Qobuz desktop versie bedienen met smartphone/tablet

Started by Douma, August 28, 2019, 18:31:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Ik heb net een trial afgesloten voor Qobuz. Voor het afspelen gebruik ik een kleine PC weggestopt in een kast die via een USB DAC aangesloten is op mijn versterker. Is er een manier om deze setup te bedienen via een app op mijn telefoon? Ik zit er namelijk niet op te wachten om hiervoor een extra apparaat in de vorm van een streamer aan te schaffen.

Ik gebruikte Spotify op deze manier. Verschillende instanties van Spotify op het netwerk worden herkend en in de apps heb je de mogelijk een te kiezen als output.

Ik heb al even gezocht op het internet, maar kon niet echt wat vinden. Kijk ik er overheen of bestaat de mogelijkheid niet? Ik wilde eerst Qobuz benaderen, maar op hun website kan ik geen contactgegevens vinden.

Alvast bednakt voor de input!
"Nothing lasts, but nothing is lost."

B-art

Roon remote, maar is erg instabiel

Edit: sinds versie 1.6
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bmateijsen

Spotify heeft iets dat heet Spotify Connect, waardoor je inderdaad via een tablet of telefoon een ander apparaat kan aansturen. Qobuz en Tidal hebben dat niet, de enige mogelijkheid die je dan inderdaad hebt is Roon.

jossie

Met Teamviewer lukt dat wel maar mogelijk te klein voor je. Met een Ipad zal dat makkelijker gaan dan met Iphone.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Dirk

Quote from: B-art on August 28, 2019, 20:27:54
Roon remote, maar is erg instabiel
:huh2: draait hier straks al 4 jaar, 100% stabiel
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

Ik gebruik daar Daphile voor. Installeer het op je pc met usb. Daphile heeft een webinterface die ook best bruikbaar is op je telefoon.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Douma

Dank voor de reacties guys!

Quote from: B-art on August 28, 2019, 20:27:54
Roon remote, maar is erg instabiel
Quote from: bmateijsen on August 28, 2019, 21:37:24
Spotify heeft iets dat heet Spotify Connect, waardoor je inderdaad via een tablet of telefoon een ander apparaat kan aansturen. Qobuz en Tidal hebben dat niet, de enige mogelijkheid die je dan inderdaad hebt is Roon.
Quote from: Dynky on August 28, 2019, 23:50:34
:huh2: draait hier straks al 4 jaar, 100% stabiel

Ik zie dat Roon ongeveer evenveel kost als bijvoorbeeld een Bluesound Node2. Ik heb net geld uitgegeven aan een versterker en daar is het even klaar mee. :) Daarnaast wil ik geen geld uit gaan geven als de oplossing mij kan gaan frustreren door instabiele software.

Quote from: jossie on August 28, 2019, 23:17:23
Met Teamviewer lukt dat wel maar mogelijk te klein voor je. Met een Ipad zal dat makkelijker gaan dan met Iphone.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat heb ik een tijdje gebruikt totdat TeamViewer besloot dat mijn gebruik voor commerciele doeleinden was. Ik krijg geen reactie op mijn vragen aan ze. Teamviewer heeft voor mij een beetje afgedaan. Maar daarnaast is mijn ervaring dat een remote desktop oplossing niet zo fijn en stabiel werkt als een applicatie met remote functionaliteit. Dit misschien ook iets met mijn wifi te maken, maar zoals ik al zei wil ik erg graag de hand op de (lege) knip houden.

Quote from: doorofnight on August 29, 2019, 07:25:25
Ik gebruik daar Daphile voor. Installeer het op je pc met usb. Daphile heeft een webinterface die ook best bruikbaar is op je telefoon.

Daphile ken ik niet. Ik zal er eens naar kijken. Dank vor de tip!
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Ik zie dat Daphile een OS voor een headless music server is. Aangezien ik een headless media server nodig heb zal ik gaan kijken of het mogelijk is Daphile als een virtual machine te laten draaien. Ik ga er in ieder geval eens mee testen.

Wat ik zo snel niet kan vinden is of en hoe Daphile werkt in combinatie met Qobuz.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Dirk

Quote from: Douma on August 29, 2019, 08:37:40
Ik zie dat Roon ongeveer evenveel kost als bijvoorbeeld een Bluesound Node2. Ik heb net geld uitgegeven aan een versterker en daar is het even klaar mee. :) Daarnaast wil ik geen geld uit gaan geven als de oplossing mij kan gaan frustreren door instabiele software.
snap ik 100% ;)
het ging mij louter om het statement (van B-art) dat Roon "erg instabiel" is...dat is het imo allesbehalve, wel integendeel.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

#9
Quote from: Douma on August 29, 2019, 11:35:21
Ik zie dat Daphile een OS voor een headless music server is. Aangezien ik een headless media server nodig heb zal ik gaan kijken of het mogelijk is Daphile als een virtual machine te laten draaien. Ik ga er in ieder geval eens mee testen.

Wat ik zo snel niet kan vinden is of en hoe Daphile werkt in combinatie met Qobuz.

