HDMI outs Denon AVR-X4300H (deels) defect??

Started by Mausman, January 27, 2019, 15:40:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mausman

Is misschien een idee om een hdmi switch aan te sluiten op 1 hdmi output op de receiver en dan vanuit de switch de optische kabel naar de beamer en een andere kabel naar de tv? Of zul je dan hetzelfde probleem houden?
Zou wel goedkoopste oplossing zijn. Beetje goede switch heb je voor rond de € 50,- (van marmitek bijv.).

Edliver

Quote from: pieper on March  2, 2019, 18:23:45
Bij arcam wist men mij te vertellen dat de optische kabel altijd actief is de receiver denkt dat er altijd een ingeschakeld display aanhangt in dat veroorzaakte handshake problemen op de receiver. als ik de optische kabel eruit haalde had ik meteen weer beeld op de andere hdmi out. Ik had wel 2 UHD apparaten eraan hangen JVC beamer en een LG oled tv volgens mij gebeurde het vooral bij 4k materiaal. Maar het is al even geleden.

Weeral bij geleerd,men is werkelijk nooit te oud om te leren,dit is de kracht van een forum  :clapping:
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Mausman

Nou ik heb het nu ook min of meer werkend gekregen. Heb een hdmi switch gekocht van marmitek. Deze aangesloten op m'n humax decoder. Vanuit de 2 outputs vd switch een kabel naar m'n receiver en een kabel naar m'n tv. M'n chromecast heb ik op een andere hdmi input van m'n receiver aangesloten. Nu kan ik tv kijken zowel op m'n tv maar ook via de projector (kom maar op met het nieuwe Formule 1 seizoen 😁).
En verder werkt het film kijken ook zowel via m'n dune mediaplayer als via de blu ray speler 😀.
Dus nu maar hopen dat dat ook zo blijft.

diceman

 >:(
Quote from: Mausman on March  6, 2019, 20:01:10
Nou ik heb het nu ook min of meer werkend gekregen. Heb een hdmi switch gekocht van marmitek. Deze aangesloten op m'n humax decoder. Vanuit de 2 outputs vd switch een kabel naar m'n receiver en een kabel naar m'n tv. M'n chromecast heb ik op een andere hdmi input van m'n receiver aangesloten. Nu kan ik tv kijken zowel op m'n tv maar ook via de projector (kom maar op met het nieuwe Formule 1 seizoen 😁).
En verder werkt het film kijken ook zowel via m'n dune mediaplayer als via de blu ray speler 😀.
Dus nu maar hopen dat dat ook zo blijft.


En nog problemen?

Ben zeer benieuwd daar ik nu hetzelfde ervaar. Avr X4500, Sony A1 , en jvc HD350.
Zelfde problemen als jij hierboven omschrijft  >:(  :( HDMI board reeds vervangen, echter probleem nog steeds aanwezig.

Indien je één monitor uitgang kiest ( lees dwingt) is het probleem opgelost? Echter dat is niet de juiste weg.
Audio service is nu met Denon in conclaaf, lijkt wel een "issue" te zijn.

Ook allerlei handelingen, kabels, combinaties geprobeerd , maar geen resultaat.

Wordt knap vervelend, en om nu een extra hdmi break box er tussen te zetten is niet echt de bedoeling lijkt mij.

Mausman

Quote from: diceman on September 25, 2019, 15:42:06
>:(
Quote from: Mausman on March  6, 2019, 20:01:10
Nou ik heb het nu ook min of meer werkend gekregen. Heb een hdmi switch gekocht van marmitek. Deze aangesloten op m'n humax decoder. Vanuit de 2 outputs vd switch een kabel naar m'n receiver en een kabel naar m'n tv. M'n chromecast heb ik op een andere hdmi input van m'n receiver aangesloten. Nu kan ik tv kijken zowel op m'n tv maar ook via de projector (kom maar op met het nieuwe Formule 1 seizoen 😁).
En verder werkt het film kijken ook zowel via m'n dune mediaplayer als via de blu ray speler 😀.
Dus nu maar hopen dat dat ook zo blijft.


En nog problemen?

Ben zeer benieuwd daar ik nu hetzelfde ervaar. Avr X4500, Sony A1 , en jvc HD350.
Zelfde problemen als jij hierboven omschrijft  >:(  :( HDMI board reeds vervangen, echter probleem nog steeds aanwezig.

Indien je één monitor uitgang kiest ( lees dwingt) is het probleem opgelost? Echter dat is niet de juiste weg.
Audio service is nu met Denon in conclaaf, lijkt wel een "issue" te zijn.

Ook allerlei handelingen, kabels, combinaties geprobeerd , maar geen resultaat.

Wordt knap vervelend, en om nu een extra hdmi break box er tussen te zetten is niet echt de bedoeling lijkt mij.

Denk dat er met de hdmi uitgangen niks mis is. Volgens mij heeft het met de optische hdmi kabel te maken wat een paar berichtjes terug al aangegeven is min of meer.
Jij hebt ook een optische kabel begrijp ik?
Anders ff een gewone hdmi kabel testen. Heb ik nog niet gedaan.

diceman

Quote from: Mausman on October  9, 2019, 00:20:56
Denk dat er met de hdmi uitgangen niks mis is. Volgens mij heeft het met de optische hdmi kabel te maken wat een paar berichtjes terug al aangegeven is min of meer.
Jij hebt ook een optische kabel begrijp ik?
Anders ff een gewone hdmi kabel testen. Heb ik nog niet gedaan.


Dank voor je reactie. Er zat juist een "gewone"HDMI kabel tussen, welke ook problemen gaf. Zodoende een nieuwe kabel gekocht, echter zelfde laken een pak.

Vreemde is indien je één HDMI output "uitzet"het probleem weg is. Indien je beide bronnen tegelijk laat spelen ook geen probleem???/ Dus heb het opgegeven laat Denon maar meedenken.
Enfin Denon is ermee bezig, laat het hier wel weten als er enige progressie is.