Ik heb vorige week 2 Unify AC-AP-Lite access points gekocht, om de wifi in mijn betonnen nieubouwwoning op meerdere verdiepingen te verbeteren. Mijn ouwe trouwe Netgear WNDR3700 (voorzien van DD-WRT en geconfigureerd als AP) trok het niet meer. 1 van de Unify access points hangt in de woonkamer, en had ik al een weekje zonder problemen draaien. Gisteren heb ik een CAT6 getrokken in een loze leiding naar de slaapkamer, en daar de 2e AP aangehangen (en even op de vloer gelegd). Na adoptie etc werkt ook deze prima.
Maar... toen ik gisteravond ging slapen, stoorde ik me aan een zacht gezoem en pruttelgeluidjes die ergens vandaan kwamen. Nu woon ik hier nog niet zo lang dus ik hoor wel meer geluidjes die ik soms niet kan plaatsen, maar al snel had ik zoiets van 'het zal toch niet die ap zijn?'... en ja hoor, als het heel stil is hoor je het gekke ding zoemen en pruttelen, hou hem tegen je oor en dan is het helemaal extreem...
Ik lees op internet dat het wel vaker voorkomt, hier ook dergelijke ervaringen? Is er iets aan te doen? Een hushbox er omheen bouwen ofzo?

Of de ap beneden ook geluid maakt is me nog niet opgevallen, maar dat komt omdat je toch meestal een tv ofzo aan hebt, maar ik zal zo ook eens luisteren of ik die hoor. Als die echt stil is, wissel ik ze wel gewoon om