NBS Omega IV in XLR uitvoering.

Started by Peerless Monster, August 29, 2019, 13:28:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Hmmm dit doe ik niet vaak, maar toch even in board een vraag stellen.
NBS is vaak wat ondoorzichtig als het gaat om prijzen vind ik en erg duur...
NBS de afkorting staat voor Nothing But Signal. ;D

Bij deze gaat er een NBS omega IV in de verkoop komen van 1,28 meter lengte (kop tot staart) en in XLR (balanced) uitvoering.
Maar wat moet zoiets gaan opbrengen?
Hij wordt vervangen door een nog betere kabel.

Persoonlijk vind ik hem wat donkerder klinken in mijn set. Eigenlijk een hele luchtige muzikale kabel met veel potentie in een goede set denk ik. Veel druk in het laag en een mooi gedefineerd midden daardoor. Ruimte ademend en natuurlijk.

Maar eh wat kost deze nieuw en voor hoeveel zou deze te koop moeten komen?
Thanks voor het meedenken!

Groetjes,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#1
Foto van desbetreffende kabel.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

MechanicalAnimal

#2
Quote from: Peerless Monster on August 29, 2019, 13:28:30
Bij deze gaat er een NBS omega IV in de verkoop komen van 1 meter lengte en in XLR uitvoering.
Maar wat moet zoiets gaan opbrengen?


Hoi Rens

Je weet toch zelf wat je betaald hebt, of in elk geval wel een idee van het bedrag?

Klinkt alleen alsof je hem niet nieuw gekocht hebt maar overgenomen (of demo of wat dan ook) en dan zou je toch ook weten wat je betaald hebt.

In het geval van het laatste kun je toch op basis van die prijs kijken wat je er nog voor wilt terughebben?


maar had je deze al gevonden?
http://www.nbscables.com/products/pricing_omega.html

wel vreemd neergezet ja

INTERCONNECT CABLE - RCA OR BALANCED    
2-FT. OR 4-FT.............$875.00
ADDL. 2-FT..................$218.75
ADDL. 4-FT .................$437.50

leest als een basisprijs van 875 en een meerprijs al naargelang de twee lengtes

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Peerless Monster

Quote from: MechanicalAnimal on August 29, 2019, 13:39:17
Hoi Rens

Je weet toch zelf wat je betaald hebt, of in elk geval wel een idee van het bedrag?

Klinkt alleen alsof je hem niet nieuw gekocht hebt maar overgenomen (of demo of wat dan ook) en dan zou je toch ook weten wat je betaald hebt.

In het geval van het laatste kun je toch op basis van die prijs kijken wat je er nog voor wilt terughebben?




Nou het is wat ingewikkelder dan dat.
Hij is niet van mij maar van een vriend die hem heeft geruild. Maar hij geen idee meer waar tegen.
Dus het achterhalen van wat hij zelf heeft betaald is wat lastig. Ik stel de vraag ook niet voor niks ;D.
Hij heeft 1,28 cm lengte, maar die is niet beschikbaar volgens de site (zie bovenstaand plaatje) die in termen van feet praat (2 feet, 4 feet, 6 feet), maar in principe is hij maar 5 feet lang.
De kabel is gewoon origineel dat zie je aan alles. Hij klinkt ook gewoon als een NBS (nothing but signal) ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: MechanicalAnimal on August 29, 2019, 13:39:17
maar had je deze al gevonden?
http://www.nbscables.com/products/pricing_omega.html

wel vreemd neergezet ja

INTERCONNECT CABLE - RCA OR BALANCED    
2-FT. OR 4-FT.............$875.00
ADDL. 2-FT..................$218.75
ADDL. 4-FT .................$437.50

leest als een basisprijs van 875 en een meerprijs al naargelang de twee lengtes



Ja precies zoals in bovenstaand plaatje.
Doesn't make sense. Nou goed het zal niet op 100 euro aankomen denk ik.
Maar zoiets gaat in de verkoop voor 350 euro?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

MechanicalAnimal

#5
Quote from: Peerless Monster on August 29, 2019, 13:47:36
Nou het is wat ingewikkelder dan dat.
Hij is niet van mij maar van een vriend die hem heeft geruild. Maar hij geen idee meer waar tegen.
Dus het achterhalen van wat hij zelf heeft betaald is wat lastig. Ik stel de vraag ook niet voor niks ;D.
Hij heeft 1,28 cm lengte, maar die is niet beschikbaar volgens de site (zie bovenstaand plaatje) die in termen van feet praat (2 feet, 4 feet, 6 feet), maar in principe is hij maar 5 feet lang.
De kabel is gewoon origineel dat zie je aan alles. Hij klinkt ook gewoon als een NBS (nothing but signal) ;D

ah, juist, maar zonder deze info ga ik deze vragen dus stellen  :D

4 feet is 121.92 cm.....klinkt meer als jouw opgegeven 128* cm dan 5 ft (152,4 cm)

*meet eens tussen de XLP pluggen in, misschien meten ze die niet mee


als die kabel dus XLR (balanced) in 4 feet is dan lijkt de kabel dus 875+437,50 te moeten kosten, dus 1312,5 in totaal.

Het slimste wat je kunt doen is even een mail sturen aan NBS, wie weet krijg je een behulpzaam antwoord, dan heb je zekerheid. Nee heb je, antwoord kun je krijgen  ;)

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Peerless Monster

Quote from: MechanicalAnimal on August 29, 2019, 14:43:37
ah, juist, maar zonder deze info ga ik deze vragen dus stellen  :D

4 feet is 121.92 cm.....klinkt meer als jouw opgegeven 128* cm dan 5 ft (152,4 cm)

*meet eens tussen de XLP pluggen in, misschien meten ze die niet mee


als die kabel dus XLR (balanced) in 4 feet is dan lijkt de kabel dus 875+437,50 te moeten kosten, dus 1312,5 in totaal.

Het slimste wat je kunt doen is even een mail sturen aan NBS, wie weet krijg je een behulpzaam antwoord, dan heb je zekerheid. Nee heb je, antwoord kun je krijgen  ;)



Oh wacht ik had me inderdaad vergist. Ik ging uit van 25 cm voor een foot. Hahaha domdom.
Het is natuurlijk een 4 feet versie.
Inderdaad hij kostte dus 1312,50 en dan nog een omrekningsfactor naar euro's (dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk vanwege import en belastingen) zal de kabel bij de importeur
1312.50 dollar = 1.186,14 en komt er nog 21% BTW bij en invoerrechten etc.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

MechanicalAnimal

zijn altijd lastige situaties om een item te waarderen in euro's

je zou hem hier en op hifi.nl eens op bieden kunnen zetten, zelfde geld voor marktplaats, maar dat resulteert vast in een hoop drama.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis