Onkyo tx -NR 3008 geeft geen geluid meer, wat nu?

Started by twido, August 18, 2019, 04:05:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twido

Sinds enkele dagen geeft mijn Onkyo TX-NR3008 geen geluid meer. Alles lijkt te werken en kan bediend worden , maar welke bron ook geselecteerd, er komt geen noot uit  >:(
Dus ik denk dat hij stuk is.

Mijn vragen zijn dan ook: hoe kan ik hier zeker van zijn  (testen? )
Indien hij stuk is wil ik uiteraard een andere, maar welke?

opstelling:
TV : Philips 65" oled 803.
surround: Speakercraft AIM Cinema 5 inwall speakers L+R op 3 meter afstand van elkaar. (https://www.speakercraft.com/product/profile-aim-cinema-five-ASM59105)  BI-wired aangesloten.
middenspeaker: net onder de TV ingebouwd: speakercraft AIM LCR 5
Achterspeakers : ingebouwd in het plafond: speakercraft AIM LCR 3

Zone 2 badkamer (stereo inbouw speaker)

Graag een versterker die best krachtig is voor deze speakers. (wordt gebruikt als AV maar ook voor muziek)
Dacht aan een:
Onkyo TX-RZ740 (800 euro )
Denon AVR - X 4500H (900 euro)

Moet vooral goed samenwerken met mijn afstandsbediening van Logitech en met mijn TV.
Het probleem was dat ik het maar niet voor elkaar kreeg om in mijn programmatie van de logitech  al de apparaten (via easylink + sec, ed...)  mijn setup Netflix te laten opstarten met het surround system. terwijl dit wel werkte met andere instellingen waardoor ik dan weer niet naar de radio kon luisteren via de kabel.

Radio luisteren is dus ook best belangrijk en moet gewoon via de kabel (liefst DAB+) kunnen.
Het geluid mag best direct zijn met deze boxen vandaar toen de keuze voor onkyo. (tov Marantz)

Dan de extra's:
Werken snufjes als chromecast goed of zijn het te verwaarloze opties. Hetzelfde voor spraakbesturing (android assistant ,Airplay  ) (heb Samsung S9+ en Ipad pro)
Want daar zitten toch wel wat verschillen tussen beide recievers.
andere opties? (Pionier ,Yamaha, enz...)
Een Sub heb ik niet meer . De sub (Velodyne SPL 1200) heb ik verkocht omdat hij in mijn appartement overkill was vermits de speakercrafts al zeer laag kunnen. Dus die komt er ook niet meer.

grote ruimte : keuken + living is 10 bij 5 meter. zit afstand tot TV is 4.5 meter. plafondhoogte 2.8 meter.

Remco

...als de Onkyo goed bevalt zou je hem ook nog na kunnen laten kijken bij Audioservice in Elst. Daar heb ik goede ervaringen mee en die maken eerst een kostenopgave voor je.  Just a thought  ;).
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

mcintoshfan

Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Lucky.L

Een aantal [denk 5] jaar geleden ook gehad,en werd kosteloos gemaakt buiten de garantie!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

bertje

Als hij niet de relais-klik geluiden geeft bij het opstarten en ook de speaker-indicatoren in het display niet zichtbaar worden is waarschijnlijk het HDMI-board defect...
Omdat dit veel voorkomt bij diverse Onkyo's hebben (of hadden) ze een coulance-regeling voor de reparatie kosten buiten de normale garantie termijn  hiervan.
Ik weet niet of dit nog steeds zo is, hopelijk heb je nog wel de faktuur.
Het makkelijkst is om de leverancier te benaderen.
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

twido

bedankt voor de info, ze hebben zich ondertussen uit dit sevice contract terug getrokken sinds 2018.
Dus geen gratis herstel niet meer.
de vraag is wegen de kosten op tegen de aankoop van een nieuw toestel.

natuurlijk was ik zeer tevreden over het toestel maar miste toch een paar leuke extra's. de vraag is dan ook of die extra's die er nu opzitten ook gebruiksvriendelijk (en dus nuttig ) zijn.
De extra surround intstellingen en nieuwe ondersteuningen kunnen misschien het geluid in mijn ruimte nog beter laten werken. want de surround luidsprekers die ik , wegens geen zichtbare luidsprekers , in het plafond heb zitten komen niet helemaal tot hun recht.

De Onkyo werd best warm en staat in een speciaal op maat gemaakte kast met open achterkant (wel tegen een muur) en stoffen voorkant.
Gaat de Onkyo TX-RZ740 kwalitatief evenwaardig zijn.
Is de Denon beter? Lees hier ook wel dat heel wat mensen hem erg warm vinden worden.

Ik ga zeker toch eens contact opnemen met Onkyo ivm met het probleem want het typische klikken heb ik idd niet meer gehoord. Raar is wel dat de HDMI doorvoer voor beeld wel lijkt te werken.
Als de HDMI print stuk is zou ik denken dat het beeld ook niet zou moeten werken.

twido

ondertussen contact gehad met onkyo en een herstelling kan tegenbetaling :-)

dan maar de knoop doorhakken en een nieuwe aankopen:
aan de kenners, wie kan mij zeggen welk vermogen ik nodig heb om een mooi en rustig geluid uit mijn speakers te krijgen?
Hoe kan ik dit berekenen of kan iemand me dit even toelichten?
ik heb een 5.0 opstelling en een 2de zone nodig (gewoon stereo voor in de batkamer)
mijn frontspeakers zijn Speakercraft aim cinema five (91db, 35Hz tot 20 KHz , 8 ohms , 200 watt ) BI- AMP aangesloten!
achter en midden zijn SpeakerCraft PROFILE AIM LCR5 FIVE speaker (91db, 48Hz tot 20 KHz , 8 ohms , 100 watt )
achterste speakers zijn in het plafond ingebouwd. (mochten geen luidsprekers zichtbaar zijn van de vrouw :-) )

dacht dus aan vooral nieuwe toestellen omdat ik google assistant en siri wel interessant vind naar de toekomst toe.
Onkyo  TX-RZ740        800 euro
Onkyo  TX-RZ840        950 euro
Denon AVR-X3600H   1150 euro
Marantz SR 6014       1400 euro
????


Ralf67

Kijk eens naar een Denon x4500, al onder de €1000 te verkrijgen en erg goed getest.

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

twido

#9
Ok , die is al weg ondertussen.
De vraag is nu welke versterker er moet gaan komen nu ik weet dat de herstelling 475 euro zou gaan kosten om mijn onkyo te maken.

Na wat rondneuzen en informeren heb ik nog een paar vragen :

De onkyo TX-RZ840 staat nog steeds op mijn lijst, maar is er een kwaliteitsverschil tussen deze en de TX-RZ1100 ? want in prijs benaderen ze elkaar aardig.

Keuze die ik wil maken zijn dus:
voor Denon: AVR-4500H of toch beter de AVR-3600H ? (Helaas is de AVR-6500H boven mijn budget)
Voor onkyo: TX-RZ840 of TX-RZ1100
voor Marantz: SR-7013

Prijzen:
Denon AVR-4500H :   999 euro
Denon AVR-3600H : 1200 euro
Onkyo TX-RZ840   : 1035 euro
Onkyo TX-RZ1100 :  1069 euro
Marantz SR-7013  :  1150 euro

mijkie

#10
Ik zou zonder twijfel de 4500 kopen, erg mooie versterker met opties genoeg !

En ik vind het inmeten met Audessey beter als met dat programma van Onkyo/Pioneer

Bijkomend voordeel, is nog de goedkoopste ook [emoji1303]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Lucky.L

Als je snel bent heb je de 4500 in het zwart nog voor 889,- !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

RalphH

#12
Quote from: mijkie on August 21, 2019, 13:52:09
Ik zou zonder twijfel de 4500 kopen, erg mooie versterker met opties genoeg !

En ik vind het inmeten met Audessey beter als met dat programma van Onkyo/Pioneer

Bijkomend voordeel, is nog de goedkoopste ook [emoji1303]

En onkyo dsp doet niks met de fronts meen ik mij te herinneren, of was dat enkel net nadat ze van Audyssey af gingen?

Edit:
Informeer ook eens bij Marcel van forumsponsor H&C hifi.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

twido

Ja het gaat dus de Denon worden. Helaas niet meer voor de prijs van 889 euro te krijgen ondertussen.
Wel nog voor 999 euro en die prijs gaat ook snel aangepast worden naar boven blijkbaar (ergens rond 1200 euro is me gezegd)

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Tabcam

Qua prijs/prestatie is de Denon erg goed. Voor €100,- meer dan de Maranz kan je ook de NAD T758v3 overwegen. Omdat je een mooi en rustig geluid wilt hebben, denk ik dat de NAD T758v3 met Dirac Live je daarbij kan helpen. Dirac Live en dat staat echt twee stappen boven de ruimtecorrectiesystemen van de genoemde versterkers.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

twido

De Denon is geleverd, bedankt voor de input. Voor 999 euro nog kunnen vastkrijgen.
Prijzen zijn momenteel op meeste plaatsen terug naar 1300 euro voor de zwarte uitvoering.
De NAD was zeker het overwegen waart , maar te laat gezien.

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i