Reizen en foto's maken

Started by Dirc, August 18, 2019, 19:52:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Geen idee maar je moet het ook afwegen tegen wat je mee moet dragen en vermoedelijk je huidige telefoon.
Mijn vorige was 2 jaar oud dus lijkt me stug dat een huidige mobiel een minderen camera heeft.

HJ

Quote from: Dirc on August 19, 2019, 20:16:03
Met de Mate 20 pro en P30 pro wel.
Beide goede opties. De mate iets mindere camera maar beter scherm. De p30 betere camera maar minder scherm.
Zijn het alleen de pro versies die goed fotograferen of zijn de "normale" ook zo goed?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Dirc

#27
Goede vraag. De pro heeft optische zoom.
Ik heb nu een mate 20 lite maar twijfel om een van de pro's aan te schaffen.



of:

https://www.youtube.com/watch?v=85p_oFk595I

Dirc

Quote from: Nosferatu on August 19, 2019, 19:47:12
Dirc, je noemt in je lijstje de Canon m100 maar voor rond de 500 euro heb je ook een Fuji X-T100 met 15-45mm lens. Daarmee kan je vrij gemakkelijk 'upgraden' met heel fraaie Fuji lenzen en/of XT camera's mocht je daar t.z.t. behoefte aan hebben. Lijkt mij persoonlijk een betere keuze dan Canon M APS-C's.

True,

Mocht ik beslissen om naast mijn telefoon nog een apparaat mee te nemen dan is deze zeker ook mooi.
Wellicht nog een overbodige toevoeging:

Als ik reis en ik maak (meestal uit de losse pols) 1000 foto's of meer, dan is het enige wat ik aan 'nabewerking' doe de rotzooi er tussenuit halen.
Ik ga niet foto voor foto bewerken. Gebruik ze meestal gewoon as is. De reden is vrij simpel: ik heb er geen tijd voor en ik ga niet iedere foto op muur formaat laten drukken.

Dirc

#29
Dan heb je natuurlijk nog een lading alternatieven in dat segment zoals:
-Panasonic GX880
-Fujifilm X-A5
-Sony A6000 / A5100
-Panasonic TZ100
-Panasonic TZ200

En tja dan zit je weer in dat bos met die bomen  >:D

Dirc

Ook nog een interessante toevoeging; de huawei p30 pro (even als voorbeeld) is natuurlijk geen compact of systeem camera en zal vast niet exact die kwaliteit bieden. Maar hij is wel weer waterdicht. Wil je dat in de camerawereld dan zit je snel bij de Olympus tough serie waarvan ik gemengde reviews over de kwaliteit lees.

J.A.F._Doorhof

Als pro ....
De p30 pro op de hoofdsensor en wide komt heel dicht bij een goedkopere systeem camera.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirc

#32
Dus niet in algemene zin maar in bepaalde omstandigheden?
By the way: de p30 pro is dan ook nog waterdicht wat een compact camera je niet snel geeft of je moet weer richting de olympus tough gaan waarvan het plaatje weer minder is.

Tabcam

Waterdicht begint pas bij de spiegelreflex/systeemcamera's pas bij €1000,- en dan moet je de lenzen nog kopen. Bij de compactcamera's bij de €700,-, de Canon Powershot GX3, maar of die echt veel beter is dan de P30 Pro? Sowieso is de P30 Pro een eenvoudiger en flexibele oplossing. Hij kan ook nog 4k filmen aan en is in donkere omstandigheden zeker beter. Ik zou het wel weten :clapping:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirc

Dan heb je uiteraard nog de P30 pro en de Mate 20 pro.
Maar ik denk inderdaad dat voor veel mensen de ontwikkeling die Huawei daar laat zien een prima oplossing is.
En dan te bedenken dat deze ontwikkeling redelijk nieuw is. Dus er komen nog tal van firmware / software upgrades en over 5 jaar vast weer betere hardware.

HJ

Quote from: Dirc on August 21, 2019, 19:46:39
Dan heb je uiteraard nog de P30 pro en de Mate 20 pro.
Maar ik denk inderdaad dat voor veel mensen de ontwikkeling die Huawei daar laat zien een prima oplossing is.
En dan te bedenken dat deze ontwikkeling redelijk nieuw is. Dus er komen nog tal van firmware / software upgrades en over 5 jaar vast weer betere hardware.
Ik dacht iets gelezen te hebben dat de sancties van Amerika invloed gaan hebben op deze software omdat ze uit China komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Dirc

Klopt maar die zijn weer ingetrokken en toch weer niet en toch weer wel en weet ik veel  8)
En Huawei maakt ook zelf software dus daar maak ik me niet zo druk om.

Vraag me altijd het omgedraaide af, hoeveel mensen in Azië / China lopen met een Samsung of Sony of heeft iedereen daar Huawei en de andere chinese merken.

Tabcam

Azië <> China. Samsung, Huawei en Apple verkopen heel veel wereldwijd. India, Zuid-Korea, Vietnam, Indonesië, Japan, Taiwan, allemaal heel verschillende markten. Hier het verschil in smartphonepenetatiegraad.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirc

I know. Ik bedoel ook meer dat die sancties van Trump allemaal leuk zijn maar of het uiteindelijk nu zoveel gaat uitmaken voor grote merken. Die switchen wel naar iets anders.

Tabcam

Denk dat je een tweedeling van de Androidmarkt krijgt. Een versie met en een versie zonder Google. Dat had je al een beetje maar daar kon je nog omheen. Nu zal het een grote speler kunnen worden. Trump kan hiermee de grootste concurrent voor Google creëren.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirc

Concurrentie op dat gebied kan ook betekenen dat er van elkaar geleerd wordt  8)