking hebben hierop. Ik heb ook het vermoeden dat het niet aan SABnzbd zelf ligt, maar aan de router of aan Windows. Ik heb alleen geen idee wat er dwars zou kunnen liggen.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

alexeiboris

Je zegt je oude router te hebben vervangen door de google wifi router. Deze google router heb je nu direct aan je modem hangen neem ik aan? Waar heb je nu de machine met sabnzbd mee verbonden? Ik neem aan dat die voorheen bedraad aan je oude router zat? Heeft de sabnzbd machine zelf wel internet?

Douma

Uiteraard heeft de media pc internet. In mijn OP schrijf ik immers dat ik wel verbinding krijg met Plex, mijn netwerk shares en dat ik de pc kan pingen. ;) De Google Wifi router heeft een wan en een lan poort.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

alexeiboris

Dus de media pc zit als enige 'echte' machine in je netwerk, bekabeld aan de google router, duidelijk... tsja dan zul je het dus in die google router moeten zoeken. Ken het ding verder niet, maar lijkt me nou niet echt een apparaat waar veel aan te verzieken is, maar ook waar niet echt veel aan in te stellen is?