The Movievan by Home@The Movies/Cinedream

Started by home@the movies, August 26, 2019, 10:01:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

 ;D zou je nog toestemming moeten vragen om die afbeeldingen te mogen gebruiken?  :-[

Teejoo

Quote from: home@the movies on August 31, 2019, 18:24:06
Vreemde vaststelling, de foto waar mijn vrouw in de zetel zit is dubbel zoveel bekeken als de anderen  ;D ;D ;D ;D
Dat komt omdat je zelf aangaf dat zij NOOOOIT film kijkt!  :D

home@the movies

Quote from: Teejoo on August 31, 2019, 20:59:51
Dat komt omdat je zelf aangaf dat zij NOOOOIT film kijkt!  :D

Dat is ook inderdaad zo, al heeft ze wel beloofd dat ze samen met mij de eerste film in The MovieVan gaat kijken.
Voor de duidelijkheid, er zat (en zit nog steeds) niets in van scherm of projector toen we de foto namen, poseren wou ze wel doen  ;D

home@the movies

Quote from: Kjelt on August 31, 2019, 19:04:53
;D zou je nog toestemming moeten vragen om die afbeeldingen te mogen gebruiken?  :-[

mijn vrouw heeft haar toestemming gegeven voor de afbeelding  ;) ;) ;D ;D ;D ;D ;D ( en ja ik begrijp je ;-)

blue-eyes

Mooi project Werner!


In het kader, Werner komt naar u toe deze zomer! (enneh, iets als EO promotie team, alleen is maar alleen he! :P )
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

home@the movies

Quote from: Blue-Eyes on September  1, 2019, 09:30:40
Mooi project Werner!


In het kader, Werner komt naar u toe deze zomer! (enneh, iets als EO promotie team, alleen is maar alleen he! :P )

Ik zal een casting organiseren om de nodige aantrekkelijke dames in te lijven ;-)

Kjelt

Verkoop van projectoren stijgt tot grote hoogtes  :D

Dirk

neem je nog speciale maatregelen om eea te ont-dreunen, cq resonanties te voorkomen?
lijkt me dat zo'n caravan toch relatief licht en daardoor trilling-gevoelig is geconstrueerd, of blijft er straks weinig tot niets over vd originele "shell"? ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

home@the movies

#33
Quote from: Dynky on September  1, 2019, 16:29:04
neem je nog speciale maatregelen om eea te ont-dreunen, cq resonanties te voorkomen?
lijkt me dat zo'n caravan toch relatief licht en daardoor trilling-gevoelig is geconstrueerd, of blijft er straks weinig tot niets over vd originele "shell"? ;D

Achter de blauwe spanstof zit 2,5 cm dempend materiaal, de sub en speakers staan ontkoppeld.
Het is en blijft natuurlijk een caravan waarbij wanden, vloer en dak allemaal aan elkaar hangen, het is ook licht materiaal dus daar valt verder niet veel aan te doen.
Het probleem is gewicht, je kan natuurlijk een heleboel maatregelen nemen maar dan mag je er niet meer mee op de baan  ;D
Ze mag Max 1200 kg wegen, met alle zetels en apparatuur zal ik ongeveer op dat gewicht uitkomen, er zal nog een kleine marge zijn van een paar kg maar niet voldoende om nog "zware" maatregelen te kunnen nemen.
Achter het scherm zitten nog diffusers van piepschuim en hier en daar komt er nog een paneeltje bij, dat zullen we beluisteren en bekijken van zodra alles up and running is.
Het is uiteraard geen referentie demo ruimte, eerder een blikvanger en een manier om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met wat fantasie en goede wil  ;) ;D

home@the movies

#34
Ja hoor we zijn weer een paar stappen verder met The Movievan


LS2

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

denoontje

Top


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

home@the movies

Vandaag de luidsprekers geïnstalleerd, een grote soundbar gemaakt  ;D ;D ;D

In totaal een 5.1.4 setup in TheMovieVan met Klipsch inbouw speakers en een Denon receiver.
En i kon het niet laten om toch ook al eens een beeldje te projecteren, de nieuwe Optoma UHD65UST gaat geweldig knallen.

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

muzikant

Quote from: home@the movies on August 26, 2019, 10:01:15
Al een kleine teaser van ons laatste project waar we zeer binnenkort mee gaan uitpakken  ;) ;D

Ra, ra, ra,wat is het ??  ;D ;D

http://www.themovievan.be
Mogen jullie nog leveren en plaatsen projectors
Ok, ik vrees dat het een wat lang verhaal zal worden dus voor diegenen die niet veel zin hebben in lezen volgen er plaatjes bij het verhaaltje ;D
Aangezien het al laat is zal het ook niet in één keer neergeschreven worden dus volgmodus aan voor de komende dagen.

De die hards hier op het forum die mij ondertussen reeds meer dan 10 jaar kennen weten dat ik altijd wel met iets bezig ben, af en toe zelf met iets teveel om goed te zijn :-)
Maar ik kan het niet laten en dit project zat al zo erg lang in mijn hoofd rond te draaien dat het er ooit eens moest van komen, een mobile Home cinema met alle toeters en bellen, zou dat niet geinig zijn??

Een echte prioriteit had het niet dus konden we rustig op zoek gaan naar een geschikte caravan om een eerste stap te zetten in de bouw van het project, echter dit bleek nog niet zo eenvoudig als het lijkt.
Het probleem is dat ik er één moest vinden waarbij het interieur klaar was voor de sloop maar waarbij de rest er nog behoorlijk goed uitzag en de juiste documenten nog kon voorleggen.

Verder diende het zeker een dubbel as systeem te zijn vanwege het gewicht en de stabiliteit, met alle apparatuur en zetels kom je al snel aan 1300 kg wat al behoorlijk is.
De zoektocht naar zo een caravan heeft uiteindelijk, langer in beslag genomen dan ik had verwacht.

Meestal waren de exemplaren die ik vond binnenin nog in een zeer goede staat, en aangezien ik er letterlijk alles uit moet slopen was het natuurlijk geen optie om veel geld aan een mooi ingerichte unit te geven die ik daarna compleet zou uitbouwen.
De andere optie was dus uitkijken naar eentje waarbij de binnenkant zijn beste tijd reeds had gehad maar waarvan het chassis/onderstel nog enigszins in goede staat was, ook niet eenvoudig om te vinden.

Ik bespaar jullie de zoektocht verhalen, uiteindelijk vonden we iets waarbij ik dacht, hier kunnen we mee aan de slag, weliswaar met de nodige grove middelen maar ik had er wel een goed gevoel bij.
Koop afgerond, het ding aan de trekhaak en hop naar huis ermee, de eerste steen was gelegd voor wat nu The MovieVan gaat worden.

Deze hele inleiding speelde zich zo een kleine 2 jaar geleden af, de bedoeling was om in de zomer van 2018 in de wat rustigere periode zoveel mogelijk werk te verrichten, echter een zekere popartieste met de naam Shakira dacht daar anders over en voor ik het goed en wel besefte was ik 6 maanden op wereldtour met deze dame. Uiteraard ook niet slecht als tijdverdrijf maar The MovieVan moest dus even on hold worden geplaatst.

Deze zomer geen verassingen wat werk betreft dus vol goede moed een deadline gezet om eind Augustus met een afgewerkt product op de proppen te komen. Dat het ambitieus was daar was ik al achter maar een deadline helpt toch wel om wat meer gas te geven.

Deze zomer dus geen vakantie voor ons, ik moet mijn vrouw hierbij van harte bedanken omdat ze mij gedurende bijna 2 maand amper heeft gezien. Daar waar anderen naar verre vakantie oorden trokken was ik op mijn oprit in, onder en boven mijn caravan aan het kamperen  ;D letterlijk van 7h00 morgens tot vaak laat in de avond en regelmatig gewoon 6 tot 7 dagen aan één stuk want ik moest en zou eind Augustus klaar zijn   ;)

Ik voeg bij dit stukje al wat foto's, dan beseffen jullie vermoedelijk waar ik aan begonnen ben, de foto's tonen een heel klein beetje de eerst ravage na een kleine eerste voorzichtige inspectie  :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

home@the movies

The MovieVan on the road, bijna klaar om effectief verhuurd te gaan worden. Nog wat laatste afwerkingen binnen aan het interieur en off we go.
De website is bijna klaar dus binnenkort mogen jullie een link verwachten met alle mogelijke info ivm de verschillende huurmogelijkheden.


home@the movies

#42
En its all in the details, kijk eens naar de velgjes  :tongue2:

reza

Quote from: home@the movies on May 25, 2020, 21:59:25
En its all in the details, kijk eens naar de velgjes  :tongue2:

Je bent een Batman Werner..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies


ppeter

We hebben je op het vtm nieuws van 19u gezien, wat een promotiestunt!
Alvast veel succes Werner met je Movievan avontuur! 😉👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Dirk

wel zonde van dat alu profiel (thv de dakrand) wat zo in beeld hing te flapperen in dat eindshot  ;D 
maar wel goeie zet qua visibiliteit, zo zie je maar wat die contacten achter de schermen waard zijn  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

home@the movies

Quote from: Dynky on May 26, 2020, 20:55:02
wel zonde van dat alu profiel (thv de dakrand) wat zo in beeld hing te flapperen in dat eindshot  ;D 
maar wel goeie zet qua visibiliteit, zo zie je maar wat die contacten achter de schermen waard zijn  ;)

Ja ze hebben mij een beetje op snelheid gepakt, ik was eigenlijk nog niet helemaal klaar met de afwerking maar het was nu of nooit voor die reportage op het nieuws. Je begrijpt dat ik zo een kans niet laat liggen en dan is dat flapperende profieltje een kleine kinderziekte. Ook aan de binnenkant is er nog wat eindafwerking nodig dus nog een kleine eindspurt ;-)

angelo41

mooi foto'tje op hln. [emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


Kjelt

Quote from: angelo41 on May 26, 2020, 22:54:31
mooi foto'tje op hln.
Ben ik nou de enige filmfreak die zich afvraagt welke Jerry Bruckheimer film hij daar zit te kijken  :D
Ik gok Gemini Man.