Tv kijken werkt niet meer via reciever, hoe kan dit?

Started by raMniv, August 28, 2019, 07:18:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raMniv

Hoi Allemaal,

ik zal het probleem zo duidelijk mogelijk uit proberen te leggen......

Ik heb een Marantz 7008 / KPN box / Samsung TV

Sinds 2 dagen lukt het niet meer om het tv signaal op mijn tv te krijgen zonder de reciever aan te doen en het geluid via de speakers af te spelen. Dit is dus exact wat ik niet wil.
Ik had altijd gewoon signaal als ik mijn tv aanzette en de Kpn box aanzette. De reciever hoefde ik hierbij niet aan te zetten en het geluid ging dan gewoon over de tv speakers. Op een één of andere manier doet hij dit niet meer. Als ik nu de tv aanzet en kan box aanzet, dan zegt hij dat hij het signaal niet kan vinden..........
Er zijn voor zover ik weet geen instelling verandert, wat zou ik hier aan kunnen doen. (een hdmi kabel rechtstreeks van KPN box naar tv zou een oplossing kunnen zijn, maar deze past niet meer door de buis in de muur)

Dank voor het meedenken.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

BJF

Receivers zijn (halve) computers. Eerste advies bij computerstoringen is altijd opnieuw opstarten. Haal hem eens helemaal(!) van de stroom en probeer het dan nog eens. Kost niks, alleen een beetje moeite ;)
NAD M10 V2
Elac FS247

raMniv

Heb ik gedaan, maar helpt ook niet helaas. Verder ARC nog een keer aan/uit gezet, maar niks helpt.....
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Mokumer45

#3
Is er toevallig op een van je toestellen soms een automatische update geweest, die je niet gemerkt hebt? Al geprobeerd alle zenders opnieuw te installeren? Ik weet niet, welke provider je hebt, maar als je Ziggo hebt: die is bezig gefaseerd alle analoge tv signalen per regio weg te halen. Misschien is dat een mogelijke oorzaak? En als je een losse HDMI-kabel hebt liggen, zou ik het toch even daarmee proberen. Hoeft niet weggewerkt te worden, is maar even als probeersel. Als het dan wel goed gaat, weet je iig, dat het aan de Marantz of aan de handshake via de Marantz ligt. Is er soms iets aan de bypass functie van de Marantz veranderd?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

raMniv

Volgens mij geen updates. Heb inderdaad ook al even een andere hdmi kabel ertussen gehangen. Het gesodemieter begon met dat ik een apple tv eraan wilde hangen bedenk ik me nu. Deze heb ik er uiteindelijk niet aangedaan en heb verder ook geen veranderingen in het menu gedaan.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Tabcam

Als eerste, werkt een andere HDMI bron wel? Het mooiste is als je een XBOX, mediaspeler, camera, o.i.d. hebt waarmee je ook kan testen. Je kan dan een paar zaken proberen.

  • Werkt het wel als je iets rechtstreeks op de TV aansluit?
  • Werkt het als je een andere invoer van de receiver gebruikt?
  • Werkt het als je de tweede HDMI uitvoer van de receiver gebruikt?
Als één apparaat wel werkt, ligt het aan de KPN box, als ze rechtstreeks op de TV wel werken ligt het aan de receiver, werkt het allemaal niet ligt het aan de kabel(s) of aan de TV-HDMI-invoer.

Succes met testen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i