Reinout's set

Started by rdv300b833, April 25, 2020, 19:47:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Graphtuner

wat een indrukwekkend topic toch
ik ben niet technisch genoeg om dit allemaal te kunnen volgen in detail maar productontwikkelaars zijn heerlijke mensen  ;D

Ik stel me ook de vraag "hoe klinkt dit nu?" en dat is logisch want je kan dit met niets vergelijken omdat het enig in zijn soort is.

Ik snap de opmerking hierboven van Marcel wel (vond ze niet beledigend).
Ik vergelijk het een beetje met auto's... de ene wil een auto die er prachtig uitziet en in smetteloze staat. Een classic bv die perfect gepoetst in de garage/showroom staat en waar niet mee gereden wordt en enkel naar gekeken.
De buurman is gek van dragsters, die bouwt een auto met zoveel mogelijk vermogen en allerhande technische ingrepen om zoveel mogelijk vermogen op de grond te krijgen. Het ziet er niet uit maar sleurt de stenen uit de grond.
Beide hebben een auto, "zelfde hobby" maar andere insteek. Niets mis mee.  :inlove:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

rdv300b833

Laatste toevoeging is een Pass Labs XVR-1 actief (analoog) crossover. Daarmee ga ik mijn systeem ombouwen naar een vol-aktief systeem (versterkers genoeg....). Het laag/mid was al actief gefilterd maar het mid/hoog nog gewoon klassiek passief. Op zich niets mis met passief maar je versterkers moeten de volle mep werken en er wordt vervolgens een deel "muziek-energie" domweg opgestookt/weggeleid in de passieve componenten. Da's zonde.
Er zijn zat actieve crossovers te koop maar slechts weinigen zijn analoog. De meesten zijn opgebouwd uit een clustertje opamps/DSP's en dat zoek ik dus niet.

De XVR-1 is een tof opgebouwd wisselfilter met uitgebreide regelmogelijkheden oa high pass and low pass onafhankelijk van elkaar in te stellen qua frequentie EN filterhelling (6/12/18/24 dB). Pass Labs behuizing.....dat gaat wel even mee.....

Staat nu in te spelen op de demo-set (waar ook de luidsprekers nieuw zijn en inspeeltijd moeten ondergaan).
Die demo-set staat dus nu even een tikje ongemakkelijk voor de grote set. Het zij zo....

Met muzikale groet en de beste wensen voor 2023 !
Grtz, Reinout

rdv300b833

Eind 2022 was er weer een ETF. Da's de jaarlijks terugkerende European triode Festival; een internationaal 4 daags zelfbouwaudio-event met wereldwijde deelname. Daar ben ik trouwe deelnemer en iedereen neemt (meestal in een groepje) een serieuze set mee. 4 dagen positieve audio-chaos....van soldeerbout tot uitwisselen van componenten....GAAF !

Ik nam in 2022 mijn demo-speakers mee en die deden het prima met allerlei buizenbakken. Er zit een Supravox 295GMF in het laag/mid en een von Langa compressiedriver in het mid/hoog. Scheiding is middels een actief analoog filter (Bryston 10B).
De Bryston heeft wat weinig regelmogelijkheden .....die wordt vervangen door de XVR1 (berichtje hierboven).
De Supravox kan beter en gelukkig liep op de ETF ook Wolf von Langa rond (de maker van "mijn" gebruikte compressiedrivers). Hij had een toffe suggestie om een overmaatse fieldcoil voor het laag/mid toe te passen. En daarmee ben ik van een 3,5 kg driver naar een 19,6 kg driver gegaan ; vooral door de waanzinnige elektromagneet.

Het staat dus nu in te spelen en de eerste indruk is serieus dynamisch. Hier ga ik lol mee hebben !

Met muzikale groet,
Reinout

chansig

Owowow wat mooi allemaal. Ben erg nieuwsgierig hoe dit nu klinkt ivm mijn weergave. Compleet ander concept.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Tabcam

Quote from: chansig on January  6, 2023, 08:52:41
Owowow wat mooi allemaal. Ben erg nieuwsgierig hoe dit nu klinkt ivm mijn weergave. Compleet ander concept.

Gr. Hans
Je kan ze beluisteren op de zelfbouwaudiodag Oost-Nederland op 4 februari.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pinda13

Zo dan! Ik lees je berichten net, maar dit is wel echt next level diy. Haha wat een fieldcoil units! Wat een mooie hobby toch heh! Dit is toch wel echt gaaf spul wat daar staat.
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Quote from: Tabcam on January  6, 2023, 12:45:19
Je kan ze beluisteren op de zelfbouwaudiodag Oost-Nederland op 4 februari.

Waar wordt die gehouden?

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kwabbernoot

#82
Hengelo overijssel

https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=31036

Weer een goede reden erbij om er toch maar eens te gaan buurten.

rdv300b833

Leuk; vooral komen !!

Bedenk wel dat het "publiek HT-forum" mogelijk een andere insteek heeft dan "publiek forum zelfbouwaudio".
Bij de zelfbouwaudio-ers stopt het vaak bij stereo en wordt met eigen inbreng naar een uniek zelfbouw-product gewerkt.
Bij de HT-forummers worden vooral reeds bestaande apparatuur gecombineerd in een optimale (meerkanaals) weergave inclusief visueel.
Beide prima !

De ene zelfbouwer legt zich vooral toe op de technische inhoud (en mogelijk wat minder op de buitenkant/afwerking). Da's eigenlijk voor een doorsnee HT-forummer (als die al bestaat....) mogelijk raar....want de set moet er minimaal strak uit zien !
Geef elkaar dus de ruimte en maak gebruik van elkaars kennis en kunde.

Ik heb al een paar keer over de ETF (European Triode Festival) gehad; da's een jaarlijks terugkerend diy audio gebeuren. Daar moet je ZEKER niet vragen of product X in noten of iets dergelijks kan worden geleverd; hier wordt met soldeerbouten geworsteld tijdens de luistersessies.
Kleine foto-impressie van mij:  https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=2049968&hilit=etf#p2049968
En van een ander: https://www.gecom-technologies.com/blog/?p=2427

Hengelo is zeker geen ETF maar geeft een prima indruk dat je met DIY tot toffe resultaten kan komen. En laten we eerlijk zijn: iets zelf hebben gebouwd geeft wat extra pride-of-ownership .

Mogelijk tot 4 februari ?!  Normaal tussen de 150 en 200 personen verdeelt over de dag....
Met muzikale groet,
Reinout (2 losse ETF foto's gevoegd; die zal je ook in de foto-impressie aantreffen)

rdv300b833

en er zijn ook zelfbouwers die niet alleen "het binnenwerk" maar ook "de buitenzijde" netjes voor elkaar hebben. Goed voorbeeld Carl (Pinda13) dit forum die tot fraaie resultaten komt !  https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150097.0

Grtz, Reinout

Barry2001

Ik zou (als organisator) nog toe willen voegen dat de dag voor iedereen toegankelijk is, geen lidmaatschap oid. Alleen vraag ik entree om de onkosten te dekken, zie link hierboven.
Reinout heeft al vaker op de luisterdag in Hengelo een demo gegeven, en kan hier ook smakelijk over vertellen. Wees welkom dus als je het wat lijkt, ook in de link staan de aanmeldingen tot nu toe, het beloofd weer een mooi programma te worden.

Pjotr27

Leuk ik ben net terug uit Indonesie dan, maar heb er wel zin in....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kingpin

Thuiswedstrijd dus ik ben er zeker  ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

August

Supergave set, had pas wat van je posts op diyaudio ontdekt. Sla wel aan op de fieldcoils, heb hier WvL Sons staan. Mogelijk dat ik ook wel wil proberen naar die zelfbouwaudiodag te komen, heb net een SIT eindversterker af (ZenMod).

rdv300b833

Goedenavond August,

die Son van WvL zijn toffe speakers !  De midbas die je daar in aantreft is dezelfde AC-2676 die hierboven is afgebeeld. In de Son, met haar gesloten box + passieve radiator heeft Wolf deze driver een wat lossere spider meegegeven. Voor mijn AC-2676 (special ?) heb ik gevraagd of daar een straf opgehangen spider in kon zodat de bas in de open baffle sneller stilstaat en niet na-beweegt.
WvL is goed in fieldcoils; heb nu meerdere paartjes liggen en omgevormd tot 2 paar toffe luidsprekersystemen.

Mogelijk tot in Hengelo ?
Grtz,
Reinout