I did it again. 😜

Started by Profisound, September 4, 2019, 09:40:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Profisound

Na zo'n 15 jaar zonder projector (😱) gisteravond toch maar weer een CRT projector opgehaald.😎
Na bijna alle Barco en Sony modellen gehad te hebben, heb ik dit keer een hele mooie Sony G70 opgehaald bij Franky P. 😍 Nog bedankt Franky, TOP! 👍🏻

Hij was toch iets groter en zwaarder als dat ik in eerste instantie gedacht had, maar mijn Renault Twingo lag ineens toch wel lekker en stevig op de weg vanuit Arnhem. 🤣

Vroeger had ik ook altijd een CRT aan mijn plafond hangen en heb ik wel eens een 'meet and greet' gegeven waarbij onder andere Garmt, Fred (sorry maar alle andere namen ben ik kwijt 🤗) etc etc, aanwezig waren, maar dat waren echt hele leuke tijden.👌🏻 Misschien komt dat in de toekomst ook weer, maar voor nu eerst eens kijken hoe ik dat monster aan mijn plafond krijg, daarna zien we wel verder. 😏

Ik hou jullie op de hoogte!


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

PascalP

Ga deze ook volgen!

Wou dat ik de plek had om mijn G70 ook eens goed op te stellen...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

IndianaJ

#3
Quote from: Profisound on September  4, 2019, 09:40:18
Na zo'n 15 jaar zonder projector (😱) gisteravond toch maar weer een CRT projector opgehaald.😎
Na bijna alle Barco en Sony modellen gehad te hebben, heb ik dit keer een hele mooie Sony G70 opgehaald bij Franky P. 😍 Nog bedankt Franky, TOP! 👍🏻

Hij was toch iets groter en zwaarder als dat ik in eerste instantie gedacht had, maar mijn Renault Twingo lag ineens toch wel lekker en stevig op de weg vanuit Arnhem. 🤣

Vroeger had ik ook altijd een CRT aan mijn plafond hangen en heb ik wel eens een 'meet and greet' gegeven waarbij onder andere Garmt, Fred (sorry maar alle andere namen ben ik kwijt 🤗) etc etc, aanwezig waren, maar dat waren echt hele leuke tijden.👌🏻 Misschien komt dat in de toekomst ook weer, maar voor nu eerst eens kijken hoe ik dat monster aan mijn plafond krijg, daarna zien we wel verder. 😏
Ik hou jullie op de hoogte!

________________________________________________________________________
Flink ding.
Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.
Succes



My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

cine(d)rama

Au leuk om weer eens een HT met een CRT te zien  ;)

Deze ga ik volgen .

Heb zelf ook leuke herinneringen aan mijn eigen CRT tijdperk  ;D

Succes .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Profisound

Inmiddels hangt het monster aan mij plafond en het scherm ook.
Afstellen kan beginnen. 😎

Ralf67



Roeland

Verwacht dat dit mijn oude G70 is?

Neem aan dat je de VR versie ook hebt meegenomen? (is de zwarte G70)
Wel handig voor spareparts  ;)

Profisound

Quote from: Roeland on September 16, 2019, 21:26:15
Verwacht dat dit mijn oude G70 is?

Neem aan dat je de VR versie ook hebt meegenomen? (is de zwarte G70)
Wel handig voor spareparts  ;)

Klopt! Alleen de andere moet ik nog ophalen.
Mooie projector, ik ga er deze week nog mee aan de slag.

Roeland

Wat is de grootte van het scherm waarop je gaat projecteren?

De huidige lenzen die erop zitten zijn voor grote oppervlaktes wat moeilijker te focussen in de hoeken.
De lenzen op de VR zijn wat makkelijker te focussen, maar minder scherp en wat meer kleurafwijking.

paar kleine tips;

Voordat je gaat afstellen laat de projector ongeveer een half uur tot een uur opwarmen met beeld (anders blijf je aan de gang met afstellen).

Met sony werk je vanuit het midden van de lens zowel met focus als met convergentie.
Dus eerst midden focussen, daarna de hoeken (deze stappen een paar keer herhalen)
Eerst groen daarna rood en blauw moet iets uit focus zijn.
Dan pas groen convergentie > rood > blauw

Als het goed is hoeft er geen mechanische aanpassing worden gedaan en hoef je de astig niet aan te passen.
Neem aan dat Frank hier ook niet aan heeft gezeten, mar dat kun je wel even bij hem navragen.
Deze projector heb ik met Reinier behoorlijk onder handen genomen. Zolang hij haaks op het scherm staat zou je met focus van de lenzen en convergentie minimale drift hebben.

Dit was veruit de beste G70 die ik zelf heb gezien (en ik heb er heel wat gezien)
Deze had alleen niet de meest output (komt door de moome kaart die erin zit)
Mocht je de HDMI input niet gebruiken > dimm dan de brightness even anders fik je de buizen zo op.

Board dat erin zit; Moome board IFB-HD (HDMI) card for Sony with gamma board > Je kunt het gamma board eraf halen als je wil. Gamma board zorgt voor meer detail in donkere scenes.

Ik weet niet in welke staat de G70 nu is en hoe goed hij nog is, maar ik heb er erg veel plezier van gehad en veel uren mee gemaakt zonder enige problemen.

Enjoy!