BenQ W5700

Started by home@the movies, September 2, 2019, 22:08:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Vandaag is de BenQ W5700 bij ons toegekomen, ik heb net even een eerste zeer snelle kijktest gedaan met wat gekend beeldmateriaal en wat ik zag maakt mij zeker niet ongelukkig.
Vlijmscherp, maar dat is niet verwonderlijk voor een DLP, contrast is naar DLP normen op het oog (en met gebruik van de iris) zelfs zeer goed te noemen. (al hoor ik hem met het geluid uit wel lichtjes bewegen)
Er komt een behoorlijke bak licht uit en de motion leek mij zeker niet verkeerd, sync tijden bij het overschakelen van bronnen en resoluties zijn wat aan de trage kant.  Eén keertje verslikte hij zich bij het schakelen wat een overbelicht en overgesatureerd beeld tot gevolg had, even het menu oproepen en het euvel verdween.

Ik heb maar een heel klein uurtje liggen spelen dus zeker geen gefundeerde besluiten trekken maar ik ben aangenaam verrast.
Ik vrees dat ik voor vertrek naar de IFA niet meer de tijd ga vinden voor een review maar ik kijk er wel naar uit om deze even op de rooster te leggen.
Dit zou voor mij wel eens de eerste DLP kunnen worden die mij kan bekoren.

Mocht hij ook nog elektrische zoom, focus en lens shift hebben gehad dan was dit een zeer complete machine, nu is hij, wat dat betreft, net nog dat tikje minder dan de meeste concurrenten maar wat beeld betreft zeer veelbelovend.

home@the movies

Net nog wat HDR materiaal doorheen de benQ gejaagd en dat ziet er bijzonder fraai uit, wel wat oversaturatie en een paar ander zaken die met calibratie moeten worden aangepast. Ik heb nog geen enkele calibratie gedaan dus gewoon even snel wat algemene settings aangepast.

Ik ben steeds meer en meer blij aan het worden met deze machine, het id geen Epson bouwkwaliteit maar wat beeld betreft is hij akelig goed, en dit komt van iemand die geen DLP fan is :-)
Zeer zeker de moeite waard om deze W5700 eens van naderbij te bekijken, je zou aangenaam verrast kunnen worden.