Onkyo AV receiver

Started by PaulSQ, September 4, 2019, 22:15:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PaulSQ

Ik heb ooit een Onkyo TX NR1009 gehad, prachtig apparaat, maar gaf problemen op de HDMI board, heeft toen bijna mijn lol in het hele HT gebeuren verpest. Tot slot vervangen door een Denon AVR X4000 en feilloos een aantal jaren gewerkt, en recent verkocht.

Ik ben verhuisd, nieuwe huis is bijna af, mooi Kef R700 en R300 gekocht en nu dus een nieuwe receiver.

Een nieuwe Onkyo (TX RZ1100 bv) zou ik het liefst aanschaffen, works with Sonos, ziet er strak uit en doet alles was ik wil. De Denon AVR X4500 (6500 meerwaarde?) zou de veilige keuze zijn.

Wat zijn de ervaringen met recente modellen van Onkyo, zijn de HDMI board issues definitief verleden tijd? Op marktplaats staan best nog wat kapotte exemplaren die echt niet allemaal van 7 jaar geleden zijn.
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

SpeedyAndré

Het zal mede van het gebruik (continu?) en de plaatsing (in kast?) afhangen.
Ik ben nu met mijn 4e Onkyo bezig en heb nog geen enkel defect gehad.
Wel altijd vrij opgesteld, geen zon er op en niet de hele dag aan.
Geen lieve speakers hier trouwens, classic Infinity's die tot 2 ohm kunnen zakken maar daar hebben de Onkyo's blijkbaar geen moeite mee  :coffee:
Inmiddels extra veel speakers vanwege Atmos.
Mij lijkt het een temperatuur probleem, achterin liggen grote printen boven elkaar.
De boel wordt inmiddels wel wat minder complex omdat de uitgebreide scalers niet meer nodig zijn.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

PaulSQ

Dat klinkt alvast veelbelovend  :headbanging:
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

le mans

Soortgelijk verhaal

Ook ik had de Onkyo 1009.  Nieuw HDMI board laten plaatsen,   en binnen 3 weken weer kapot.

Ja goed geventileerd, en paar uur per dag in gebruik.

Mijn lol was er toen ook vanaf.   Daarna Denon AVR. X4300H.   Prima Reciever.

Was erg gecharmeerd van Onkyo...maar nooit meer.

rho

Ik heb een Onkyo TX-NR636 en ben er wel tevreden over. 't Is wel vreemd dat ie het in de ene set beter doet dan in de andere. In 1 set valt de hdmi verbinding soms weg en in de andere heb ik daar nog geen last van gehad. En het is in de best geventileerde situatie dat de hdmi soms lastig doet. Dus ik verdenk ergens een handshake probleempje tussen 2 componenten.

Er staat nu een Denon AVR-X2500H waar eerst de Onkyo stond en die heeft nog geen krimp gegeven. Speelt heerlijk! (beter dan de Marantz die ik eerst had!)

PaulSQ

Gok genomen en er staat hier een onkyo TX RZ830

De knoppen zijn wel heel plastic maar van een afstandje ziet ie er best luxe uit :-)

De versterker heeft geen moeite met Kef R700 fronts en R300 rears. Een Blu-ray klinkt echt goed, is toch weer een flinke stap tov m'n voormalige denon avr x4000 met Boston M25 speakers.

Stereo gaat via een Onkyo A9000r, dat klinkt nog wel een stukje mooier, moet nog ff wat kabel kopen en dan is dat ook de eindversterker voor de fronts in HT gebruik.

Nu sparen voor 15m2 akoestische plafondpanelen en een subwoofer :-) en oja een mooi open meubeltje
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

SpeedyAndré

Goede keus, ik heb hem nu 14 maanden zonder problemen en hij staat dagelijks aan.
Mijn zware classic Infinity's stuurt hij zonder problemen aan en ik vind dat het akoestiek inmeten best goed werkt.
Voor het eerst zie ik een laag standby verbruik als je hem niet laat inschakelen via het netwerk.
Streamen doet hij prima, al gaat dat met radio soms wat omslachtig.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp