MDF 747XP Acoustic stethoscoop

Started by solitaire, August 19, 2019, 16:11:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

De onbekende luisterhulp :o ... de stethoscoop :). Voor velen een onbekende in onze hobby denk ik, maar als je er even mee 'speelt' / ervaring mee opdoet kan het je met bepaalde vraagstukken verder helpen. Bv. het bepalen van de bouwwijze / lokaties voor dempingsmateriaal tbv. electronica- en luidspreker-behuizingen. Wat onorthodox wellicht, en niet echt wetenschappelijk, maar zeer hands-on en een tool eens op een andere wijze zaken te kunnen onderzoeken.

Over de toepassing ervan in audiofilie wordt niet veel geschreven (meestal alleen kort genoemd), en ik kon alleen dit artikel vinden  https://www.tnt-audio.com/clinica/stetoe.html
Natuurlijk kan je hem bv. ook gebruiken waar 'ie voor bedoeld is ;) ... 

Door mij veel gebruikt tijdens luidspreker(behuizing) ontwikkeling. Daar heb ik echter een punt achter gezet (wegens gezondheid en geen werkplaats meer tot m'n beschikking), en zodoende ligt deze stethoscoop bij mij nu niets te doen (en doktertje spelen is niet zo ons ding :-X).

Komt grondig gereinigd, incl. originele verpakking en extra (ongebruikte dus) set ear tips, reserve diafragma en ID tag.

vp €18 (bevindt zicht in Arnhem, verzenden KK)
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Use it or lose it oid. ...


verkocht
Hinterm Horizont geht's weiter.