The Movievan by Home@The Movies/Cinedream

Started by home@the movies, August 26, 2019, 10:01:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Al een kleine teaser van ons laatste project waar we zeer binnenkort mee gaan uitpakken  ;) ;D

Ra, ra, ra,wat is het ??  ;D ;D

http://www.themovievan.be

Ok, ik vrees dat het een wat lang verhaal zal worden dus voor diegenen die niet veel zin hebben in lezen volgen er plaatjes bij het verhaaltje ;D
Aangezien het al laat is zal het ook niet in één keer neergeschreven worden dus volgmodus aan voor de komende dagen.

De die hards hier op het forum die mij ondertussen reeds meer dan 10 jaar kennen weten dat ik altijd wel met iets bezig ben, af en toe zelf met iets teveel om goed te zijn :-)
Maar ik kan het niet laten en dit project zat al zo erg lang in mijn hoofd rond te draaien dat het er ooit eens moest van komen, een mobile Home cinema met alle toeters en bellen, zou dat niet geinig zijn??

Een echte prioriteit had het niet dus konden we rustig op zoek gaan naar een geschikte caravan om een eerste stap te zetten in de bouw van het project, echter dit bleek nog niet zo eenvoudig als het lijkt.
Het probleem is dat ik er één moest vinden waarbij het interieur klaar was voor de sloop maar waarbij de rest er nog behoorlijk goed uitzag en de juiste documenten nog kon voorleggen.

Verder diende het zeker een dubbel as systeem te zijn vanwege het gewicht en de stabiliteit, met alle apparatuur en zetels kom je al snel aan 1300 kg wat al behoorlijk is.
De zoektocht naar zo een caravan heeft uiteindelijk, langer in beslag genomen dan ik had verwacht.

Meestal waren de exemplaren die ik vond binnenin nog in een zeer goede staat, en aangezien ik er letterlijk alles uit moet slopen was het natuurlijk geen optie om veel geld aan een mooi ingerichte unit te geven die ik daarna compleet zou uitbouwen.
De andere optie was dus uitkijken naar eentje waarbij de binnenkant zijn beste tijd reeds had gehad maar waarvan het chassis/onderstel nog enigszins in goede staat was, ook niet eenvoudig om te vinden.

Ik bespaar jullie de zoektocht verhalen, uiteindelijk vonden we iets waarbij ik dacht, hier kunnen we mee aan de slag, weliswaar met de nodige grove middelen maar ik had er wel een goed gevoel bij.
Koop afgerond, het ding aan de trekhaak en hop naar huis ermee, de eerste steen was gelegd voor wat nu The MovieVan gaat worden.

Deze hele inleiding speelde zich zo een kleine 2 jaar geleden af, de bedoeling was om in de zomer van 2018 in de wat rustigere periode zoveel mogelijk werk te verrichten, echter een zekere popartieste met de naam Shakira dacht daar anders over en voor ik het goed en wel besefte was ik 6 maanden op wereldtour met deze dame. Uiteraard ook niet slecht als tijdverdrijf maar The MovieVan moest dus even on hold worden geplaatst.

Deze zomer geen verassingen wat werk betreft dus vol goede moed een deadline gezet om eind Augustus met een afgewerkt product op de proppen te komen. Dat het ambitieus was daar was ik al achter maar een deadline helpt toch wel om wat meer gas te geven.

Deze zomer dus geen vakantie voor ons, ik moet mijn vrouw hierbij van harte bedanken omdat ze mij gedurende bijna 2 maand amper heeft gezien. Daar waar anderen naar verre vakantie oorden trokken was ik op mijn oprit in, onder en boven mijn caravan aan het kamperen  ;D letterlijk van 7h00 morgens tot vaak laat in de avond en regelmatig gewoon 6 tot 7 dagen aan één stuk want ik moest en zou eind Augustus klaar zijn   ;)

Ik voeg bij dit stukje al wat foto's, dan beseffen jullie vermoedelijk waar ik aan begonnen ben, de foto's tonen een heel klein beetje de eerst ravage na een kleine eerste voorzichtige inspectie  :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:





reza

#1
Een eigen kanaal net zoals Netflix en Disney+  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jack_D

Rijdende bioscoop/hometheater in een grote sleurhut of camper............. 8)

papaleo

Project:"Gun jezelf meer rust en vrije dagen...::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

maximus79

#5
Kan je ook mijn projector her kalibreren in die sleurhut?  ;D Dan mag je wel even deze kant op rijden. :P
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Quote from: papaleo on August 26, 2019, 11:37:53
Project:"Gun jezelf meer rust en vrije dagen...::)

Wel Leo, om heel eerlijk te zijn, na de afwerking van dit project zou ik dat absoluut kunne gebruiken :-) alleen staat mijn agenda voor September nu al vol.

home@the movies

Het gaat dus inderdaad een "mobiele Home Cinema" worden, gebouwd in een 6 meter lange caravan.

De details en het hele verhaal van de aankoop, sloop, en wederopbouw komt er binnenkort aan, compleet met foto's ;)
Tijdens de Home cinema Happening dit jaar zal ze in al haar glorie te bewonderen zijn.

Nu eerst op naar de IFA in Berlijn, al zal het nieuws wat daar te rapen valt niet echt bijzonder zijn.




home@the movies

aanvulling geplaatst, het ontstaan van de Movievan deel 1 ;D

home@the movies

En na nog wat verder afbreek toestanden zat ik plots zonder bodem  ;D

skoebiedoe


home@the movies

Na wat knutselwerk en veel zweet, volgend resultaat, nieuwe bodem, nieuwe vloer en wanden.
Vensters hebben we uiteraard ook niet nodig dus eruit met die handel.



home@the movies

En maar weer verder knutselen

home@the movies

#13
Een deel van de nieuwe buitenbeplating geplaatst en had gewerkt aan de binnenkant.
Airco systeem geplaatst en een decoratie plexi wand achteraan waar een kleine bar gaat komen.
Er begint langzaam maar zeker wat vorm in het geheel te komen ;-)

home@the movies

De wanden eerst bekleed met akoestisch dempend materiaal en daarna netjes afgewerkt met ons Cinedream spanstofsysteem.

Ook het verhoog voor de 2de rij zetels is reeds gemonteerd en er zit al één surround speaker in de wand ingewerkt.

De koelkast al even op zijn plaats gezet, en mijn vrouw al eens late proefzitten, just in case  ;D

N1v3K


denoontje

Gaaf!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jack_D

Zie op de foto's dat je ook al een professionele stoelentester hebt ingehuurd...... :D

Leuk projectje...... :thumbs-up:

Kjelt

Leuk! Ga je er een airstream lookalike van maken ?

papaleo

 :worship: :clapping: die Werner is ook van alle markte thuis hèh...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

#20
Quote from: Kjelt on August 31, 2019, 14:18:36
Leuk! Ga je er een airstream lookalike van maken ?

Als ik het budget had gehad dan zou het die geweest zijn ;-).
De volledige caravan gaat worden bekleed zoals je op de link naar de website kan zien, er schiet dus niets meer over van het originele uiterlijk.
Linkerv en rechterzijde krijgen wel andere foto's en op de achterzijde komt een heel groot logo met The Movievan.


home@the movies

#21
Zo dus


home@the movies

#22
en zo

home@the movies

Quote from: papaleo on August 31, 2019, 14:36:43
:worship: :clapping: die Werner is ook van alle markte thuis hèh...

Dank u, ik doe mijn best  ;D tot nu toe heb ik alles in mijn eentje geklaard, het bekleden met de foto's laat ik wel aan de pro's over  ;)

Nu wachten op de Optoma UST 4K laser projector die we in de Movievan gaan installeren, op ons Dreamscreen akoestisch doek met een breedte van 2m10 gaat dit wel knallen denk ik.

home@the movies

#24
Vreemde vaststelling, de foto waar mijn vrouw in de zetel zit is dubbel zoveel bekeken als de anderen  ;D ;D ;D ;D