CineMike demo weekend-Duitsland op 12 & 13 Oktober.

Started by vik, September 1, 2019, 09:43:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papito

Cobra-tje heeft helemaal gelijk. Allemaal thuisblijven en de centen aan iets anders uitgeven >:D

fluissie

Of jullie 2 de Marantz apparatuur en kef speakers aan mij verkopen en jullie WEL gaan en nieuwe spullen kopen... :pompom:

papito

Goed plan Fluissie, voor de juiste prijs mag je mijn CM apparatuur wel overnemen. Mag je ook nog meerijden naar Simmerath als ik de nieuwe spullen ga ophalen.....

DVDmartinDVD

Quote from: vik on September  7, 2019, 21:17:22
Leuk Martin. HansGT3 en Masterkale rijden vanuit jouw omgeving. We appen nog wel even.

Ja is goed, gezellig.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Kleine wijziging in het programma:

Project CineMike Pioneer UHD speler is van de baan. Ik heb begrepen dat Pioneer niet op tijd kan leveren en de Sony UBP-X1100ES UHD speler komt daar voor in de plaats. Heel erg jammer aangezien ik ook heel erg nieuwsgierig was naar de Pioneer.  :nopompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Oke zonde,

Standaard vind ik persoonlijk de Pioneer beter dan de Oppo.
Het geluid van de Pioneer lx88 die ik toen had klonk mooier dan de Oppo. En was wel erg benieuwd naar de Pio cm uitvoering.

Gelukkig valt er nog genoeg te beleven ;)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Om nog even terug te komen op de tijden voor a.s. weekend:

Vanaf 10:00 is iedereen welkom.

Alvast een goede reis en vergeet Flitsmeister niet aan te zetten. 
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Remco

Zin in.....! Morgen 10:00 uur autootje in, dus rond 12:30 uur wel op de Sonnenstrasse ;D ;D.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Remco

Gisteren weer op pad gegaan met mijn maat Cor naar de jaarlijkse Cinemike show in Simmerath, ook wel beter bekend als de Hausmesse. Vertrokken met een Nederlands druilerig buitje, maar hoe dichter we bij de Sonnenstrasse kwamen hoe mooier het werd ;).

Ik ben vorig jaar echt omver geblazen door de referenz set-up in de kelder en kon het mij niet voorstellen dat het nog beter kon. Tja...dan wordt het maar weer duidelijk dat er bij (Cine)Mike nog altijd 'luft nach oben' is, want holy quacemole wat klinkt die set nu helemaal waanzinnig goed. Wat ik ook echt leuk vind, is dat er niet alleen maar block busters worden gespeeld, maar ook genuanceerdere stukken voorbij komen zoals Fields of Gold uit een live concert van Sting. Dichter bij een live opname van een schijfje ben ik in ieder geval nog nooit geweest! Daarna diverse film demo's en nog een trailer gezien (en gevoeld!) van de nieuwe Top Gun film die in 2020 gaat komen, en ja daar was ik echt helemaal stil van. 

Ook de JVC N7 in demo gezien met de nieuwste firmware erop waardoor UHD nog mooier is geworden. En dat was al geen straf op de N7. De Cabasse set met de Marantz Cinemike voor- eind combinatie speelde toch ook weer op zijn sloffen naar reference level. Geen enkele scherpte en super gecontroleerd. De 15 inch sub van Cinemike T-1500 vond ik in de ruimte waar vorig jaar de JL Audio Gotham stond opgesteld eigenlijk nog strakker spelen. En dat uit de mond van een JL-fan ;).

Als je een passie hebt voor home cinema, dan is een bezoek aan deze show eigenlijk een must. Er zijn meerdere theater ruimtes waarin verschillende sets staan opgesteld. Beter heb ik het in ieder geval nog nergens gehoord. 

