Grappig - oude meuk helpt goed

Started by Hannibal_, August 27, 2019, 14:29:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Mijn zoontje speelde in de woonkamer op zijn Nintendo spullen (Wii-U & Switch).
Want, groot scherm (tenminste, voor zo'n mannetje)

Intussen doet hij dat toch iets vaker dan gepland (nog wel "acceptabel" ;) ) en wilden we graag onze woonkamer terug.

Dus een extra scherm aangeschaft (op de toekomst, 4K sony, mooi scherp beeld zeg!) maar papa en zoonlief vonden het geluid een tikje voor verbetering vatbaar (o... o... heeft ie gevoelige oortjes ge-erfd?).

Nu stond er in de eetkamer ook nog een Sonos AMP met Wharfedale speakers.
Niets bijzonders.

Nog nooit iets op de lijn ingang van zo'n ding aangesloten, maar dat werkt best mooi.
Je kunt gewoon kiezen om de lijningang te selecteren zodra er signal op komt en het volume waarmee hij start is ook in te stellen.
En werkt prima.

En het geluid knapte er ook goed mee op.
Zoonlief vond dat ook

Pffffffttttttt.... Happy papa ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

quattronl

Met datzelfde zit ik ook.
Onze oude tv (42" LCD) gaat naar boven zodra ik een leuke aanbieding voor de 65" OLED die ik op het oog heb voorbij komt.
Zoonlief (10) vroeg al hoe dat dan met het geluid zit want boven staan al die speakers niet die nu in de woonkamer staan (7.1).
"Ja dat komt dan gewoon uit de tv"
Hij was lichtelijk teleurgesteld.

Eens zien hoe zich dat gaat ontwikkelen op zijn kamertje.
Ik voorzie een redelijke simpele 5.1 receiver met wat speakertjes die ik nog wel heb staan.
Ja, zo begint de hobby...  :headbanging:
(ergens vind ik dat niet erg)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

katwax

Hehe "verwende" kinderen.
Mijn dochter moet het met een Sonos Play3 op de slaapkamer, bij sommige van haar vriedjes staat dat in de woonkamer voor het hele gezin :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

VlisChris

Quote from: katwax on August 27, 2019, 17:44:10
bij sommige van haar vriedjes staat dat in de woonkamer voor het hele gezin :)

Ook precies net niks mis mee.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hannibal_

@quattronl Die van mij is 9, maar ik wilde hem eigenlijk niet naar zijn kamer verbannen (we willen hem nog wel zien zo nu en dan ;) )

maar wel mooi inderdaad dat je voor die mannen met bestaande spullen toch het een en ander vlot kunt trekken. Er hing ineens een post-it onder de nieuwe TV: "Pascal's Gamehoek" gister avond... lol... volgens mij is hij er wel blij mee :)

@Katwax lol... ja beetje verwend zijn ze soms wel. die van mij moet/mag het doen met een Sonos Play1, maar hij zet nog niet echt zelf muziek op (there must be a god ;) ). Ik ben meestal de eerste beneden in het weekeinde en draai dan soms wat muziek bij een kopje koffie. Meestal is Pascal als volgende beneden en gaat ie een spelletje spelen oid. Maar als de muziek op staat is dat vaak anders en komt ie bij me zitten op de bank. Je ziet hem dan gewoon luisteren :)

@VlisChris inderdaad, al zou ik er misschien 2 pairen, beetje afhankelijk van de maat kamer natuurlijk.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

katwax

Quote from: VlisChris on August 27, 2019, 19:25:49
Ook precies net niks mis mee.
Nee is niets mis mee, maar ik wou maar duiden over hoe verschillend het kan zijn. Wat de een goed genoeg vind voor zijn woonkamer, vind een ander iets voor de slaapkamer van de dochter.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543