Dat werkt.

Je installeert Daphile op een kleine computer. die gebruik je als streamer. Dan gebruik je je webbrowser om contact te maken met Daphile. Daar installeer je de Qouz plugin.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

B-art

Quote from: Dynky on August 29, 2019, 13:15:36
snap ik 100% ;)
het ging mij louter om het statement (van B-art) dat Roon "erg instabiel" is...dat is het imo allesbehalve, wel integendeel.

Misschien iets te kort door de bocht van mij, maar ik krijg het in ieder geval niet stabiel draaiende sinds versie 1.6. Ik heb het er af gegooid en alles loopt nu vlekkeloos via de Lindemann app.

https://community.roonlabs.com/t/playback-problems-and-remote-disconnects-in-1-6/60896
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Douma

Quote from: doorofnight on August 29, 2019, 17:51:44
Dat werkt.

Je installeert Daphile op een kleine computer. die gebruik je als streamer. Dan gebruik je je webbrowser om contact te maken met Daphile. Daar installeer je de Qouz plugin.

Dat is goed om te horen! Eens kijken of ik dit weekend een moment heb om Daphile uit te proberen.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

DofN

Let op: als je Daphile installeert, neem dan een oude pc die je niet meer gebruikt, want Daphile formatteert je schijf :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Douma

Quote from: doorofnight on August 30, 2019, 21:52:15
Let op: als je Daphile installeert, neem dan een oude pc die je niet meer gebruikt, want Daphile formatteert je schijf :)

Ik ben van plan Daphile in een virtual machine te draaien. Ik gebruik de computer namelijk niet alleen voor muziek, maar als media server.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Douma

Quote from: doorofnight on September  1, 2019, 08:49:34
Interessant, laat je het weten of het je lukt?

Yes, doe ik. Ik ben er dit weekend niet meer aan toe gekomen. Volgende week heb ik vast een avondje de tijd.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Ik heb net Daphile geprobeerd. Installatie in VirtualBox ging prima en de Qobuz plugin ook. Maar ik vind de interface van Daphile verre van prettig. Teveel "ruis" van irrelevante zaken bij het zoeken naar muziek. Op mijn telefoon is het helemaal niet te doen i.v.m. het kleine scherm.

Ik ga toch verder kijken naar een andere oplossing. Misschien is de combinatie Kodi (met Qobuz plugin) en Yatse (als remote app) iets.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Direct maar even geprobeerd. Kodi geinstalleerd, remote control ingesteld volgens de howto op de Yatse site, Qobuz add-on geinstalleerd en ingesteld en Yatse op mijn telefoon geinstalleerd.

Via Yatse kan ik Kodi prima bedienen, maar wanneer ik iets zoek via de Qobuz add-on dan krijg ik een error en de melding dat ik in het log moet kijken. Maar daar staat niets meer in dan dat Kodi opgestart is.

Drie uren heb ik hier inmiddels aan besteed. Tijd voor een hap eten en het achter mij laten van dit avontuur. Mijn tijd is mij dierbaarder dan mijn geld en ik zit op mijn werk al genoeg achter de computer. Ik ga op zoek naar een oplossing die gewoon werkt, ook al gaat dit wat geld kosten.  :D

Misschien is een tweedehands Bluesound Node 1 wel wat...
"Nothing lasts, but nothing is lost."

DofN

#18
Jammer. Ik heb geen problemen met de ietwat spartaanse interface van Daphile.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Douma

Quote from: doorofnight on September  2, 2019, 20:29:42
Jammer. Ik heb geen problemen met de ietwat spartaanse interface van Daphile.

Zeker jammer! Tot voor een paar jaar terug maakte de interface mij ook niet zoveel uit, maar hier ben ik in veranderd. De beleving tot aan het moment dat ik een album opzet is me nu toch wel wat waard.

Ik begin maar eens met een nieuw wifi access point. Teamviewer heeft voor mij misschien afgedaan, maar ik moet zeggen dat ik de remote assistant van CloudBerry minstens zo prettig vind werken. Mijn huidige wifi router is inmiddels al 15 jaar oud en moet regelmatig een herstart hebben. Ik kan me voorstellen dat een nieuwe router voor een stabielere verbinding zorgt. Een network streamer kan altijd nog!
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

#20
Qobuz heb ik inmiddels gedeinstalleerd. De witte interface vond ik zeer onprettig 's avonds en de desktop applicatie had 30% cpu gebruik in rust. Ik heb nog wel geprobeerd of ik op e.o.a. manier de desktop app kon bedienen via 'mconnect Control' of 'BubbleUPNP', maar dat kreeg ik niet aan de loop binnen een voor mij redelijke tijd.

Net Audirvana geprobeerd, blijkt dat ze alleen een remote control app voor iOS hebben. Zucht...

Ik denk dat ik lossless streamingdiensten maar even voor gezien moet houden. Spotify werkt gewoon zonder gedoe en minder frustratie luistert prettiger. :)
"Nothing lasts, but nothing is lost."