reparatie advies gevraagd Sony Vpl vw60

Started by foppo, August 30, 2019, 12:57:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

foppo

Ik had nog steeds veel plezier van de Sony VPL VW60 die  mee verhuist is uit Nederland naar Thailand waar ik inmiddels een jaar of 5 woon.
Hoewel ik het apparaat hier niet zoveel gebruik mag ik in de regentijd toh wel graag een film kijken omdat het buiten dan niet te doen is.

En het regent al een paar dagen dus zet ik de beamer aan:
Groene verticale strepen.
Het ding open gemaakt, wat aan de lintkabeltjes zitten morrelen, opnieuw aangezet en de strepen zijn weg.

Maar nu start de beamer helder groen op, het groen trekt langzaam weg maar de witte tekst (HDMI) wordt geleidelijk aan paars/rood en als ik een film afspeel blijft dat ook zo, alles wat wit moet zijn is rood/paars.

Is hier iemand die op basis van deze info een advies kan geven voor een eenvoudige oplossing?

Een echte reparatie bij Sony, zal wel in Bangkok kunnen denk ik, zit er gezien de leeftijd van het apparaat niet echt in hoewel alles verder perfect werkt.

Ik hoor graag van iemend diie dit euvel herkent.

J.A.F._Doorhof

Misschien nog wat wiebelen?
Maar lijkt me niet normaal en aangezien het verkleurd gedurende de tijd ben ik bang dat het wat anders is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"