Benq W1600UST

Started by jelleeelco, September 1, 2019, 01:07:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelleeelco

Hallo,

Even advies gevraagd! Momenteel projecteren wij met een Mitsubishi HC4900. Deze moet ik iedere keer weer op een plankje aan de muur zetten, wat mij begint te irriteren. Lamp moet toch wel vervangen worden (>2300 uur op eco mode) en ik ben aan het nadenken om een nieuwe te kopen. Indien ik wil ophangen, moeten er leidingen gefreesd gaan worden. Vandaar dat mijn oog viel op een UST.

Is er iemand met ervaring met deze projector?

Als ik een nieuw scherm koop (strak, tab trensioned van iVisions) dan ben ik met een relatief makkelijke upgrade klaar (beamer en scherm).

Iemand ervaring met deze beamer? Kom dus van de HC4900, en kandidaten (als we toch voor een long throw gaan) zijn de TW7400 van Epson of misschien de 9400.

Graag ervaringen!!

Gr
Jelle..

home@the movies

Quote from: jelleeelco on September  1, 2019, 01:07:26
Hallo,

Even advies gevraagd! Momenteel projecteren wij met een Mitsubishi HC4900. Deze moet ik iedere keer weer op een plankje aan de muur zetten, wat mij begint te irriteren. Lamp moet toch wel vervangen worden (>2300 uur op eco mode) en ik ben aan het nadenken om een nieuwe te kopen. Indien ik wil ophangen, moeten er leidingen gefreesd gaan worden. Vandaar dat mijn oog viel op een UST.

Is er iemand met ervaring met deze projector?

Als ik een nieuw scherm koop (strak, tab trensioned van iVisions) dan ben ik met een relatief makkelijke upgrade klaar (beamer en scherm).

Iemand ervaring met deze beamer? Kom dus van de HC4900, en kandidaten (als we toch voor een long throw gaan) zijn de TW7400 van Epson of misschien de 9400.

Graag ervaringen!!

Gr
Jelle..

Een UST projector combineren met een oprolscherm is altijd zeer tricky , zelfs met een tab tensioned scherm.
Het minste plooitje of golfje gaat enorm opvallen, komt daarbij ook nog dat waneer je scherm door luchtverplaatsing heen en weer gaat bewegen je beeld alle kanten opgaat.
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar denk er toch even over na voor je de stap zet.

Is een draadloze oplossing niet een idee? je hebt dan nog wel stroom nodig maar verder geen kabels meer;

jelleeelco

Dank voor het meedenken! Ja ik heb ook nagedacht over een draadloze oplossing. Maar als ik stroom nodig heb moet ik toch een sleuf laten maken, en of dat nou één of twee zijn maakt qua kosten (en rommel) niet heel veel uit.

Ook een voordeel van de UST is dat het minder opvalt; een Epson 7400 aan het plafond is toch redelijk in het oog springend. Ik heb al gevraagd of de huidige beamer aan het plafond mag als ik die wit kan maken, maar nog geen 'groen licht'... Vind het ook wat risicovol om een nieuwe lamp te kopen voor deze projector; ik lees dat ondanks een nieuwe lamp de output niet veel beter wordt en dat ook de panelen wat slijtage kunnen vertonen (toch bijna 10 jaar oud als ik me niet vergis).

Maar de combinatie van UST en oprolscherm is niet ideaal begrijp ik al. Misschien toch een nieuwere PJ en wat meer geld voor uittrekken.