Unify AC-AP-Lite access point maakt herrie :(

Started by alexeiboris, September 2, 2019, 17:54:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexeiboris

Ik heb vorige week 2 Unify AC-AP-Lite access points gekocht, om de wifi in mijn betonnen nieubouwwoning op meerdere verdiepingen te verbeteren. Mijn ouwe trouwe Netgear WNDR3700 (voorzien van DD-WRT en geconfigureerd als AP) trok het niet meer. 1 van de Unify access points hangt in de woonkamer, en had ik al een weekje zonder problemen draaien. Gisteren heb ik een CAT6 getrokken in een loze leiding naar de slaapkamer, en daar de 2e AP aangehangen (en even op de vloer gelegd). Na adoptie etc werkt ook deze prima.

Maar... toen ik gisteravond ging slapen, stoorde ik me aan een zacht gezoem en pruttelgeluidjes die ergens vandaan kwamen. Nu woon ik hier nog niet zo lang dus ik hoor wel meer geluidjes die ik soms niet kan plaatsen, maar al snel had ik zoiets van 'het zal toch niet die ap zijn?'... en ja hoor, als het heel stil is hoor je het gekke ding zoemen en pruttelen, hou hem tegen je oor en dan is het helemaal extreem...

Ik lees op internet dat het wel vaker voorkomt, hier ook dergelijke ervaringen? Is er iets aan te doen? Een hushbox er omheen bouwen ofzo? ;D
Of de ap beneden ook geluid maakt is me nog niet opgevallen, maar dat komt omdat je toch meestal een tv ofzo aan hebt, maar ik zal zo ook eens luisteren of ik die hoor. Als die echt stil is, wissel ik ze wel gewoon om :)

Tabcam

Kan je horen of het een ventilator is? Verwacht ik niet direct, hooguit de router, en sowieso zou ik er geen hush box omheen bouwen. Dan zou ik liever een goed ontworpen apparaat willen hebben.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

alexeiboris

Er zit geen ventilator in, alleen een printplaat. Als je je oor ertegen aan houd hoor je electronisch gepruttel. Heb er naar gegoogled, er zijn veel meer mensen die er last van hebben, en het kan ook per apparaat verschillen. Ik heb ze nu omgewisseld, de ap die eerst beneden hing, ligt nu op de slaapkamer, en die is onhoorbaar, tenzij je echt je oor er op legt. Die andere hangt nu in de huiskamer, daar valt het geruis en gepruttel niet op.

Jack_D

Ik zou hem terug sturen en een nieuwe vragen, of een heel ander type proberen.
Zo'n ding moet onder normale omstandigheden gewoon stil zijn.... als je je oor er op legt en je dan iets hoort is mee te leven, maar los daarvan moet ie niet hoorbaar zijn.

Retour verkoper zou ik zeggen, tenzij het een Aliexpress is, dan word het vaak wat lastiger.....

alexeiboris

Heb ik aan zitten denken ja. Ding komt bij coolblue vandaan, dus terugsturen is geen probleem. Dit is businessgrade apparatuur, geen goedkope customer rommel, dus je zou verwachten dat dit soort dingen niet spelen. Als je gaat googlen op Ubiquiti/Unify AP-AC-Lite ap's en noise, zie je heel veel klachten tegenkomen, ook mensen die het ding omruilen en dan 1 terugkrijgen die ook gewoon herrie maakt...

jossie

Als je google gebruikt is er inderdaad een stortvloed aan klachten.

Ik zou ze terug sturen en een ander merk proberen. Het is een ontwerp issue met de voeding of de gebruikte condensatoren.

Mogelijk wordt het minder na verloop van tijd maar het kan net zo goed erger worden, dan heb je mooi een paar honderd euro voor de kliko. Omwisselen is een roulette.
Omni !

katwax

Ik heb al meerdere van deze toestellen verkocht en geplaats. Voor mij is Ubiquiti nog steeds het eerste voorkeur merk voor KMO of ieder thuisnetwerk dat eindelijk goede/betrouwbare wifi wil.

Mijn advies is terug sturen, zeer degelijke support van Ubnt, dus hierover gaan ze zeker niet moeilijk doen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

alexeiboris

#7
Ik ben ook heel tevreden over de werking etc. Heb de Unify controller draaien in een docker op mijn unraid server, ook perfect.
Ik zal toch eens kijken wat de retourpolicy bij coolblue is.

Trabuca

Hier ook een tevreden gebruiker van twee lite's waarvan één op slaapkamer. Beide zijn muisstil, een jaar in gebruik.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

alexeiboris

Quote from: katwax on September  3, 2019, 13:01:40
Ik heb al meerdere van deze toestellen verkocht en geplaats. Voor mij is Ubiquiti nog steeds het eerste voorkeur merk voor KMO of ieder thuisnetwerk dat eindelijk goede/betrouwbare wifi wil.
Mijn advies is terug sturen, zeer degelijke support van Ubnt, dus hierover gaan ze zeker niet moeilijk doen.
Volgende keer voor de gein eens een paar van dichtbij goed beluisteren...

katwax

Quote from: alexeiboris on September  3, 2019, 13:29:15
Volgende keer voor de gein eens een paar van dichtbij goed beluisteren...
Ja zal ik is moeten doen, maar heb zelf lite in mijn woonkamer en ben zelf nogal gevoelig aan dat soort storende geluiden en nog nooit gemerkt.
Heb ze nog niet tegen mijn oor gehouden, maar ik vermoed dat je gewoon pech hebt en zou hem gewoon laten vervangen onder garantie. Ubiquiti doet er helemaal niet moeilijk over, dat is mijn ervaring toch hiermee. Heb ook wel eens iets moeten vervangen voor klanten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bas Akkerman

Topic geschoond. Graag on topic blijven, het gezoem van de AP lijkt me al frustrerend genoeg. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RalphH

Hier pruttelt ie ook, maar hangt niet op een plek waar ik het hoor. Is een ap-lr trouwens.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

katwax

Daarnet mijn oor op de ac-lite gelegd, maar ik hoor niets.
Wat je wel kan proberen, is om hem niet op max output te zetten, aangezien ik 2 AP's heb in huis en ik het niet nodig vind om in 4 huizen verder nog wifi te hebben staat die van mij niet op max.

Maar bij de meeste klanten staat hij gewoon op max en is het mij nog nooit opgevallen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jantje112

Ik heb er 5 hier, 2 inwall, 2 lite en 1 lr. Geen klachten. Beste Wifi experience ever :)

alexeiboris

Het schijnt exemplarisch te zijn, en/of kan per produktiebatch verschillen begreep ik. Ik heb nu mijn 2 ap's even omgewisseld, die van beneden is nu boven en vv. De herriemaker hangt nu in de huiskamer, daar valt het electronische gereutel niet op, en de andere is van zichzelf zo stil dat je hem alleen hoort als je je oor ertegenaan zet. Dus voorlopig is het wel goed zo.