Vik, jij en de Cinemike crew weer super bedankt voor de gastvrijheid, de bbq en drankjes en bovenal de fantastische dag die ik heb gehad als gepassioneerde home theater liefhebber. Ik kan niet wachten tot volgend jaar!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

PascalP

Ik ben eens benieuwd Remco, wordt voor mij de primeur dit jaar :D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Was weer een topdag gisteren in Simmenrath, door de drukte moest je af en toe wel wachtten voor je op je ideale plekkie zat.......er was echter van alles te zien en te horen op topniveau dus dat was geen straf  :coffee:.
Ook fijn gepraat met diverse forumleden, mooi om je passie met gelijkgestemden te bespreken, TOP !!
Duidelijke uitleg en demo van JVC Duitsland over de nieuwe software, uitleg van de Cinemike boys over de modificaties in Jip en Janneke taal, lekkere bbq en een goed glas bier  ;D, tot volgend jaar  :pompom:

PascalP

Was voor mij de eerste keer bij CineMike en moet zeggen echt een geweldige show, kleinschalig, maar toch groot genoeg.
Veel mooi spul te zien, ook leuk om een paar forumleden te ontmoeten.

Natuurlijk is het 'Referenz Kino' helemaal over the top en onbereikbaar voor de normale sterveling, maar wat een geweld zeg, ongelofelijk wat een sound en vooral ook laag in die ruimte.
Stereo weergave ook onbeschrijfelijk mooi.

Verder zeer onder de indruk van de ruimte waar de JVC N7 draaide, kan natuurlijk kwa sound en impact niet tippen aan de referentie ruimte, maar dit is wel een ruimte die 'haalbaar' is in een normale thuissituatie vind ik.

En zoals Anton aangeeft was de BBQ inderdaad prima, lekker drankje erbij, top geregeld  :clapping:

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Ik wil iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om de show te bezoeken, met de nadruk op "moeite" want een afgesloten rijksweg A2 was echt geen pretje.

Zonder jullie was het feest niet compleet en heel erg mooi om te zien dat het aantal bezoekers iedere keer blijft stijgen. De Nederlandse en Belgische aanhang wordt steeds groter daar ben ik best trots op!

:worship:





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Homethx

Ben wel benieuwd hoe de Quadral luidsprekers klinken. We zien deze zelden in een HT.

Zijn deze te vergelijken met een populair luidspreker merk zoals Kef, B&W of op welk niveau spelen deze eigenlijk?

anton

 :coffee: omgeving venray, kom zelf luisteren en oordelen  :pompom:

Earthshaker


Tabcam

Quote from: Homethx on October 16, 2019, 11:50:33
Ben wel benieuwd hoe de Quadral luidsprekers klinken. We zien deze zelden in een HT.

Zijn deze te vergelijken met een populair luidspreker merk zoals Kef, B&W of op welk niveau spelen deze eigenlijk?
In mijn gehoor een bijzonder aangenaam luidsprekermerk. Op welk niveau ze spelen hangt van het model én de ruimte af. Vaak vind ik de klank iets meer bas bevatten wat een stevig fundament voor muziek geeft. De grotere modellen hebben mijns inziens wel wat ruimte nodig. Nu hebben de meeste grotere luidsprekers die eigenschap :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vik

Een van de sterke eigenschappen van een Quadral-Aurum is dat ze zeer hoog belastbaar zijn en geven geen enkel krimp. Die stabiliteit bereik je bijvoorbeeld niet met een B&W 800 serie of speakers met zeer kwetsbare ceramische drivers en exotische tweeters. Het laag van de Altima drivers die zorgen voor een enorme druk en snelheid en werkt zeer verslavend. Persoonlijk ken ik op dit vlak geen enkele speaker die de Aurum Vulkan 9 en Titan overtreffen. Geldt overigens ook voor Titan Center speaker.

Toch vind ik ze persoonlijk (af-fabriek) niet de eigenschap hebben van zoals ik het even beschrijf een"audiofiel" karakter. Voor stereo vind ik persoonlijk de Kef R serie, B&W Diamond en Dynaudio Confidence- Evoke series veel aangenamer om naar de luisteren. Stemmen klinker wat natuurlijker en vloeiender. Maar goed over smaak valt niet te twisten en wellicht hebben anderen hier een andere mening over.

De Aurum speakers bij CineMike zijn flink onder handen genomen en daar is een compleet nieuw extern scheidings filter voor ontwikkeld. Na deze aanpassingen vind ik ze fenomenaal klinken en heb je een fantastische speaker die alles in huis heeft. Voor zowel HT als stereo.


Quote from: Homethx on October 16, 2019, 11:50:33
Ben wel benieuwd hoe de Quadral luidsprekers klinken. We zien deze zelden in een HT.

Zijn deze te vergelijken met een populair luidspreker merk zoals Kef, B&W of op welk niveau spelen deze eigenlijk?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike